נכון, לוח התוצאות הראה אתמול (חמישי) בגלזנקירשן 0:1 לספרד על איטליה, אבל התוצאה הייתה יכולה להיות גבוהה יותר. לה רוחה הייתה בדרגה אחת מעל אלופת אירופה ומלבד הניצחון גם חגגה עלייה לשמינית הגמר ועוד מהמקום הראשון בבית 2.
"זה לא רק הניצחון, זה האופן שבו עשינו את זה - מול אלופת אירופה המכהנת", התמוגג המאמן הספרדי לואיס דה לה פואנטה. "היינו עדיפים פיזית, טקטית ומבחינת הכישרון של השחקנים שלנו. שלטנו והיינו צריכים לנצח בתוצאה גבוהה יותר עם המצבים אליהם הגענו. יש מקום לשיפור, אבל ראינו את הפוטנציאל שיש לנבחרת ספרד הזו, שמבטלת מעצמה כמו איטליה".
כל השחקנים, כל הנתונים: עמודי הנבחרות המיוחדים של בית 2
2 צפייה בגלריה
ספרד
ספרד
הצהרות כוונות. שחקני ספרד
(צילום: Alberto PIZZOLI / AFP)
ספרד בעטה 21 בעיטות לשער מול איטליה, הנבחרת היחידה לצד המארחת גרמניה שרשמה נתון שכזה עד כה ביורו. "לטעמי, אין נבחרת טובה יותר מספרד, אבל אנחנו צריכים להיות זהירים", הוסיף המאמן. "זה לא יהיה קל. הנבחרות האחרות יכירו אותנו טוב יותר, אבל אני עדיין אומר שאם נעבוד טוב - אין קבוצה טובה מאיתנו".
"כשסיבובי הנוקאאוט יחלו, זה יסתכם בפרטים הקטנים", הוסיף דה לה פואנטה כשנשאל אם היכולת של ספרד וגרמניה מציבות אותן כפייבוריטיות ללכת עד הסוף. "לדעתי לספרד יש את הכדורגל הטוב והיפה בעולם. אני יודע ממה הנבחרת הזו מורכבת, אבל גם כולנו מבינים שעוד לא עשינו כלום. אנחנו צריכים להיות זהירים, צנועים ועם כבוד לכל יריבה".
2 צפייה בגלריה
מוראטה
מוראטה
"לא נתנו להם". מוראטה
(צילום: INA FASSBENDER / AFP)
"התוצאה הייתה צריכה להיות גבוהה יותר", אמר בסיום אלבארו מוראטה. "יש לאיטליה פשוט שוער מדהים (ג'אנלואיג'י דונארומה, שגם ברשתות לא נותרו אדישים ליכולת שלו). לא נתנו לאיטלקים שום הזדמנות לכבוש, וכמובן שאנחנו שמחים על ההעפלה לשלב הבא. זה נכון שהיינו רוצים לכבוש יותר אבל לפני היורו הייתי חותם על המצב שאנחנו נמצאים בו בשלב הזה".

"ספרד לבשה ארמאני בדרך לשמינית הגמר"

בתקשורת הספרדית, כצפוי התמוגגו מה-0:1 על איטליה. "ספרד לבשה ארמאני בדרך לשמינית הגמר", חגגו במארקה הספרדי. "זה היה משחק סנסציוני של הנבחרת. עם אופי, סמכות, שהיה אמור להסתיים בניצחון קליל אבל הוכרע בגול עצמי. השחקנים פשוט ביטלו את איטליה".
ב"ספורט" הכתירו את ניקו וויליאמס כגיבור הערב וכ"מוציא לפועל" של הנבחרת. באופ"א לא יכלו להסכים יותר ובחרו בו למצטיין המשחק. "הוא לא הפסיק לייצר איומים על השער האיטלקי ושמר על יציבות גם בחלק ההגנתי. השער העצמי שהשיגה ספרד רשום על שמו", הסבירו את הבחירה. לצד הופעה טובה של לאמין ימאל, פסק העיתונאי פבריציו רומאנו: "הופעה פנטסטית של שניהם - העתיד כבר כאן".
"זה פשוט לא היה פייט", פרגנו ב-BBC. "כמה טובה הייתה ספרד? מהירה מדי, חלקלקה מדי, חדה מדי, עם הכדור ובלעדיו. דומיננטיות מוחלטת. אפשר לבקר אותם רק על זה שהם לא היו רעים מדי והסתפקו בשער עצמי".
בזמן היורו: לאמין ימאל עושה שיעורי בית
(באדיבות ONE)