הולנד העפילה אתמול (שבת) לחצי גמר היורו אחרי מהפך נפלא ו-1:2 על טורקיה, במשחק הראשון בשלב שמונה האחרונות שמוכרע בתום 90 דקות. סאמט אקיידין כבש ראשון (35), אבל סטפן דה פריי (70) ומרט מולדור (76, עצמי) העניקו את הניצחון לנבחרת האורנג', שתפגוש את אנגליה בשלב הבא ויכולה לפנטז על שחזור הזכייה היחידה שלה באליפות אירופה מ-1988.
וכמו שכבר הורגלנו בשני הטורנירים הגדולים האחרונים של הולנד, הגיבור הגדול שלה הוא דווקא ה"סופר-סאב" - ואוט וחהורסט. החלוץ שנכנס כמחליף בהפסקה אמנם לא כבש, אבל בדקה ה-65 כשקאן אייהאן הטורקי היה כבר בדרך לעלות את נבחרתו ל-0:2, וחהורסט גלש באקרובטיות ומנע את השער. חמש דקות לאחר מכן הגיע השוויון של הולנד והסוף ידוע לכולם.
3 צפייה בגלריה
ווחהרוסט
ווחהרוסט
וחהורסט חוגג בסיום המשחק
(צילום: AP Photo/Matthias Schrader)
3 צפייה בגלריה
ווחהרוסט
ווחהרוסט
העצירה ששינתה את המשחק? וחהורסט גולש ומציל את הולנד מספיגה
(צילום: EPA/ROBERT GHEMENT)
"הוא שינה את המשחק", חגגו ב"טלחרף" ההולנדי. גם בתקשורת הבריטית, שם וחהורסט זכור מהקדנציה הכושלת במנצ'סטר יונייטד, שיבחו את השחקן: "האיש הנכון - במקום הנכון. שוב". וחהורסט זכור בעיקר מהמונדיאל האחרון, אז כבש צמד דרמטי מול ארגנטינה ברבע הגמר (שהסתיים בניצחון של האלביסלסטה בפנדלים), הספיק להתעמת על לאו מסי, שאף קרא לו "טמבל" בריאיון טלוויזיוני מצולם.
בהולנד, כאמור, חגגו עד השעות הקטנות של הלילה את הניצחון. מי שבחר לסגור חשבון עם המבקרים הוא המאמן רונלד קומאן. קומאן ענה לעיתונאים שטענו לפני המשחק כי "לנבחרת אין לב" ואמר: "היינו צריכים לסבול, אבל אף יורו לא קל. לפעמים מבקרים אותנו, אומרים שאין לנו לנו בהשוואה למדינות אחרות - אבל השחקנים הוכיחו שיש להם לב".
3 צפייה בגלריה
קומאן
קומאן
קומאן באקסטזה
(צילום: Ronny HARTMANN / AFP)
קומאן הוסיף: "זה משהו מיוחד עבור כל המדינה, יש פה מדינה קטנה ולהיות בחצי הגמר עם אנגליה, צרפת וספרד זו סיבה לגאווה". הקפטן וירג'יל ואן דייק הוסיף לעקוץ: "איך הלב שלי? בסדר. ידענו שהם ייקחו הרבה סיכונים בסוף ויתקפו, אבל עכשיו אנחנו בחצי הגמר. זה מאוד חשוב ומאוד יפה, עם קהל כזה שתומך בנו".
סטפן דה פריי, שכבש את שער השוויון, סיכם: "זה היה כדור נהדר של ממפיס דפאי והייתי חופשי, ידעתי שאני חייב להכניס אותו. בהתחלה היינו מרושלים מעט, עם יותר מדי איבודים מהחזקת כדור. הם דחקו אותנו אחורה ואז נקלענו לפיגור אחרי כדור קרן, אבל המשכנו להאמין. ראית במשחקים אחרים ששערים יכולים להגיע באיחור. וכך היה גם עבורנו".