אחרי שמונה שנים של אכזבות בטורנירים גדולים, גרמניה קיוותה למשהו שונה ביורו 2024 הביתי. ואכן, המאנשאפט סיפקו לאוהדים שלהם לא מעט סיבות לשמוח במהלך הטורניר, אך אתמול (שישי) הם הודחו כבר ברבע הגמר אחרי הפסד 2:1 בהארכה.
כעת הרוחות בגרמניה הן באופן טבעי סוערות, בעיקר בגלל הרגע השנוי במחלוקת כשהגיע בדקה ה-107 במצב של 1:1, כאשר מארק קוקורייה חסם בידו בעיטה עוצמתית של ג'מאל מוסיאלה בתוך הרחבה הספרדית. השחקנים הגרמנים, כמו גם האוהדים הרבים ביציע, היו בטוחים שמגיע להם פנדל, אך השופט האנגלי אנתוני טיילור התעלם וה-VAR לא התערב. לאחר המשחק, אופ"א הבהירה כי לפי התקנון החדש לא מדובר בפנדל מאחר שהיד נוטה הצידה ושמדובר בתנועה טבעית.
3 צפייה בגלריה
מארק קוקורייה עוצר את הכדור של ג'מאל מוסיאלה עם ידו
מארק קוקורייה עוצר את הכדור של ג'מאל מוסיאלה עם ידו
"בעיטה טובה מאוד". קוקורייה עוצר את הכדור של מוסיאלה עם ידו
(צילום: REUTERS/Lee Smith)
מי שלא אהב את ההחלטה הוא כמובן מאמן נבחרת גרמניה יוליאן נאגלסמן. "השופט נטה קצת לטובת ספרד", אמר הגרמני, "זה היה פנדל ברור". המאמן דרש לשנות את חוקי היד בהתאם לכיוון הבעיטה, וקרא להשתמש בבינה מלאכותית כדי לקבוע את נתיב המעוף של הכדור.
"אם ג'מאל מוסיאלה בועט את הכדור לכיוון מרכז העיר שטוטגרט וקוקורייה ייגע בו, לעולם לא ארצה פנדל", טען נאגלסמן, "(אבל הכדור) הלך לכיוון השער והוא עצר אותו בבירור עם היד שלו. יש לנו 50 רובוטים שמביאים לנו קפה, אז חייב להיות AI שמחשב לאן ילך הכדור". המאמן בן ה-36 הוסיף כי הבעיטה של מוסיאלה הייתה "טובה מאוד, היא כנראה אפילו הייתה נכנסת פנימה, והיד מושטת רחוק (מהגוף)".
3 צפייה בגלריה
נאגלסמן
נאגלסמן
רוצה מהפכה. נאגלסמן
(צילום: Clive Mason/Getty Images)

קרוס: "יכולים להיות גאים"

המשחק אתמול היה האחרון בקריירה של הקשר בן ה-34 טוני קרוס, שהודיע עוד לפני הטורניר שהוא יפרוש מכדורגל בסיום היורו. הוא תולה את הנעליים לאחר 114 הופעות במדים נבחרתו, לה סייע לזכות במונדיאל ב-2014.
"להפסיד כשהיינו כל כך קרובים, זה מריר", אמר קרוס, "לא הצלחנו להשיג את המטרה שהייתה לנו והחלום שהיה לנו הסתיים. עשינו טורניר טוב אבל כשאתה כל כך קרוב, להיות מודח ככה, זה מריר".
3 צפייה בגלריה
טוני קרוס
טוני קרוס
סופה של תקופה. קרוס
(צילום: Alex Livesey/Getty Images)
אבל קרוס גם התסכל על חצי הכוס המלאה: "כולנו יכולים להיות גאים במה שעשינו. אני חושב שנתנו לכדורגל הגרמני תקווה שוב והשתפרנו ככל שהתקדמנו. אני חושב הנבחרת תעשה את זה בעתיד, אבל עכשיו אנחנו מאוד עצובים כי היינו רוצים להישאר עוד קצת".
תומאס מולר בן ה-34 אמר על עתידו בנבחרת: "יכול מאוד להיות שזה היה המשחק האחרון שלי עם גרמניה". מנואל נוייר גם נשאל על עתידו, אך לא רצה להגיב: "זה לא יקרה מחר או מחרתיים, זה יכול לקחת גם חצי שנה או יותר".
טירוף: צפו בשדר הספרדי משתגע אחרי הגול
(באדיבות one)