היא הייתה אחת המועמדות הראשיות ללכת עד הסוף ביורו הנוכחי, אבל צרפת תראה את הגמר מהבית. הטריקולור אמנם הוליכו אתמול (שלישי) 0:1 על ספרד באליאנץ ארנה, אך נוצחו בסיום 2:1 בחצי גמר קצבי ומרתק.
היכנסו לעמודי הנבחרות המיוחדים
מי שלקח אחריות מלאה על ההפסד של נבחרתו היה קיליאן אמבאפה, שאמנם עלה ללא המסכה המיוחדת על פניו, אך היה שוב חלש וסיים את הטורניר עם שער אחד לרפואה - וגם הוא בפנדל. "כדורגל זה משחק פשוט - זה או שאתה טוב, או שאתה לא טוב", הסביר הכוכב הצרפתי. "אני לא הייתי טוב, אז אנחנו חוזרים הביתה. אין ספק שהיורו הזה הוא כישלון מבחינתנו. אני רציתי להיות אלוף אירופה, אבל עכשיו אלך לחופשה ואנוח טוב. אנסה לחזור ממנה חזק יותר".
3 צפייה בגלריה
קיליאן אמבאפה
קיליאן אמבאפה
כאב ראש. אמבאפה
(צילום: Alex Livesey/Getty Images)
3 צפייה בגלריה
דשאן
דשאן
על המוקד. דשאן
(צילום: Dan Mullan/Getty Images)
"המסכה הוסרה", הייתה הכותרת של ה"ל'אקיפ", שהעניק לאמבאפה את הציון 3 וכמובן גם עקץ אותו. "חבישת מסכה לא הייתה קלה עבורו לאורך כל הטורניר, זה הגביל את ראייתו והיווה אי נוחות", הסביר המאמן המנוצח דידייה דשאן במסיבת העיתונאים. "הייתה התייעצות עם הצוות הרפואי וקיליאן הרגיש יותר בנוח בלעדיה".
בתקשורת הצרפתית הופנתה ביקורת קשה לדשאן ולאנטואן גריזמן, שעלה כמחליף ושוב לא סיפק את הסחורה. "אני לא מתכוון להעביר את האחריות הלאה, אני האשם", אמר דשאן כשנשאל על היכולת החלשה של צמד הכוכבים שלו. "התמודדנו מול נבחרת חזקה וניסינו לעשות את המיטב עם מה שיש לנו. לא היינו מספיק יעילים".
3 צפייה בגלריה
גריזמן
גריזמן
שוב לא סיפק את הסחורה. גריזמן
(צילום: Alex Livesey/Getty Images)
"לא הצלחנו להציג את היכולת שציפיתי שנציג", הוסיף דשאן. "ניסינו עד הסוף. אני לא אגיד שהשחקנים שלי לא נתנו הכל, אבל לא כולם שיחקו ב-100% מהיכולת שלהם ביורו הזה מכמה סיבות".
גריזמן, שעלה כמחליף בדקה ה-61 וכמעט ולא סיכן את השער הספרדי, סיכם: "הם היו עדיפים עלינו. לא התגוננו יחד כמו במשחקים קודמים ונראינו עייפים. ידענו שהם בועטים הרבה מרחוק וספגנו שער כזה, ידענו שימאל בועט בשמאל וקיבלנו ממנו שער בשמאל. השוויון פגע בנו והשער השני המהיר חיסל אותנו".
דשאן, כאמור, ספג ביקורת לא רק בשל ההפסד, אלא בשל הטורניר הפושר של צרפת, שכבשה שער שדה אחד בלבד (וגם הוא רק בחצי הגמר). העיתונאי הספרדי, אנדרס אונרוביה ראמוס, תקף: "דשאן היה צריך לסיים את תפקידו אחרי גמר המונדיאל מול ארגנטינה בקטאר. הנשיא של ההתאחדות, נואל לה גרט, האריך לו חוזה ובהמשך פוטר, אך דשאן נותר עם חוזה עד 2026. הנבחרת הראתה בטורניר סימני תשישות ולדשאן פשוט לא הייתה תוכנית ב'. גם אם מדובר באגדה, בסופו של דבר יש לזה השלכות".
העיתונאי הצרפתי פטריק ג'וליארד הוסיף: "בניתוחים על דשאן, רבים מוצאים עבורו תירוצים ומזכירים את היכולת הגרועה של השחקנים. אבל מי בוחר אותם ומרכיב את ה-11 הפותחים אם לא המאמן? בשלב מסוים הוא יצטרך לתת דין וחשבון על עיסת הכדורגל שהוצגה ביורו הזה".
בזמן היורו: לאמין ימאל עושה שיעורי בית
(באדיבות ONE)