אף אחד לא ציפה שזה יהיה קל, אבל רק מהפך אתמול (שבת) במחצית הראשונה סידר לנבחרת איטליה, אלופה אירופה המכהנת, ניצחון 1:2 על אלבניה - במשחקה הראשון במסע לעבר שמירת התואר.
כל השחקנים, כל הנתונים: עמודי הנבחרות המיוחדים של בית 2
נדים בייראמי האלבני הימם את האזורי עם שער כבר אחרי 23 שניות (המהיר בתולדות אליפויות אירופה), אך האלופה המכהנת הגיבה: אלסנדרו באסטוני נגח פנימה (11) וניקולו בארלה השלים מהפך (16) שהספיק עד לסיום.
3 צפייה בגלריה
נבחרת איטליה
נבחרת איטליה
מהפך במחצית הראשונה. שחקני נבחרת איטליה
(צילום: INA FASSBENDER / AFP)
עיתונות הספורט האיטלקית דווקא הייתה פטריוטית והתמוגגה מהניצחון הלא משכנע. "סופר קאמבק", זעקה הכותרת ב"גאזטה דלו ספורט". ב"קורירה דלו ספורט" ציינו כי "איטליה שיחקה נהדר בחצי הראשון ושלטה לאורך כל המשחק".
"יכולנו 'לפגוע' באלבניה מספר פעמים ולא עשינו זאת, מסרנו יותר מדי פעמים אחורה, שינינו את דעתנו יותר מדי פעמים", הודה בסיום המאמן המנצח, לוצ'אנו ספאלטי. "במחצית השנייה, אלבניה ניסתה להיות יותר הרפתקנית והיינו צריכים לנצל את זה. במקום זה נסוגנו לאחור".
3 צפייה בגלריה
בארלה
בארלה
הציל את איטליה. בארלה
(צילום: AP Photo/Andreea Alexandru)
בשבעת משחקיה הקודמים בשלבי הבתים של אליפויות אירופה, לא ספגה איטליה כלל. אתמול, כאמור, היא הוציאה כדור מהרשת אחרי 23 שניות בלבד. "זו הייתה טעות טפשית", הסביר המאמן. "לא משהו שקשור למשחק".
מי שלבסוף הציל את האזורי היה בארלה, שחקנה של אינטר, שכלל לא שיחק בשני משחקי ההכנה האחרונים של הנבחרת בשל פציעה בשריר. "נבחרת טובה יכולה לשחק בלי כל אחד מהשחקנים. אני לא אוהב להיות תלוי באחד", הסביר ספאלטי כשנשאל על התלות בבארלה. "ראינו הרבה דברים טובים, אבל השחקנים צריכים לקחת אותנו למקום מסוים, אחרת אין טעם".
3 צפייה בגלריה
ספאלטי
ספאלטי
ניצחון לא משכנע. ספאלטי
(צילום: AP Photo/Andreea Alexandru)
פדריקו קייזה, שנבחר למצטיין במשחק, טען שהשער המוקדם הזכיר לו את גמר היורו הקודם. אז אנגליה עלתה ליתרון כבר בדקה השנייה, אבל האיטלקים השוו וניצחו לבסוף בפנדלים כדי להניף את הגביע. "היו לי פלאשבקים לגמר היורו ההוא. עשינו את אותו הדבר גם נגד אנגליה, שזה לשלוט במשחק. השער המוקדם ממש ניער אותנו, לדעתי היינו ראויים לעוד כמה שערים. זה התחום בו נצטרך להשתפר - 'להרוג' משחקים".
קייזה המשיך: "הכל יכול לקרות ביורו. לא שיחקנו מסוכן, כי המאמן רצה לשמור על השליטה במשחק. זו באמת התחלה טובה, מכיוון שאנשים נטו להתנהג כאילו אנחנו האנדרדוג. הייתה לנו הופעה נהדרת ועכשיו אנחנו מחכים לנבחרת נפלאה כמו ספרד".
צפו: אוהדי גרמניה חוגגים את אחד השערים
(באדיבות ONE)