אחרי שבשלושת הימים הראשונים של יורו 2024 ראינו נבחרת גדולה אחרי נבחרת גדולה מנצחת, היום (שני) הגיע תורו של בית 5 לצאת לדרך, והוא סיפק לנו שתי הפתעות גדולות. זה התחיל עם 0:3 של רומניה על אוקראינה, מי שנחשבה בעיני רבים למועמדת מספר 1 לתפקיד הסוס השחור של הטורניר, והמשיך עם 0:1 מדהים של סלובקיה על בלגיה משער של אבין שראנץ בדקה ה-7.
כל השחקנים, כל הנתונים: עמודי הנבחרות המיוחדים של בית 5
זה היה משחק מתסכל מאוד עבור הבלגים, ובעיקר בשביל החלוץ וכוכב הנבחרת רומלו לוקאקו, ששני שערים שלו (56 ו-86) נפסלו על ידי ה-VAR. לוקאקו, שהיה מלך שערי המוקדמות עם 14, גם החמיץ המון, כפי שמעיד היטב מדד ה-xG (שערים צפויים) שלו במשחק: 0.87 (לא כולל השערים שנפסלו). ה-xG של כל נבחרת סלובקיה במשחק, לשם השוואה, היה 0.59.
2 צפייה בגלריה
לוקאקו
לוקאקו
החמיץ המון. לוקאקו
(צילום: AP Photo/Darko Vojinovic)
נתון מדאיג נוסף מבחינת בלגיה הוא שהיא לא הצליחה להמיר לשער אף אחד מ-47 המצבים האחרונים שלה בטורנירים גדולים (יורו או מונדיאל). הנתון כולל 11 מצבים גדולים.
זה גם היה ההפסד הראשון של בלגיה מאז ה-27 בנובמבר 2022, אז היא נכנעה למרוקו בשלב הבתים של המונדיאל בקטאר. בכך הסתיים רצף המשחקים ללא הפסד השני הכי ארוך בתולדות נבחרת בלגיה, שהחזיק 15 משחקים: 10 ניצחונות וחמש תוצאות תיקו.
2 צפייה בגלריה
נבחרת בלגיה מתוסכלת
נבחרת בלגיה מתוסכלת
תסכול עצום. הבלגים אובדי עצות
(צילום: Kirill KUDRYAVTSEV / AFP)
קווין דה בריינה אמר בסיום: "זה מביך. טעות גדולה שלנו איפשרה להם להבקיע - ונענשנו על זה. חוץ מזה לא נתנו להם לסכן אותנו, אבל פשוט לא הצלחנו להבקיע. היינו ראויים לפחות לתיקו, לא שיחקנו רע. אם זה רק חוסר מזל? יכול להיות, שני שערים שלנו נפסלו, אבל זה יכול לקרות".
המאמן דומניקו טדסקו, שהפסיד לראשונה כמאמן הנבחרת, הוסיף: "הדבר היחיד שעשינו לא טוב היה לנצל את המצבים שהגענו אליהם. החמצנו מול השער המון מצבים. זה חלק מהמשחק כמובן, אבל זה מאוד מאכזב את כולנו".
סטניסלב לובוטקה הסלובקי, קשרה של נאפולי, נבחר לאיש המשחק. "הוא היה מצוין גם עם הכדור וגם בלעדיו. הוא התקרב לדה בריינה כששיחק כ-10", נכתב עליו באתר של אופ"א.