הסיפור המרכזי: דז'ה-וו גרמני

בפעם האחרונה שגרמניה אירחה טורניר נבחרות גדול, מונדיאל 2006, היא שלחה אליו חבורה עייפה, זקנה, ונטולת הישגים ותקווה. במידה מסוימת, הנבחרת שיקפה את מצב הרוח הלאומי. אבל אז באו אנגלה מרקל ויורגן קלינסמן, שינו את פניה של המדינה, הפכו את ברלין לעיר הכי חמה בפלנטה, והכדורגל הגרמני נטף סקס במשך כמעט עשור.
כל השחקנים, כל הנתונים: עמודי הנבחרות המיוחדים של בית 1
גרמניה מגיעה במצב דומה לטורניר ליורו הקרוב. למעשה, במצב הרבה יותר גרוע. מלחמות, אינפלציה, הפליטים, הימין הקיצוני עולה. לאיפה שאתה לא מסתכל, מסך ענק של פסימיות. הנבחרת הגרמנית, עד לפני חודשיים, לא נראתה טוב. היא נחלה הפסדים מביכים במשחקי הידידות, כולל 2:0 לגרמניה ב' (אוסטריה). אבל לאחרונה העבודה של יוליאן נגלסמן מתחילה לשאת פירות, ובמרץ הרשימה הנבחרת עם 0:2 די מוחץ וקליל בצרפת ו-1:2 על הולנד בבית. לפתע, בזכות חוליית קישור פטישית של טוני קרוס (שיפרוש מכדורגל בסיום היורו), ג'מאל מוסיאלה, אילקאי גונדואן ופלוריאן וירץ - אומה שלמה, צמאה לכדורגל וקצת חדשות טובות, רואה בעיניה את 2006 בדז'ה-וו.
5 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת גרמניה חוגגים מול צרפת
שחקני נבחרת גרמניה חוגגים מול צרפת
התקווה חזרה. שחקני נבחרת גרמניה חוגגים מול צרפת
(צילום: Alexander Hassenstein/Getty Images)
יתר הבתים ביורו 2024:

יחסי הכוחות: קרב משולש על המקום השני

גרמניה תסיים ראשונה. כל סיום אחר של הבית יהווה הפתעה עצומה. אבל עדיין צריך לקחת בחשבון שהיא מגיעה אחרי כמעט עשור של אכזבות עצומות, ושהיא השתתפה רק במשחקי ידידות מאז ההדחה בשלב הבתים של המונדיאל בקטאר. ואם כל הלחץ הזה לא מספיק, היא תשחק מול קהל ביתי שמאוד רעב להצלחות ולו רק כדי לקבל אסקפיזם ספורטיבי קצר מצרות היום יום במדינה.
הקרב האמיתי בבית הזה יהיה על המקום השני, ויכלול שלוש נבחרות כמעט שוות בעוצמה שלהן. לשווייץ יש המון ניסיון והיא כמעט תמיד מוצאת דרך לעלות לשלבי הנוקאאוט, אבל קשה מאוד להתעלם מהתוצאות שלה בבית 9 של המוקדמות, אותו חלקה גם עם ישראל. היא אמנם הפסידה רק באחד מ-10 משחקיה, אבל סיימה בתיקו בחמישה אחרים, וסיימה שנייה, במרחק של חמש נקודות מרומניה. היא כבשה 22 שערים, שזה יפה, אבל ספגה 11, שזה יותר מדי. כדורגל של להבקיע יותר מהיריבה שלך הוא כדורגל שאי אפשר להתקדם איתו בטורנירים כאלו, כך ששווייץ חייבת לחדד את ההגנה שלה. ולמרות זאת, כל משחק נגד השווייצרים הוא מלכודת. הם סוחטים ניצחונות ומוציאים ליריבה את הנשמה, ויש להם בקישור את גרניט ג'אקה, שמגיע אחרי עונה נפלאה בלברקוזן, וג'רדאן שאקירי - שני ותיקים שיכולים להשתלט על מרכז המגרש נגד כל נבחרת יריבה.
5 צפייה בגלריה
ג'אקה
ג'אקה
מגיע ליורו אחרי עונה נפלאה בלברקוזן. ג'אקה
(צילום: Stuart Franklin/Getty Images)
סקוטלנד, עם סטיב קלארק כמאמן ראשי כבר חמש שנים, היא אחת הנבחרות היותר מאורגנות וממושמעות טקטית באירופה. לא סתם היא ניצחה את ספרד במוקדמות ועלתה על חשבון נורבגיה החזקה. קשר מנצ'סטר יונייטד סקוט מקטומיניי פורח בנבחרת, ובמוקדמות הוא כבש יותר שערים מארלינג הולאנד (שבעה לעומת שישה). זו ההופעה השנייה ברציפות של הסקוטים ביורו והרביעית בסך הכל, והפעם הם מקווים לעבור את שלב הבתים לראשונה אי פעם.
5 צפייה בגלריה
סקוט מקטומניי
סקוט מקטומניי
שבעה שערים במוקדמות מעמדת הקשר המרכזי. מקטומיניי
(צילום: רויטרס)
כבר ביורו הקודם הראתה הונגריה שאין לה רגשי נחיתות, כשסיימה ב-2:2 מול גרמניה. קשר ליברפול דומיניק סובוסלאי הוא הסיבה העיקרית לכך שהונגריה היא אחת הנבחרות המשתפרות בזירה הבינלאומית, וכזו שאמורה להסתכל סביבה ולהגיד: "שווייץ? סקוטלנד? אנחנו לא פחות טובים". לאחר שסיימה במקום הראשון של בית 7 וללא הפסד (חמישה ניצחונות ושלוש תוצאות תיקו), מעל סרביה, הונגריה מגיעה לטורניר כשהיא מאוד בטוחה בעצמה.
5 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת הונגריה חוגגים
שחקני נבחרת הונגריה חוגגים
סובוסלאי יכול לקחת את הונגריה רחוק בגרמניה?
(צילום: AP)

העתיד כבר כאן: פלוריאן וירץ (21, גרמניה)

אחרי שהפסיד את המונדיאל בקטאר בגלל פציעה, וירץ הוביל את לברקוזן לאליפות היסטורית ונטולת הפסדים. הכוכב הצעיר יישם על המגרש את כל התורה של צ'אבי אלונסו. לברקוזן שיחקה כדורגל פשוט ונטול אגו, עם משמעת טקטית הדוקה והברקות של וירץ, שהוא מהשחקנים שגורמים לכל מהלך מסובך להיראות כמו הליכה בפארק.
שיתוף הפעולה שלו עם מוסיאלה - עוד שחקן התקפה בן 21 מבטיח בסגל הגרמני - והשילוב עם קרוס וגונדואן הוותיקים, יקבע את גורלה של המארחת בטורניר. מדובר במשא לא קל, אבל וירץ הוכיח השנה שהוא יכול לעמוד בלחץ.
5 צפייה בגלריה
וירץ
וירץ
התקווה החדשה של מארחת היורו. וירץ
(צילום: Alexander Hassenstein/Getty Images)

אסור להחמיץ: גרמניה - סקוטלנד

משחק הבכורה של הטורניר, ב-14 ביוני במינכן. שתי הנבחרות חסרות פלפל בחלק הקדמי, ולשתיהן יש חולשות ברורות בהגנה, אבל לשתיהן יש חוליות קישור דומיננטיות שיקבעו את גורל המשחק, וגם את גורלה של גרמניה. האחרונה תיהנה מתמיכה מטורפת של הקהל, אבל קל זה לא יהיה.

מותר להחמיץ: כלום

בהנחה שגרמניה תסיים במקום הראשון, כל משחק בין שלוש הנבחרות האחרות יהיה מכריע לגבי זהות הנבחרת שתסיים במקום השני, כשגם המקום השלישי יכול להספיק כדי לעלות לשמינית הגמר.

קחו מספר: בין 30,000 ל-40,000

זו כמות האוהדים שצפויה להגיע לגרמניה מסקוטלנד. הצבא הסקוטי יכול להיות פקטור משמעותי בקביעת העולות.

והרי התחזית: שווייץ מעל סקוטלנד

גרמניה תסיים ראשונה ללא ספק, השאלה היא רק כמה רחוק היא תלך עם התמיכה הביתית, הכישרון הצעיר המתפרץ והרנסנס שהתרחש השנה בכדורגל שלה. שווייץ תתגבר על רוח הלחימה ההונגרית והתשוקה הסקוטית כי היא מרופדת בשחקנים מובילים בליגות הגדולות והיא פשוט נבחרת טורנירים מעולה. הונגריה תסיים שלישית, אך זה לא יספיק לה בשביל מקום בשמינית הגמר.
פורסם לראשונה: 19:09, 05.06.24