פביאן רואיס הוא ככל הנראה עד כה שחקן הטורניר, רודרי הציג משחק כמעט מושלם מול צרפת ודני אולמו כבש את השער הכי יקר שלה ביורו הנוכחי, אבל האיש הכי מדובר בספרד ביממה האחרונה (ולא רק שם) הוא כמובן זה שעדיין מכונה נער - לאמין ימאל.
היכנסו לעמודי הנבחרות המיוחדים
בגיל 16 ו-362 ימים, ימאל הפך אתמול (שלישי) לכובש הצעיר בתולדות הטורניר ושבר את שיאו של יוהאן פונלאנטן השוויצרי, שעשה את זה ביורו 2004 כשהיה בן 18 ו-141 ימים. היהלום של ברצלונה השווה את התוצאה בדקה ה-21 בשער ענק לחיבורים וראה את אולמו קובע מהפך כעבור ארבע דקות בדרך ל-1:2 ספרדי וכרטיס לגמר היורו ביום ראשון הבא בברלין.
4 צפייה בגלריה
ימאל
ימאל
הגיבור הגדול של ספרד. ימאל
(צילום: Stu Forster/Getty Images)
"ראינו גאון, תוצר של גאון", החמיא לו מאמנו, לואיס דה לה פואנטה במסיבת עיתונאים אחרי המשחק. "הוא שחקן שאנחנו צריכים לדאוג לו. אני חייב לתת לו את העצות איך להמשיך לעבוד באותה ענווה ולהישאר עם רגליים על הקרקע. הוא ימשיך לגדול, אבל הבגרות והגישה שלו בגיל כל-כך צעיר - הן כמו של שחקן מנוסה יותר. יש לנו מזל שהוא ספרדי ונוכל ליהנות ממנו עוד שנים רבות".
ימאל עשה היסטוריה אחת כבר בתחילת הטורניר כשהפך לשחקן הצעיר ביותר שמופיע באליפות אירופה. אמש, מלבד השער, רשם ציון דרך נוסף: השחקן הצעיר ביותר לערוך הופעה בחצי גמר יורו או מונדיאל. ואת מי הוא עקף? לא אחר מאשר פלה, אגדת הכדורגל הברזילאית, שהופיע בחצי גמר מונדיאל 1958 במדי הסלסאו בגיל 17 ו-244 ימים.
4 צפייה בגלריה
לאמין ימאל
לאמין ימאל
עם תואר מצטיין המשחק (וסלפי למזכרת). ימאל
(צילום: AP Photo/Ariel Schalit)
4 צפייה בגלריה
ימאל
ימאל
שחקני ספרד בטירוף אחרי השער של ימאל
(צילום: Alex Livesey/Getty Images)
"אני נרגש מזה שאנחנו בגמר, אבל עדיין לא עשינו את הדבר הכי חשוב - לזכות בו", הבהיר ימאל, שבשבת, יממה לפני הקרב על התואר, ימלאו לו 17 שנים. "היינו ברגע קשה לפני שכבשתי. לא ציפינו לספוג כל כך מהר. כיוונתי בדיוק לפינה העליונה אליה הלך הכדור שבעטתי. איך הרגשתי? התרוממות רוח אדירה".
כשנשאל על היכולות הנהדרות שלו בגיל כל-כך צעיר, ענה מי שנבחר למצטיין המשחק: "אני מנסה לא לחשוב יותר מדי על מה שקורה מסביב או על הגיל שלי. אני רק רוצה ליהנות ולעזור לנבחרת. באתי לכאן לנצח בכל המשחקים כדי שאוכל לחגוג את יום ההולדת שלי בגרמניה עם כל חבריי לנבחרת".

הסיפור מאחורי "שער הטורניר"

וכן, אי אפשר בלי סיפור פיקנטי אחד. ימאל כבש את השער מול אדריאן ראביו הצרפתי, שלפני הגמר אתגר את הספרדי כאשר שלח לעברו עקיצה. הקשר אמר כי הוא עדיין "ילד" וכי "ברור שיהיה לו יותר קשה להתמודד במעמד כזה. כדי לעלות לגמר היורו, הוא יצטרך להראות יותר ממה שהראה עד עכשיו בטורניר".
4 צפייה בגלריה
ימאל
ימאל
מניאן סופג את "שער הטורניר"
(צילום: Alex Grimm/Getty Images)
ימאל סגר חשבון מול הצרפתי, כשהוא תועד מול המצלמות צועק לאחר השער: "דבר עכשיו, דבר עכשיו!". ב"מארקה", איך לא, התייחסו לסיפור וכתבו: "ראביו אמר את מה שאמר לפני המשחק, אבל 'הילד' הגיב על הדשא. זה היה שער הטורניר, והוא עדיין רק בן 16. זה פשוט מטורף".
גם יתר העיתונים בספרד יצאו מגדרם. "שחקן היסטורי", זעקה הכותרת ב"ספורט". ב"מונדו דפורטיבו" הלכו על משחק מילים: "לאמין פיינל (לאמין בגמר)". הפרשן וחלוץ העבר גארי ליניקר הסכים ב-BBC: "כוכב-על נולד. זה היה רגע המשחק, אולי הרגע הגדול של הטורניר".
גם בלם העבר של נבחרת אנגליה ומנצ'סטר יונייטד, ריו פרדיננד, זכר את ההצהרה של הקשר הצרפתי: "זה כאילו שימאל ראה את ראביו מול העיניים שלו, ואמר לו 'בוא, אני אראה לך. הוא עושה דברים חסרי תקדים לגילו'". חלוץ העבר של נבחרת אנגליה, אלן שירר, סיכם: "ימאל פשוט מדהים, כולנו מדברים עליו כל הטורניר ואומרים איזה משוגע מה שהוא עושה בגיל הזה, והוא ממשיך, פשוט מטורף. בגילו הוא צריך לישון, בטח שלא לשחק בחצי גמר אליפות אירופה".
מפתיע: לאמין ימאל בוחר את הגדול ביותר
(באדיבות ONE)