כמעט כל מי שנכח אתמול (שני) על הדשא באצטדיון בלייפציג בסיום המשחק בין איטליה לקרואטיה מצא את עצמו בוכה בסיום המשחק. בעוד בצד האיטלקי מדובר היה בדמעות של אושר, אצל הקרואטים זה היה בעקבות כאב לב. שער שוויון (1:1) אכזרי שספגו בשנייה האחרונה של תוספת הזמן בת שמונה דקות חיסל כמעט בוודאות את הסיכויים שלהם להמשיך לשמינית הגמר ביורו 2024.
החבורה של זלאטקו דאליץ' שלטה במשחק ועלתה ליתרון משער של לוקה מודריץ' (55), שאם הייתה מחזיקה בו הייתה מסיימת במקום השני בבית 2 ועולה לשמינית הגמר. אך לאחר מכן האיטלקים השתלטו על הקצב, ובהתקפה האחרונה ריסק המחליף מטיה זקאני את הלב של רבבות האוהדים הקרואטים.
2 צפייה בגלריה
מודריץ'
מודריץ'
שברון לב. מודריץ'
(צילום: EPA/FILIP SINGER)
למרות שבסופו של דבר קרואטיה לא ניצחה, מודריץ' נבחר לאיש המשחק, אך זה לא כמובן לא ניחם אותו. הקשר בן ה-38 - שהפך אתמול לכובש הכי מבוגר בתולדות היורו, תוך כדי שהוא שובר את שיאו של איביצה ואסטיץ' האוסטרי - ניגש לקבל את הפרס בדמעות.
"אני לא יודע מה להגיד כרגע, הכדורגל אכזרי לפעמים", אמר קשר ריאל מדריד בסיום, "לא הגיע לנו לספוג את השער הזה. לא היה לנו ספק לרגע שהאוהדים יהיו איתנו ואני רוצים להודות להם על זה. אנחנו רוצים לבקש מהם סליחה. נגד אלבניה ספגנו בדקה ה-95, עכשיו בדקה ה-98. זה כנראה לא נועד לקרות". על האם זה היה משחקו האחרון בקרואטיה: "נחיה ונראה, זה לא הזמן הנכון לדבר על כך".
במסיבת העיתונאים בסיום המשחק, אחד הכתבים האיטלקים הפתיע את מודריץ'. "אני רוצה להודות לך על כל מה שעשית ונתת לכדורגל לאורך כל הקריירה", אמר לכוכב הקרואטי. "גם הפעם הראית איזה שחקן אתה כשהבקעת אחרי החמצת הפנדל. אני מבקש ממך לא לפרוש בגלל שאתה אחד השחקנים הגדולים ביותר שיצא לי לראות".
עיתונאי איטלקי מרגש את לוקה מודריץ'
(באדיבות one)

זקאני מאושר, ספאלטי מודאג

זו הייתה הופעתו השביעית בלבד של זקאני בהרכב של איטליה ושערו הראשון במדים הלאומיים. כעת, שחקן הכנף של לאציו הוא הגיבור החדש של הארץ המגף, ואחרי המשחק הוא התקשה להסתיר את רגשותיו. "קשה לתאר את התחושה הזו", אמר לתקשורת האיטלקית, "אפילו לא הבנתי שזו ההתקפה האחרונה במשחק. כשהכדור הגיע אליי, במסירה נהדרת מצדו של ריקרדו קלאפיורי - לא חשבתי פעמיים. רצתי לחגוג וכולם מעכו אותי. אני מאושר שעזרתי לנבחרת לעלות שלב".
לרבים באיטליה השער של זקאני הזכיר את זה של אלסנדרו דל פיירו בחצי גמר המונדיאל ב-2006 מול גרמניה, שכמו היום - גם אז אירחה את הטורניר. עבור הכובש האיטלקי אתמול ההשוואות האלה מרגשות במיוחד: "דל פיירו תמיד היה האליל שלי. כילד, היה לי פוסטר שלו על הקיר בחדר. לפני שטסנו לגרמניה הוא הגיע לפגוש אותנו במחנה האימונים ואחרי זה שוחחנו גם באינסטגרם וזה היה מאוד מרגש. אני מקווה שהוא יכתוב לי גם הפעם".
2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת איטליה מטיה זקאני
שחקן נבחרת איטליה מטיה זקאני
הגיבור של איטליה. זקאני
(REUTERS/Annegret Hilse)
למרות הניצחון, מאמן נבחרת איטליה לוצ'יאנו ספאלטי, היה עצבני ומודאג מהיכולת שגילו השחקנים שלו אתמול ובכלל בשלושת משחקיהם בטורניר עד כה. "לא שיחקנו בצורה חכמה ולא הצלחנו להסתדר עם כדורים פשוטים, ככה לא נצליח", אמר, "איבדנו כדורים פשוטים ואסור שזה יקרה לנו. זה לא משנה באיזה שיטה נשחק אם נעשה טעויות כאלה. אנחנו חייבים להיות טובים יותר".