כל השחקנים, כל הנתונים: עמודי הנבחרות המיוחדים של בית 4
לפני יומיים החסירה האומה הצרפתית פעימה כשקיליאן אמבאפה נפצע במהלך הניצחון 0:1 על אוסטריה. הכוכב התנגש בדקה ה-90 בקווין דאנסו האוסטרי, והוחלף מיד על-ידי המאמן דידייה דשאן.
דיווחים שונים, בל'אקיפ וברדיו מונטה קרלו, טענו בתחילה כי אמבאפה ייאלץ לעבור ניתוח ואף יחמיץ את יתר משחקי נבחרתו בשלב הבתים. אך נשיא ההתאחדות הצרפתית, פיליפ דיאלו, הבהיר כי השחקן יהיה בסדר, אך ייאלץ לעלות עם מסכה מיוחדת על פניו לשני המשחקים הקרובים.
1 צפייה בגלריה
קיליאן אמבאפה והמסכה
קיליאן אמבאפה והמסכה
אמבאפה חושף את המסכה באימון צרפת
(צילום: REUTERS/Lisi Niesner)
היום (חמישי), חשף החלוץ את המסכה, יממה לפני המשחק השני של הטריקולור נגד הולנד (שישי, 22:00). זאת אחרי שכבר נשאל עם איזו מסכה הוא מתכוון לעלות והתשובה הפופולרית הייתה של צב נינג'ה. הבעיה, כך לפי הדיווחים, שהמסכה שהוזמנה עבורו היא צבעונית ואילו על פי התקנון היא חייבת להיות בצעד שחור. מה יהיה? אל דאגה.
אמבאפה כמובן לא הראשון בין כוכבי העל שעוטה על פניו מסכה שכזאת. אפילו לברון ג'יימס עשה זאת פעמיים ב-2005 כשעוד שיחק עבור הקאבלירס ואז שוב ב-2014 אצל ההיט. גם פול גאסקוין עטה מסכה דומה לאחר שספג מכה חזקה בפניו מהמרפק של קשר הולנד, יאן ווטרס, בוומבלי (1993). 'גאזה' שבר את עצם הלחי, והוא עטה אותה גם כששיחק במדי לאציו.
דוגמה נוספת היא של אנטוניו רודיגר, שלבש מסיכת פנים ביורו 2020 לאחר שספג מכה בפניו כששיחק בצ'לסי, במשחק נגד ריאל מדריד, המועדון שבו הוא משחק כעת.
מחר, כאמור, תנסה צרפת לרשום ניצחון שני בטורניר ולהבטיח את מקומה בשלב הבא נגד הולנד, שאף היא סיימה את המחזור הראשון עם ניצחון 1:2 על פולין.