דידייה דשאן הגן על קיליאן אמבאפה על רקע הביקורת על הופעותיו של הקפטן הצרפתי ביורו 2024. הכוכב בן ה-25 לא היה במיטבו עד כה בטורניר, והפנדל המוצלח שלו ב-1:1 מול פולין הוא השער היחיד שבו היה מעורב ישירות.
לא רק אמבאפה לא מרשים עד כה ביורו, אלא כל חוליית ההתקפה של הנבחרת של דשאן, שהיא הראשונה בתולדות היורו שמגיעה לחצי הגמר מבלי להבקיע שער ממשחק פתוח (נהנתה עד כה משני שערים עצמיים ומפנדל).
3 צפייה בגלריה
דשאן ואמבאפה
דשאן ואמבאפה
דשאן ואמבאפה
(צילום: REUTERS/Annegret Hilse )
לאחר הניצחון של צרפת על פורטוגל ברבע הגמר, אמבאפה הודה שביקש להיות מוחלף במהלך הארכה, מה שגרם לו להחמיץ את הדו קרב מהנקודה הלבנה. עם זאת, דשאן יצא להגנת השחקן שלו והזכיר את מה אמבאפה כבר השיג על המגרש. "אתה לא חושב שהוא כבר עשה מספיק היסטוריה עם מה שהוא השיג עד כה?", אמר המאמן לתוכנית הטלוויזיה הצרפתית Telefoot. "הוא רוצה לעשות עוד היסטוריה. עשינו כל מה שיכולנו איתו, עם הצוות הרפואי, כדי לגרום לו להיות כאן. במהלך ההכנה הייתה לו גם בעיה קטנה בגב, אבל קיליאן כאן".
אמבאפה שבר את אפו במהלך משחק הפתיחה מול אוסטריה, החמיץ את המשחק מול הולנד, והחל מהמשחק מול פולין הוא חובש מסכה על פניו, שנראה כי מפריעה לו. "גם אם הוא לא 100 אחוז, אני יודע טוב מאוד שעבור היריבים, הידיעה שהוא משחק גורמת להם לחשוב ומאלצת אותם להסתגל", אמר על כך דשאן.
3 צפייה בגלריה
אמבאפה
אמבאפה
המסכה מפריעה לו. אמבאפה
(צילום: Angelos Tzortzinis / AFP)
אמבאפה גם קיבל את הגיבוי של חבריו לנבחרת לקראת מפגש חצי הגמר של צרפת מול ספרד (שלישי, 22:00, מינכן). "קיליאן הוא השחקן שהבקיע שלושה פנדלים בגמר גביע העולם", אמר הקשר יוסוף פופאנה, "אני לא מכיר הרבה שחקנים שעשו זאת. אני מכיר רק אחד. בין אם זה הוא או שחקן כמו אנטואן (גריזמן) שהוא סגן הקפטן, הם עשו דברים שרוב השחקנים בחדר ההלבשה לא עשו. כשהם מדברים, אנחנו מקשיבים".
החלוץ רנדל קולו מואני הוסיף: "יש לו (לאמבאפה) את המתנה הזו של לשאת קבוצה. יש לו כל כך הרבה ניסיון - אני חושב שהוא נולד כדי למשוך קבוצה קדימה".
3 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת צרפת אנטואן גריזמן
שחקן נבחרת צרפת אנטואן גריזמן
אמור לרדת לספסל. גריזמן
(JAVIER SORIANO / AFP)
לפי הדיווח ב"ל'אקיפ", גריזמן אמור לרדת לספסל מול ספרד, כשמי שצפוי לתפוס את מקומו בהתקפה לצד אמבאפה וקולו מואני הוא אוסמן דמבלה, שעלה מהספסל מול פורטוגל ונבחר לאיש המשחק. מי שעוד צפוי לחזור להרכב הוא הקשר אדריאן ראביו, שהיה מוצהב ברבע הגמר, למרות שאדוארדו קאמבינגה עשה עבודה טובה כמחליפו.
טירוף: צפו בשדר הספרדי משתגע אחרי הגול
(באדיבות one)