"הדחה מכוערת", "אסון איטלקי", "לא חשבנו שיהיה כל-כך רע", בתקשורת האיטלקית ביקרו בחריפות את הנבחרת אחרי ההפסד 2:0 לשווייץ וההדחה בשמינית גמר היורו.
השוער ג'אנלואיג'י דונארומה דמע בסיום, ואמר: "זה כואב, אנחנו מתנצלים בפני כל האיטלקים על מה שקרה. היינו לא טובים היום והגיע לנו להפסיד. לא לחצנו כמו שצריך, אנחנו צריכים לקבל את התוצאה. כולנו לא היינו טובים, במחצית הראשונה שלטנו אבל אחר כך איבדנו את זה. היה חסר לנו אומץ ואיכות, השער בתחילת המחצית השנייה עשה את זה הרבה יותר קשה. איבדנו יותר מדי כדורים". שחקני איטליה הלכו לכיוון היציעים בסיום והתנצלו בפני הקהל.
2 צפייה בגלריה
דונארומה והשחקנים
דונארומה והשחקנים
לקחו קשה את ההדחה. שחקני איטליה
(צילום: REUTERS/Lee Smith)
2 צפייה בגלריה
דונארומה והשחקנים
דונארומה והשחקנים
דונארומה מאוכזב
(צילום: AP Photo/Ariel Schalit)
המאמן לוצ'אנו ספאלטי מונה רק בחודש אוגוסט האחרון כמחליפו של רוברטו מנצ'יני, אבל הוא עלול לסיים את תפקידו. ספאלטי חתום עד 2026, אך בתקשורת האיטלקית ציינו כי הלחץ הציבורי עשוי להוביל לכך שהוא יפוטר. בנוסף, עלתה האפשרות שיו"ר ההתאחדות האיטלקית יתפטר מתפקידו עקב הכישלון. בנוסף לכישלון ביורו הנוכחי, איטליה לא הייתה בשני המונדיאלים האחרונים, וביכולת הזאת ייתכן שהיא לא תהיה גם בארה"ב 2026.
המאמן אמר בסיום: "הקצב היה איטי, לא הצלחנו להעלות אותו כמו שרצינו. התנאים היו נגדנו, ובזמן הזה אנחנו באמת לא יכולים לעשות יותר. המונדיאל? יש עוד זמן עד שיתחילו המוקדמות, הדרך עוד ארוכה. אנחנו צריכים להיות יותר עקביים ביכולת שלנו. כרגע אנחנו לא מספיק טובים. הגישה שלנו הייתה צריכה להיות הרבה יותר טובה".
ספלאטי אימן את איטליה עד כה ב-13 משחקים, ורשם ארבעה הפסדים. "האחריות היא תמיד של המאמן", המשיך, "למרות שעוד כמה משחקים עם הנבחרת היו עוזרים לי לגבש את השיטה. האחריות היא שלי, אני בוחר את ההרכב. אפגש עם ההנהלה, וביחד נחליט מה לעשות".
פרדיננד: אנגליה הפייבוריטית לזכות ביורו
(ONE)