תמונת רבע גמר יורו 2024 הושלמה הערב (שישי) עם הניצחונות של הולנד וטורקיה על רומניה ואוסטריה בהתאמה, ובסופ"ש הקרוב נקבל רצף - שאמור לרגש כל אוהד כדורגל - של ארבעה משחקים שמבטיחים המון. ואלה המפגשים:

ספרד - גרמניה (שישי, 19:00, שטוטגרט)

שתי שיאניות הזכיות של היורו (שלושה גביעי אירופה לכל אחת) נפגשות לשחזור הגמר של 2008, בו ניצחו "לה רוחה" 0:1 וזכו בטורניר גדול ראשון מתוך שלושה רצופים. מדובר גם בקרב בין שתי הנבחרת המרשימות ביותר עד כה, כשספרד הצעירה היא היחידה שניצחה בכל משחקיה והיא גם ספגה רק שער אחד, בעוד המארחת גרמניה היא זו שכבשה הכי הרבה (10 שערים). בעיני רבים מדובר במשחק שהיה אמור להיות הגמר, וקשה להתווכח עם הקביעה הזו. עדיף למלא לוטו מלנסות להצליח לחזות מה יקרה בסופו.
הנבחרות נפגשו 19 פעמים בעבר, והמאזן כמעט שקול לחלוטין: גרמניה ניצחה בתשעה מפגשים, ספרד בשמונה ועוד שניים הסתיימו ללא הכרעה. הפעם האחרונה הייתה בשלב הבתים של מונדיאל 2022, אז הן נפרדו ב-1:1.
4 צפייה בגלריה
ניקו וויליאמס ולאמין ימאל חוגגים
ניקו וויליאמס ולאמין ימאל חוגגים
ספרד היא הנבחרת היחידה שניצחה בכל משחקיה. ניקו וויליאמס ולאמין ימאל חוגגים
(צילום: Angelos Tzortzinis / AFP)

פורטוגל - צרפת (שישי, 22:00, המבורג)

שמונה שנים לאחר שכריסטיאנו רונאלדו נפצע בפתיחת גמר היורו (מול המארחת צרפת, בפארק דה פראנס) וראה את חבריו מסתדרים בלעדיו עם ניצחון בהארכה ותואר היסטורי עבור פורטוגל, הכוכב בן ה-39 שוב פוגש את "הטירקולור" במשחק נוקאאוט באליפות אירופה. עד כה הטורניר הנוכחי מאכזב למדי עבור מלך שערי היורו (15), שעדיין לא מצא את הרשת ובשמינית הגמר מול סלובניה אף החמיץ פנדל בהארכה, שגרם לו לפרוץ בבכי עוד לפני שהמשחק הסתיים. נבחרתו צריכה אותו טוב יותר מול סגנית אלופת העולם של קיליאן אמבאפה, שלא הפסידה משחק נוקאאוט בטורניר גדול שלא בפנדלים מאז אותו גמר ב-2016. צרפת אמנם לא הבריקה בינתיים, אבל ספגה רק שער אחד עד כה, וגם הוא היה בפנדל.
המאזן הכללי במפגשים בין הנבחרות עומד על 6:19 לזכות צרפת ועוד שלוש תוצאות תיקו. אך ביורו הן התמודדו זו מול זו ארבע פעמים – פעם אחת בשלב הבתים של האליפות הקודמת (2:2 עם צמד של רונאלדו) ושלוש בשלבי נוקאאוט - ואף אחד מהם לא הוכרע ב-90 דקות.
4 צפייה בגלריה
רונאלדו מאוכזב
רונאלדו מאוכזב
עדיין ללא שער. רונאלדו לאחר החמצת הפנדל מול סלובניה
(צילום: Justin Setterfield/Getty Images)
מביך או מרגש? הרשת מגיבה לסערת רונאלדו
(באדיבות one)

אנגליה - שווייץ (שבת, 19:00, דיסלדורף)

לאחר שהדיחה את אלופת אירופה איטליה בשמינית הגמר עם 0:2 מרשים, שווייץ רוצה לעשות את אותו דבר גם לסגנית האלופה אנגליה ולקבוע הישג שיא חדש בתחרות עם עלייה לחצי הגמר. למרות שגם מבחינת איכות הסגל וגם מבחינה היסטורית היא נחותה משמעותית, בכלל לא בטוח שהחבורה של מוראט יקין מגיעה למשחק כאנדרגוג מובהק, זאת לאחר שהרשימה בכל משחקיה עד כה. מצד שני נבחרת "שלושת האריות", הפייבוריטית הגדולה של סוכנויות ההימורים טרם הטורניר, הציגה יכולת חלשה בשלב הבתים, ובשמינית הגמר מול סלובקיה ניצלה מהדחה סנסציונית רק בזכות מספרת אדירה של ג'וד בלינגהאם בדקה ה-95, שכפתה הארכה. בכל מקרה, כל הלחץ במשחק הזה יהיה על גארת' סאות'גייט והחבורה שלו.
מבחינה היסטורית, כאמור, אין ספק מי עדיפה. במאזן הכללי מובילים האנגלים 3:19 לצד חמש תוצאות תיקו, והם לא הפסידו לשווייץ מאז מאי 1981. מאז הם הספיקו לרשום 10 ניצחונות על היריבה, וגם יצאו עם ידם על העליונה בכל חמשת המפגשים הקודמים, כשבאחרון רשמו 1:2 במשחק ידידות במרץ 2022.
4 צפייה בגלריה
בלינגהאם
בלינגהאם
המספרת שהצילה את אנגליה. בלינגהאם מתעופף
(צילום: REUTERS/John Sibley)

הולנד - טורקיה (שבת, 22:00, ברלין)

אחרי שלא הרשימה בשלב הבתים, הולנד נראתה נהדר בשמינית הגמר עם 0:3 מול רומניה. גם לשלב הבא היא מגיעה כבפייבוריטית, אך טורקיה היא כבר אתגר הרבה יותר קשה, כשהיא חולמת על שחוזר הישג השיא מ-2008. החבורה של וינצ'נזו מונטלה גם זכתה בכרטיס לשמונה הגדולות עם 1:2 על אוסטריה, שהיא הנבחרת היחידה שניצחה עד כה את הולנד (2:3).
המאזן הכללי במפגשים בין הנבחרות עומד על 4:6 לזכות הולנד כשעוד ארבעה משחקים הסתיימו ללא הכרעה. בפעם האחרונה שהן נפגשו זה נגמר ב-1:6 מוחץ של האורנג' במוקדמות מונדיאל 2022 בזכות שלושער ובישול של ממפיס דפאי, שיקווה לשחזר את ההישג. טורקיה יכולה למצוא נחמה בכך שגם במשחק האחרון שלה מול אוסטריה לפני המפגש ביניהן בשמינית הגמר היא הובסה 6:1.
4 צפייה בגלריה
דפאי
דפאי
יש לו זיכרונות טובים מטורקיה. דפאי
(צילום: Julian Finney/Getty Images)