נבחרת פורטוגל ניצחה אתמול (שבת) ללא קושי 0:3 את טורקיה והבטיחה את עלייתה לשלב הבא, אך מי שגנבו את ההצגה היו ארבעה אוהדים שפרצו לכר הדשא בדורטמונד על מנת להגיע לכריסטיאנו רונאלדו וגרמו להפסקת המשחק, ועוד שניים שפרצו אחרי שריקת הסיום.
היחיד מבין הפורצים שגם הצליח במשימתו היה ילד טורקי בן 10 בשם בראט. בדקה ה-68 הוא עלה על הדשא ורץ במלוא המהירות אל הכוכב בן ה-39, שעמד על קו החצי. כשהגיע אל כריסטיאנו, הוא שלף במהירות את הטלפון הנייד שלו, צילם סלפי וברח שוב. במשך מספר שניות הוא סיחרר שני מאבטחים וקיבל תשואות רבות מ-61,047 האוהדים שנכחו באצטדיון לפני שנלקח מהמגרש.
4 צפייה בגלריה
רונאלדו
רונאלדו
הגשים חלום. בראט עם רונאלדו
(צילום: AP Photo/Themba Hadebe)
4 צפייה בגלריה
הילד שהצטלם עם רונאלדו בורח מהמאבטח
הילד שהצטלם עם רונאלדו בורח מהמאבטח
זכה לתשואות מהקהל. בראט בורח מהמאבטח
(צילום: KENZO TRIBOUILLARD / AFP)
4 צפייה בגלריה
הילד שהצטלם עם רונאלדו נתפס
הילד שהצטלם עם רונאלדו נתפס
בסוף הוא נתפס
(צילום: AP Photo/Michael Probst)
"הגשמתי חלום", סיפר היום בראט ל"בילד", "עכשיו יש לי תמונה עם כריסטיאנו רונאלדו. אני הולך להדפיס אותה על חולצה, ולתלות אותה בחדר שלי". בראט סיפר גם שהיה צריך לרמות את אבא שלו: "אמרתי לו שאני הולך לשירותים".
אביו, שקנה ארבעה כרטיסים במחיר של 400 אירו לכרטיס, סיפר: "פתאום ראיתי אותו מטפס על הגג של ספסל המחליפים, ומשם ירד אל המגרש והתחיל לרוץ. הוא חמק מזה רק כי הוא ילד".
בכל מקרה, בעקבות האירועים הודיעה היום אופ"א ש"אמצעי בטיחות נוספים ייפרסו" ב-10 האצטדיונים בגרמניה, אם כי לא נחשפו פרטים על התוכנית המעודכנת. "כל פלישה למגרש מהווה הפרה של חוקי האצטדיון ותגרום להרחקה מהאצטדיון, הרחקה מכל משחקי הטורניר והגשת תלונה פלילית רשמית בגין הסגת גבול", נמסר מאופ"א.
4 צפייה בגלריה
אוהד טורקי מנסה להגיע לרונאלדו
אוהד טורקי מנסה להגיע לרונאלדו
"זה לא צריך לקרות". אוהד טורקי מנסה להגיע לרונאלדו
(צילום: KENZO TRIBOUILLARD / AFP)
מאמן נבחרת פורטוגל רוברטו מרטינס התייחס אמש לתופעה: "נכון, הכוונות של האוהדים היו טובות. כולנו אוהבים מעריצים שהולכים אחרי הכוכבים הגדולים, אבל אם יש אחד עם כוונה רעה זו סכנה. אנחנו צריכים להיות זהירים. זה לא צריך לקרות".
המשחק של טורקיה ופורטוגל לא היה היחיד ביורו שבו פרצו למגרש. במשחק של בלגיה מול סלובקיה שנערך בפרנקפורט, למשל, אוהד עם מצלמה הצליח להגיע למרחק נגיעה מהכוכב קווין דה בריינה.
לאחר שני המשחקים שייערכו היום ויחתמו את בית 1 - סקוטלנד מול הונגריה ושווייץ מול גרמניה - יורו 2024 יעבור את נקודת האמצע שלו, עם 26 משחקים שכבר הושלמו מתוך 51.
הפרעוש מתפרנס: מקבץ פרסומות עם ליאו מסי
(ONE)