אחרי שהקשתה על צרפת אך לבסוף הפסידה 1:0, נבחרת אוסטריה השיגה הערב (שישי) את הניצחון הראשון שלה ביורו 2024 עם 1:3 מרשים מאוד על פולין. בכך סיימה אוסטריה רצף של חמישה משחקים ללא ניצחון על פולין (שתי תוצאות תיקו ושלושה הפסדים). עד הערב, הניצחון האחרון של אוסטריה על פולין היה במשחק ידידות ב-1995, והניצחון האחרון במשחק רשמי היה במשחקים האולימפיים ב-1936.
מי שגנב הערב את ההצגה הוא קשרה של לייפציג כריסטוף באומגרטנר, שהיה מצוין, כבש את השער שהחזיר את היתרון לנבחרתו ונבחר לאיש המשחק. "מספר 19 של אוסטריה כבש שער טוב עם סיומת מצוינת", נכתב עליו באתר של אופ"א, "באומגרטנר ביצע לחץ טובה ותנועה טובה; הוא היה טוב ויצירתי עם הכדור".
2 צפייה בגלריה
באומגרטנר חוגג עם רנגניק
באומגרטנר חוגג עם רנגניק
לא שבר לו את המשקפיים. באומגרטנר חוגג עם רנגניק
(צילום: EPA/ABEDIN TAHERKENAREH)
באומרגטנר, שהפך לאוסטרי הראשון שכובש בשני טורנירי יורו שונים, חגג את השער שלו עם המאמן רלף רנגניק, ששיפר את הנבחרת בצורה פלאית ודחה הצעה מבאיירן מינכן כדי להישאר על הקווים שלה. "המחצית הראשונה שלי לא הייתה טובה, אבל בהפסקה הוא ניגש אליי בחדר ההלבשה ואמר לי שהוא צריך אותי - וזה נתן לי כוח", הסביר הקשר את החגיגה, "יש לנו יחסים טובים ואני שמח שהוא עדיין איתנו. רציתי להראות לו כמה אני אסיר תודה ורצתי לחגוג איתו". המאמן עצמו התייחס לשמועות סביב האירוע: "באומגרטנר שבר לי את המשקפיים כשהוא חגג איתי? לא, הם בסדר ובכל מקרה יש לי שני זוגות רזרביים".
זה היה השער השישי של באומרגטנר בשבעת המשחקים האחרונים בנבחרת. "אני מקווה שאוכל להמשיך ככה, אבל זה לא קשור אליי. זה קשור לנבחרת, זה קשור לאומה", אמר על כך, "אנחנו רוצים לשחק הרבה יותר משחקים בטורניר הזה. אם אני יכול לעזור, אני שמח, אבל באמת לא אכפת לי מי מבקיע. כל מה שאנחנו צריכים לעשות זה לנצח את המשחקים, השאר לא באמת משנה".
2 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת אוסטריה חוגגים
שחקני נבחרת אוסטריה חוגגים
משחק נהדר שלהם. שחקני נבחרת אוסטריה חוגגים
(AP Photo/Ebrahim Noroozi)
כעת באוסטריה כבר מתכוננים למשחק הבא, מול הולנד במחזור הסיום של שלב הבתים. "אנחנו רוצים לנצח", הבטיח קפטן הנבחרת מרסל סביצר, "אנחנו משחקים נגד יריבה חזקה, אנחנו יודעים את זה. הם אוהבים לשחק מאחור אז אנחנו צריכים את הלחץ שלנו. אנחנו מאוד חזקים ואני בטוח שנוכל לעשות את זה".