רק לפני שלוש שנים נבחרת איטליה הייתה על פסגת האולימפוס עם זכייה מרשימה באליפות אירופה. אתמול (שבת) היא איבדה את התואר כבר בשמינית גמר יורו 2024 לאחר הפסד 2:0 לשווייץ.
למרות ההדחה בשמינית הגמר, לוצ'אנו ספאלטי ימשיך להדריך את האזורי עד 2026. כך אישר היום (ראשון) נשיא ההתאחדות האיטלקית, גבריאלה גראבינה. "הייתה לי שיחה ארוכה עם המאמן", אמר גראבינה. "אני פרגמטי וחושב שלא יעלה על הדעת לפתור בעיות בזמנים קשים על-ידי נטישת פרויקט שמהרגע הראשון אמרנו שהוא לשלוש שנים".
3 צפייה בגלריה
לוצ'אנו ספאלטי
לוצ'אנו ספאלטי
ספאלטי, היום במסיבת העיתונאים
(צילום: Alberto PIZZOLI / AFP)
"אי אפשר לחשוב על נטישת פרויקט אחרי שמונה או תשעה חודשים", המשיך יו"ר ההתאחדות. "משהו צריך להשתנות מבחינת הגישה - ונעשה את זה עם ספאלטי. כולנו צריכים לחשוב על פתרונות".
כשנשאל ספאלטי במהלך מסיבת העיתונאים עם גראבינה האם טעה טקטית מול שווייץ, ענה: "אי אפשר להחזיר את הזמן לאחור. ברור שעשיתי כמה טעויות. ועדיין, אנסה להצעיר את הנבחרת עוד יותר בעתיד".
לפני כשנה החליף ספאלטי על הקווים של איטליה את רוברטו מאנצ'יני, מי שהוביל את הנבחרת לזכייה ביורו 2020 (התקיים ב-2021 בגלל הקורונה), אך לא הצליח לעלות איתה למונדיאל 2022.
מונדיאל 2026 הוא המטרה המרכזית של נבחרת איטליה, אבל עוד לפני כן המשימה תהיה ליגת האומות, במסגרתו גם יפגשו את רן בן שמעון ונבחרת ישראל. איטליה תשחק בבית 2 בדרג 1 יחד עם צרפת, בלגיה והכחולים-לבנים.

"זו נבחרת איטליה הגרועה בהיסטוריה"

מי ששמחו לאיד מההפסד האיטלקי היו כמובן הפרשנים האנגלים, אחרי שאותה איטליה הייתה זו שמנעה ב-2021 מנבחרת שלושת האריות זכייה בתואר גדול ראשון מאז 1966, ועוד בוומבלי. "מה שהנבחרת הזו עברה בשלוש שנים, זה מדהים", עקץ החלוץ האגדי לשעבר של נבחרת אנגליה אלן שירר. "הייתי ממש בהלם מכמה שאיטליה הייתה גרועה. לשחקנים שלה לא היה מה להציע בשום תפקיד, שווייץ השתעשעה איתם".
3 צפייה בגלריה
בסטוני מתוסכל
בסטוני מתוסכל
בסטוני המום, אתמול מול שווייץ
(צילום: Stu Forster/Getty Images)
"השווייצרים שלטו במשחק הזה ולא נתנו לאיטליה שום סיכוי", המשיך שירר. "הם היו כל כך חלשים בפן ההתקפי, לא הציעו כלום מול השער. לא היה איום אחד למסגרת". גם בלם העבר של מנצ'סטר יונייטד ונבחרת אנגליה, ריו פרדיננד, עקץ: "הם היו חלשים להחריד. זה כאילו לא הייתה להם תשובה אחת או פתרון לכל תרחיש שעלה במשחק. ישאלו שאלות קשות את ספאלטי, אני בטוח". פרשן ה-BBC וחלוץ העבר האגדי גארי ליניקר סיכם: "אני לא חושב שהייתי עד, בימי חיי, לנבחרת איטלקית גרועה מזו"