חוויה קשה חוו שלשום (חמישי) רוברטו באג'יו ומשפחתו, בזמן שצפו במשחקה של נבחרת איטליה מול ספרד ביורו - שודדים פרצו לביתו של כוכב העבר האגדי בוויצ'נזה, ושדדו כסף, שעונים ותכשיטים יקרי ערך.
היום הוא דיבר לראשונה על הפריצה. "הכל יכול לקרות בנסיבות כאלה", אמר כדורגלן העבר בן ה-57 ששיחק בין השאר, ביובנטוס, מילאן ונבחרת איטליה. "למזלי האלימות שחוויתי הסתכמה בתפרים, מכות יבשות, והרבה מאוד פחד. תודה על הדאגה, עכשיו נצטרך להתגבר על הפחד".
4 צפייה בגלריה
רוברטו באג'יו
רוברטו באג'יו
ניסה לעצור את הפורצים והוכה במצחו. באג'יו
(צילום: Claudio Villa/Getty Images)
4 צפייה בגלריה
רוברטו באג'יו
רוברטו באג'יו
באג'יו בימיו בנבחרת איטליה
(צילום: Mike Hewitt/ALLSPORT)
סוכנו של באג'יו, ויטוריו פטרונה, הוסיף: "מתקפת הבזק, לאור יום, לא איפשרה את הפעלת מערכת ההגנה המלאה על הבית. עכשיו נפיק את הלקחים ונחזק את המערכת. עוצמות הנפש של רוברטו הדהימו אותי. אני בטוח שכבר בקרוב הוא יחזור להיות עמוד התווך של משפחתו. החוקרים פועלים כדי להביא את האשמים לדין".
על-פי דיווחים בתקשורת האיטלקית, חמישה פורצים נכנסו לווילה של באג'יו. בתגובה הוא ניסה לעצור אותם, אך הוכה באקדח במצחו. לאחר מכן ננעל כוכב העבר יחד עם משפחתו באחד החדרים למשך 40 דקות, עד שהשודדים ביצעו את זממם ורוקנו את הבית. הם גנבו שעונים, תכשיטים וכסף שערכם לא נאמד עדיין.
ב"קוריירה דלו ספורט" דווח כי לאחר שהפורצים עזבו, באג'יו התקשר למשטרה והגיע לבי"ח בעיירה ארזינאו הסמוכה לביתו, שם טופל. כמו כן, אף על פי שאיש מבני משפחתו לא נפגע, כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי "הם נותרו מבועתים מהאירוע".

אגדת כדורגל

באג'יו, שסימן ההיכר שלו הייתה הצמה, כבש 205 שערים בקריירה בליגה האיטלקית הראשונה - והוא מדורג שביעי בטבלת מלך הכיבושים של כל הזמנים. הוא החל את הקריירה שלו בתחילת שנות השמונים, בקבוצת ויצ'נזה. ב-1985 עבר למועדון הגדול הראשון - פיורנטינה, וב-1990 הצטרף ליובנטוס, עימה זכה באליפות. כעבור חמש שנים עבר באג'יו למילאן, וגם במדיה זכה באליפות. בתום שנתיים בסן סירו, הוא שיחק עונה אחת בבולוניה, ושנתיים לא מוצלחות באינטר. לאחר מכן הצטרף לברשיה, במדיה גם פרש מכדורגל ב-2004.
4 צפייה בגלריה
רוברטו באג'יו
רוברטו באג'יו
שחקן השנה בעולם ב-1993. באג'יו
(צילום: Claudio Villa /Allsport)
4 צפייה בגלריה
רוברטו באג'יו מאוכזב אחרי שהחמיץ בגמר 1994
רוברטו באג'יו מאוכזב אחרי שהחמיץ בגמר 1994
באג'יו מתוסכל לאחר החמצת הפנדל בגמר מונדיאל 1994
(צילום: getty images)
באג'יו הוא כמובן אחד השחקנים המוכרים בכל הזמנים. ב-1993 זכה בפרס כדור הזהב והוליך את נבחרת איטליה לגמר הגביע העולמי ב-1994, שם הפסידו האזורי לברזיל בדו-קרב פנדלים, כשבאג'יו מחמיץ את כדור העונשין המכריע. יש לו זכייה בשתי אליפויות איטליה, גביע איטלקי אחד וגביע אופ"א עם יובנטוס ב-1993. כמו כן, כבש 27 שערים ב-56 הופעות במדי הנבחרת האיטלקית.
בזמן היורו: לאמין ימאל עושה שיעורי בית
(באדיבות ONE)