עכשיו זה רשמי. מכבי ת"א הודיעה הערב (חמישי) כי החתימה את אנטוניוס קליבלנד לשנתיים הקרובות. הגארד, ששיחק בעונה החולפת בהפועל אילת, שוחרר הלילה מאדלייד, הקבוצה האוסטרלית בה היה חתום, שהודיעה כי הוא עתיד להצטרף "לענקית אירופית". קליבלנד הוא המוחתם השלישי של עודד קטש, לצד הפורוורד ג'יימס ווב ותמיר בלאט.
לאחר החתימה אמר קליבלנד: "להגיע למכבי כל כך מהר זה מרגש. אני מתגאה בעבודת ההגנה. באילת קלעתי קצת יותר והראיתי אני יכול לעשות גם את זה, אבל אני חושב שההגנה שלי היא מה שמאפיין אותי. האוהדים יכולים לצפות ממני לשחק חזק, להשאיר הכל על המגרש, לשחק בתשוקה ולהיות שחקן קבוצתי שמנסה להשיג את הניצחון".
2 צפייה בגלריה
אנטוניוס קליבלנד עם מדי מכבי ת"א
אנטוניוס קליבלנד עם מדי מכבי ת"א
מתרגש להצטרף למכבי ת"א. אנטוניוס קליבלנד
(מתוך אתר מכבי ת"א)
מאמן מכבי ת"א עודד קטש: "אנחנו שמחים מאוד שאנטוניוס מצטרף אלינו, מדובר בשחקן שיכול לעשות הרבה מאוד דברים על המגרש. הוא אתלט ששומר מצוין, שחקן רעב מאוד שרוצה להוכיח שהוא מתאים ויכול לתרום ברמות הגבוהות ביותר. כמובן, הוא גם בעל אופי נהדר וחבר טוב לקבוצה, שזה משהו שמאוד חשוב לנו".
כידוע, מכבי ת"א חיפשה במרץ מחליף לבראיין אנגולה, שנכשל בבדיקות הרפואיות ולא ישחק בקבוצה. קליבלנד (29, 1.96 מ') כבר שיחק אשתקד תקופה קצרה בישראל, כשלקח חלק ב-11 משחקים במדי הפועל אילת. הוא הגיע לקראת סוף העונה כשהקבוצה הייתה מועמדת לירידת ליגה והצליח להשאיר אותה בליגה עם ממוצעים של 17.6 נקודות, 4.2 ריבאונדים, 2.8 אסיסטים ו-1.8 חטיפות בכמעט 30 דקות לערב.
2 צפייה בגלריה
אנטוניוס קליבלנד עם מדי מכבי ת"א
אנטוניוס קליבלנד עם מדי מכבי ת"א
"האוהדים יכולים לצפות ממני לשחק חזק"
(מתוך אתר מכבי ת"א)
הגארד, בוגר אוניברסיטת סאות’איסט מיזורי סטייט, ניסה את מזלו במשך ארבע שנים ב-NBA ושיחק בדאלאס ובאטלנטה, אך כמעט ולא ראה פרקט. בסך הכל רשם 28 הופעות בליגה הטובה בעולם והעמיד ממוצעים של 1.2 נקודות ב-6 דקות. בקיץ 2021 עזב את ארה”ב לראשונה בקריירה ועבר לאוסטרליה. תחילה שיחק באילוורה ובהמשך עבר לאדלייד, שם רשם 15.8 נקודות ו-5.3 ריבאונדים לערב. הוא נבחר פעמיים לשחקן ההגנה של העונה בליגה האוסטרלית.
למכבי ת"א יש 11 שחקנים עד כה שחתומים באופן רשמי: לורנזו בראון, ווייד בולדווין, תמיר בלאט, ג'ון דיברתולומאו, בונזי קולסון, רפי מנקו, ג'יימס ווב, ג'ייק כהן, ג'וש ניבו, רומן סורקין, וכעת, גם קליבלנד.