שתף קטע נבחר

64:78 לבני הרצליה על מכבי חיפה

ליגת העל, מחזור 31: הקבוצה של ברק פלג היתה חייבת לנצח ותצטרך נס כדי להישאר בליגה. השרונים הבטיחו הישארות. ברנדון באומון התעמת עם האוהדים והושעה. חולון ניצחה 92:98 בחוץ את נס ציונה, אחרי שכבר הובילה ב-30 הפרש. הפועל אילת ניצחה את מכבי אשדוד 76:82

 

מכבי חיפה הפסידה הערב (שני) בחוץ לבני הרצליה ואיבדה כמעט כל סיכוי להישאר בליגה. המקומיים הבטיחו את ההישארות בזכות הניצחון והחבורה מהכרמל תצטרך להתפלל לנס, עם שני נצחונות בשני המשחקים שנותרו במקביל לשני הפסדים של נהריה, שניצחונה אתמול על הפועל ירושלים נתן לה מקדמה משמעותית במאבקי ההישארות. אחרי ההפסד של מכבי חיפה, ברנדון באומון התעמת עם האוהדים הירוקים לאחר שאלה קיללו אותו. המועדון הודיע כי הוא משעה את הסנטר.

 

לטבלת ליגת העל

 

הפועל חולון כבר הובילה ב-30 הפרש מול נס ציונה בחוץ, אבל שמטה כמעט את כל היתרון במהלך המחצית השנייה וסיימה עם ניצחון חוץ צנוע, 92:98. הפועל אילת השיגה ניצחון 76:82 על אשדוד במשחק בין שתי קבוצות שהבטיחו את מקומן בפלייאוף.

  

 

מאמן בני הרצליה אריק שיבק ועוזרו אלון שטיין (צילום: ראובן שוורץ)
אריק שיבק ואלון שטיין. עכשיו אפשר לחלום על הפלייאוף(צילום: ראובן שוורץ)

 

בני הרצליה - מכבי חיפה 64:78

 

לסטטיסטיקה המלאה

 

שון דוסון הגיע לעבוד ויחד עם ג'ף אדריאן עשה 4:9 להרצליה. קופרברג ו-ווילי וורקמן ניסו לשמור את חיפה בתמונה אבל דוסון המשיך לייצר נקודות, הגיע לעשר עם מאה אחוז מטווח השתיים ועשה 13:20 בסיום הרבע.

 

זליקוביץ' פתח את הרבע עם שלשה והעלה את ההפרש לעשר. הרצליה הגיעה עד להפרש 15 עם עוד שלשה של זליקוביץ'. רק אז חיפה התעוררה ורצה 0:10 ל-28:33 בהובלת בלייזר ורודריגס, אבל דוסון ושוב, נכון, זליקוביץ', שמרו על טווח בטחון - 30:39 להרצליה בסיום המחצית.

 

שון דוסון מטביע (צילום: עוז מועלם)
שון דוסון. הרצליה רוצה להבטיח הישארות(צילום: עוז מועלם)

 

ההפרש נמתח והתכווץ בין חמש לעשר נקודות לאורך הרבע. רודריגז ובלייזר החזיקו את חיפה בתמונה אבל ברנדון טריש התעורר ושלשה שלו קבעה 39:49. דגן יבזורי ובלייזר עם שתי שלשות הורידו לחמש אבל חיפה לא הצליחה להתקרב יותר מזה, כשדומיניק ארצ'י החזיר בליי אפ לעשר (46:56). שלשה של קולמן סגרה את הרבע בהפרש המינימילי ונתנה תקווה לחיפאים - 54:58 להרצליה לפני הרבע האחרון.

 

חיפה חזרה באנרגיות גבוהות וברנדון בואומן קיצץ את הפער לשתיים - 58:60. אדריאן הגיב בשלשה נדירה משלו, והרצליה לחצה על הגז, ובעיקר על הברקס עם הגנה אדירה כמו שאריק שיבק אוהב, רצה ל-60:73 ומזה חיפה כבר לא הצליחה לחזור, ובסיום 64:78 לחבורה מהשרון.

 

תמיר בלאט מול קאליף וואייט ואלעד הופמן (צילום: ראובן שוורץ)
תמיר בלאט מול קאליף וואייט ואלעד הופמן. התפוצצות של חולון(צילום: ראובן שוורץ)

 

עירוני נס ציונה - הפועל חולון 98:92

לסטטיסטיקה המלאה

 

חולון נמצאת בעיצומו של מאבק עם מכבי תל אביב על פסגת ליגת העל בסיום העונה הסדירה. הקבוצה של דן שמיר נאלצה להסתדר ללא קורי וולדן, זו של נדב זילברשטיין ללא דקוואן קוק שסובל מפריקת כתף.

 

הסגולים מחולון פתחו אגרסיביים יותר. ג'ו אלכסנדר בג'אמפ אופייני העלה ל-4:8, והראה נוכחות גם בהגנה. בראון-רמירז קלע את השלשה הראשונה בהתמודדות, אך מנגד צליפות מעבר לקשת של תמיר בלאט וגיא פניני ונקודות מתחת לסל של המילטון פתחו יתרון דו-ספרתי 7:18 כבר לאחר חמש דקות בתוך הרבע.

 

דן שמיר (צילום: ראובן שוורץ)
דן שמיר. הקבוצה שלו מתחברת מחדש?(צילום: ראובן שוורץ)

 

נדב זילברשטיין הזעיק פסק זמן, אך גם זה לא עזר יותר מדי. ג'ורדן המילטון חטף בהגנה וצמד שלשות שלו ושל פניני (חמש לאורחת בכל הרבע) קבעו יתרון מוחץ לחולון בתום הרבע הראשון (14:33).

 

המגמה נמשכה גם בתחילת הרבע השני. השמירה האזורית של דן שמיר בלמה כל ניסיון חדירה של הכתומים, ובצד השני חנן קולמן תפר שלשה, הוסיף מהלך של סל ועבירה וההפרש חצה את רף עשרים הנקודות - 17:39.

 

עד סיום הרבע חולון המשיכה לעשות ככל העולה על רוחה. דאנק מהדהד של המילטון סיים מתפרצת והעלה ליתרון שיא של 28:55. בירידה לחדרי ההלבשה לוח התוצאות הראה על 33:57 לחולונים.


נדב זילברשטיין (צילום: ראובן שוורץ)
נדב זילברשטיין. כמעט קאמבק אדיר(צילום: ראובן שוורץ)

 

המילטון פתח את הרבע עם שתי שלשות נוספות והעלה את קבוצתו ל-36:63. אך האחוזים הרעים מקו העונשין לא אפשרו לנס ציונה להתקרב יותר מדי לאורחת. ווייאט קיבל עבירה טכנית ורק במזל לא הורחק. החניכים של שמיר ניצלו זאת כדי להגדיל את הפער לשלושים הפרש, 44:74 בעזרת נקודות מהקו של פניני.

 

תמיר בלאט הורחק לאחר עבירה בלתי ספורטיבית שהגיעה לאחר טכנית. טל דן נהנה מההפקר, ויחד עם שמונה נקודות רצופות של הופמן הורידו ל-65:81 בתום הרבע השלישי. 

 

תמיר בלאט לאחר שהורחק עם ג'ורדן המילטון ושלומי הרוש (צילום: ראובן שוורץ)
תמיר בלאט לאחר שהורחק עם ג'ורדן המילטון ושלומי הרוש. ניצחון חשוב(צילום: ראובן שוורץ)

 

הרוש עצר את המומנטום של הכתומים עם שלשה בתחילת הרבע האחרון. אבל זאנה מן העבר השני העלה את מאזנו ל-25 נקודות ועם שני סלים מתוך הצבע הוריד בחזרה ל-87:71.

 

טל דן וקאליף וואיט המשיכו את הריצה, וליי-אפ של האחרון הוריד ל93:83 בלבד, כשנותרו שלוש דקות על השעון. נס-ציונה כבר הצליחה להוריד לחד-ספרתי, אך המילטון דאג לסגור עוד ניצחון עבור קבוצתו (רביעי ברציפות), ולמרות שלשה נוספת של הופמן, בסיום 92:98 לחולון.

 

הפועל אילת - מכבי אשדוד 76:82

לסטטיסטיקה המלאה

 

שתי הקבוצות הגיעו למפגש באולם בגין באילת בתקווה להתאושש מהפסדים במחזור שעבר (אילת הפסידה בירושלים, אשדוד נכנעה בביתה להפועל תל אביב).

 

אילת פתחה מצוין וג'אמפ של עמית שמחון נתן לה יתרון 5:11. ג'ראלד לי ניסה להשאיר את אשדוד קרובה, והוריד ל-14:9 3:55 לסוף הרבע. שמחון המשיך להיות דומיננטי וסגר ריצת 0:6 שקבעה הפרש דו ספרתי - 9:20. טרדוול ונמרוד לוי משני הצדדים סגרו את הרבע הראשון ב-15:23 למקומיים.

 

הפועל אילת מכבי תל אביב  (צילום: מאיר אוחיון)
ג'ורדן לויד. הופיע בזמן(צילום: מאיר אוחיון)

 

הרבע השני נפתח בצורה הפוכה בדיוק מהראשון. שלשה של אריאל נתנה את האות אבל זה היה בעיקר נמרוד לוי שעמד במרכז ריצת 6:15 בפתיחת הרבע ומהפך של אשדוד. קמרון לוב העמיד את ההפרש על 9, 33:42, פחות משתי דקות לסיום הרבע, אבל עמית שמחון שוב התעורר ובסיום המחצית זה רק 41:42 לאשדוד.

 

המשחק הצמוד נמשך לאורך כמעט כל הרבע, כשג'ורדן לויד באילת ולוי באשדוד מובילים את הקבוצות שלהם. הרבע הסתיים ב-58:61 לאילת.

 

גריפין ולויד נתנו לאילת 64:73 ארבע דקות לסיום, ג'ראלד לי ולוי המשיכו לנסות להתקרב, סק הנאי כבר הוריד ל-78:76, אבל אילת החזיקה מעמד, הרבה בגלל החטאת ליי אפ פשוט של לונג שיכל להשוות בדקה האחרונה, ובסיום 76:82 לדרומיים.

 


פורסם לראשונה 14/05/2018 18:59

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל נחושתן
זאק גרהאם
צילום: גיל נחושתן
מומלצים