שתף קטע נבחר

מכבי ת"א שוב מרגשת באירופה / רפאל נאה

הצהובים שוב משכו מאות אוהדים למשחק חוץ ביורוליג - וחזרו מוולנסיה עם ניצחון שהוא ממש לא מובן מאליו. וגם: תיאטרון האבסורד של הכדורסל האירופי

 

אלו היו יומיים מוצלחים לכדורסל הישראלי, כשהנבחרת בלי דני אבדיה וג'ייק כהן ניצחה בפולין, ומכבי ת"א עם השניים ניצחה בספרד. ככה זה עם הריבים הבלתי נגמרים בין היורוליג לפיב"א שהורסים את הכדורסל. זה לא מפריע לעסקנים הנכבדים שאף נבחרת לאומית לא מצליחה להופיע בהרכבה החזק ביותר. נוצר כאן מצב בלתי נסבל, בו קברניטי הכדורסל האירופי כורתים את הענף עליו הם יושבים, וראשי ההתאחדויות והאיגודים במדינות השונות נותנים יד להמשך תיאטרון האבסורד. אבל בואו נתמקד בדברים החיוביים.

 

אולי הניצחון הקליל בארץ על ולנסיה בילבל מישהו, אבל זה לא עניין פשוט לחזור מהאולם שלה עם ניצחון, בטח לאור היכולת של בויאן דובלייביץ' במחצית השנייה. הצהובים חזרו לקלוע מעל 80 נקודות אחרי ארבעה משחקים של קשיים יחסיים בהתקפה, ובלי להפגין כדורסל גדול, עלו לרבע האחרון עם קרח בעורקים וניצחו בשיניים, כפי שעשו לא פעם העונה. זה אחד מהניצחונות האלה שאחריהם אפשר להאמין שייתכן והעונה הזו תסתיים בצורה מפוארת עבור יאניס ספרופולוס ושחקניו.

 

קלויארו שמח (צילום: אלעד גולדשטיין, מכבי תל אביב)
עלו עם קרח בעורקים לרבע האחרון. קלויארו והאנטר(צילום: אלעד גולדשטיין, מכבי תל אביב)

 

אנשים נוטים לקחת זאת כמובן מאליו, אבל כמעט בלתי אפשרי להתנהל עם מכת פציעות כ"כ משמעותית ולשמור על המומנטום והכושר המצוין. ספרופולוס מגלה בכל פעם מחדש שמישהו אחר נפצע לו - כשהפעם קווינסי אייסי היה השם הטרי ברשימה – ואיכשהו, הקבוצה מתעלה על עצמה בדרכים אחרות ומתגברת על החלל שהותירו הפצועים. אתמול זה היה בזכות היד הלוהטת של סקוטי ווילבקין וטיילר דורסי, שהשחילו שלשות ענקיות ולא השאירו ליריבה סיכוי. גם אות'לו האנטר עשה הבדל גדול כשהיה על הפרקט.

 

יכול להיות שהיכולת להכריע משחק כ"כ צמוד וקשה הייתה תוצאה של העובדה שמכבי הגיעה נינוחה לספרד. כן, נינוחה, למרות הפציעות וקרבות המיקום. ההדחה המוקדמת מגביע המדינה סיפקה גם אפשרות לכמה ימי מנוחה בלו"ז העמוס, והשחקנים היו צמאים לכך. הם חזרו בטוחים בעצמם, כשהם יודעים שבקרוב שמות כמו טאריק בלאק ויובל זוסמן יחזרו לשחק וייתנו עוד תנופה. ודבר אחד שחשוב מאוד לציין: איך יודעים שמכבי ת"א שוב מרגשת באירופה? היא מצליחה למשוך לכל משחק חוץ כמות הולכת ועולה של אוהדים שלא מוכנים להפסיד רגע מהעונה הזו.

 

אוהדי מכבי תל אביב (צילום: אלעד גולדשטיין, מכבי תל אביב)
אוהדי מכבי ת"א בטירוף ביציעים בוולנסיה(צילום: אלעד גולדשטיין, מכבי תל אביב)

 

ועוד מילה על הנבחרת: לאלה שעקצו ותהו אם יש בכלל נבחרת ישראל בכדורסל, משחק הבכורה בקמפיין היורובאסקט השתיק אותם. לא סתם נבחרת, אלא אחת טובה. בלי השחקן הבולט של העשור החולף, עומרי כספי, בלי ילד הפלא אבדיה, אבל עם שני ותיקים נהדרים שלקחו אחריות אחריות (גל מקל וגיא פניני, שהנשמה, הרצון והיכולת שלו הם תופעת טבע), צעירים מצטיינים ומתאזרח שנלחם בכל הכוח. ניצחון ביתי על רומניה ביום שני יעמיד אותה בעמדה מצוינת לקראת השתתפות בעוד אליפות אירופה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים