מכבי תל אביב קיימה הערב מסיבת עיתונאים מיוחדת לקראת פתיחת עונת 2020/21 ובה הציגה את הפנים החדשות של הקבוצה.
המאמן יאניס ספרופולוס אמר: "נגיף הקורונה השפיע על כל החיים שלנו וגם על הספורט. ניסינו לעשות את הכי טוב שלנו כדי לבנות את הקבוצה, הצלחנו לשמור על רוב השחקנים מהעונה שעברה. אנחנו עדיין בתחילת העונה, יש לנו רבע גמר גביע ווינר ביום שבת והיורוליג מתחיל באחד באוקטובר, אנחנו עושים את הכי טוב שלנו כדי להיות מוכנים בזמן. החתמנו כמה שחקנים חדשים ואנחנו מאמינים בהם, כמו שאנחנו מאמינים בשאר הסגל שלנו".
3 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס. "מתגעגעים לאוהדים שלנו"
(צילום: מכבי תל אביב)
ספרופולוס התייחס לעונה יוצאת הדופן שעברה על הקבוצה: "אנחנו הקבוצה היחידה ביורוליג ששיחקה עד לסוף יולי, אז היה קצת קשה לבנות את הסגל, היה קשה לנו גם לסגור משחקי אימון, שיחקנו שני משחקי אימון ועכשיו יש לנו את משחקי גביע ווינר. יש לנו שחקנים חכמים מאוד שהתאימו את עצמם מהר לפילוסופיית המשחק. אנחנו מאוד מתגעגעים לאוהדים שלנו, הם הכוח שלנו, בעיקר כאן כשאנחנו משחקים בהיכל, רצינו לזכות באליפות בשבילם כדי לתת להם את השמחה הזאת בזמן שהם לא איתנו ואני מאוד שמח שהצלחנו לעשות את זה. אני שמח שגיבשנו קבוצה טובה ותחרותית".
קודם לכן, היו"ר שמעון מזרחי אמר: "המטרה העיקרית הייתה לשמר עד כמה שניתן את צוות השחקנים והמאמנים וגם הצטרפו אלינו שחקנים חדשים. פתיחת העונה הזו הייתה מלווה בחוסר ודאות בתחומים שונים: אם יהיה קהל או לא, אם יהיה מתווה ממשלתי של רשת ביטחון, מתי הוא יינתן וכמה יינתן. עמדנו ועשינו את המרב והמיטב כדי לבנות את הקבוצה, כאילו אפשר יהיה לנהל את המשחקים במתכונת מלאה ואני מקווה שבמהלך העונה נגיע לזה".
3 צפייה בגלריה
שמעון מזרחי לצד שחקני מכבי תל אביב
שמעון מזרחי לצד שחקני מכבי תל אביב
מזרחי לצד שחקני מכבי ת"א. "הפיצוי צריך להיות מדויק"
(צילום: מכבי תל אביב)
מזרחי התייחס לקושי שבהתנהלות בסיטואציה הנוכחית ללא קהל: "חוסר הוודאות נמשך מאז תום העונה שעברה, שיחקנו ללא קהל אבל כשהסתיימה הליגה התחלנו כבר לחשוב על העונה הבאה שהיה ברור לגמרי שהיורוליג פותח באחד באוקטובר. בנינו קבוצה למרות שלא ידענו בביטחון מה תהיה רשת הביטחון, כל אי הוודאות הזאת גרמה להיסוסים, בסופו של יום עם כל הקשיים ניסינו והצלחנו להעמיד קבוצה עם המגבלות הקיימות. מכבי תעשה כל מה שנדרש על פי ההוראות והתקנות ולא תשמיט דבר מכל מה שנדרש. לעניות דעתי הספורט והאומנות הם חשובים מאוד להעלאת המורל, בוודאי שהמדינה חייבת לתמוך ולדאוג שהספורט המקומי והבינלאומי ימשיך חהתנהל כמו שהוא במידת האפשר. זה סוד גלוי ש-60 אחוז מתקציבו של המועדון ממומן ע״י כרטיסים ומנויים. המתווה שהוצע ע״י משרד האוצר ומשרד התרבות והספורט בא לפצות את הקבוצות על נזקים ממשיים שנגרמו בעקבות אי מכירת כרטיסים ולא למטרות אחרות, ולכן צריך להשתדל שהפיצוי יהיה עד כמה שאפשרי מדויק לכל קבוצה לפי הנזק שנגרם ולה".
מבין השחקנים הישראלים, דיבר עוז בלייזר: ״הגעתי למעמדים גבוהים מול הקבוצה הזאת ואני שמח להיות בצד הזה הפעם ולהילחם עם מכבי על התארים האלה, אני מחכה שיתחיל ומחכה שהקהל יחזור". סקוטי ווילבקין אמר: "אני מקווה שאיכשהו הקורונה הזאת תיעלם, אנחנו באמת מדברים מדי יום על כמה אנחנו מתגעגעים לאוהדים, כששיחקנו בלי אוהדים הבנו עד כמה הם חסרים לנו".
3 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין. "מקווה שהקורונה תיעלם איכשהו"
(צילום: טוויטר מכבי תל אביב)
וויצ'יץ' אמר: "אנחנו תמיד מסתכלים על כל השוק של השחקנים כדי לחזק את הקבוצה בכל קיץ, המטרות שלנו לא השתנו, אלא רק התנאים. בנינו את הסגל הטוב ביותר שהיה אפשרי בתנאים שהיו לנו, היה הרבה חוסר ודאות, אבל אני שמח שהצלחנו בסוף לעשות את זה כמו שהתנהלנו".
האלופה תתחיל באופן רשמי את העונה בעוד שלושה ימים, אז היא תפגוש את הפועל חיפה או הפועל באר שבע ברבע גמר גביע ווינר. העונה האירופית שלה תחל ב-1 באוקטובר כשתארח את אלבה ברלין בהיכל מנורה מבטחים. שבוע לאחר מכן תפגוש במוסקבה את צסק"א לקרב ענקיות.
מבחינת הסגל, מכבי תמשיך להתבסס על ווילבקין, אותלו האנטר, טיילר דורסי, אלייז'ה בראיינט, יובל זוסמן, ג'ון דיברתולומאו ועומרי כספי שהחלים מפציעתו. הרכש הבולט ביותר הוא הסנטר הקרואטי אנטה ז'יז'יץ', כאשר הגארד כריס ג'ונס ימלא את מקומו של נייט וולטרס ששוחרר. מבחינת הישראלים, מכבי צירפה את בלייזר כמחליפו של דני אבדיה וגם עידן אלבר יחזק את הסגל.
רק אתמול חתם בקבוצה הגארד היהודי-אמריקאי מקס היידגר (23, 1.91 מ'), אבל הוא צפוי להיות מושאל בשלב הראשוני. במועדון מצאו מחליף לקווינסי אייסי בדמותו של האקס דראגן בנדר, שחוזר במפתיע לצהובים לאחר שסיכם במועדון.