יו"ר הפועל חולון, איתן לנציאנו, יעלה מחר (שישי) בישיבת הדירקטוריון של מינהלת הליגה הצעה להטיס את כל הזרים של הקבוצות במטוס פרטי לקפריסין, שם הם ישהו מספר ימים יחד עם משפחותיהם עד לרגיעת המצב בארץ. בעוד הקבוצות מסכימות לכך, השחקנים עצמם הביעו דעה הפוכה לחלוטין ונחרצת במיוחד.
אחד מכוכבי הפועל ירושלים טיישון תומאס העלה הערב פוסט, ואחריו גם מספר שחקנים נוספים מקבוצות שונות, בו הם טוענים כי השחקנים הזרים נגד המהלך. בין השחקנים ניתן למצוא את סטנטון קיד וסולימאן בריימו, חבריו של תומאס בהפועל ירושלים, אותלו האנטר ממכבי תל אביב, סי-ג'יי האריס מהפועל חולון ושחקנים נוספים. "אחרי התייעצויות ולא מעט שיחות ארוכות עם חבריי השחקנים הזרים מכל הקבוצות, הגענו למסקנה שלמען הביטחון שלנו ושל משפחותינו צריך לבטל את העונה באופן מיידי", נכתב בפוסט האחיד.
6 צפייה בגלריה
טיישון תומאס
טיישון תומאס
לא מוכנים לשמוע על המשך העונה. תומאס
(צילום: אורן אהרוני)
הפוסט האחיד שפירסמו הזרים
"אנו מעריכים את המאמצים של ראשי הליגה להביא אותנו ליוון או קפריסין כדי לשמור על ביטחוננו, אך לא נעלה על טיסה שלא תיקח אותנו הביתה. אנו בדעה שאם אנו צריכים להסתכן ולטוס בזמן הזה, זה יהיה רק הביתה למשפחת שלנו".
"חלק מאיתנו מרגיש בטוח יותר להישאר כאן בישראל ולא מעוניין לטוס לשום מקום. אנו תומכים בהם ובהחלטה שלהם. למרות זאת, בהתחשב בכל התרחישים, הדבר היחיד שבטוח הוא שכדורסל הוא הדאגה האחרונה שלנו נכון לעכשיו. עד כמה שאנחנו אוהבים את המשחק הזה ואוהבים מה שאנחנו עושים, אוהבים את האוהדים ואוהבים להתחרות ברמה הגבוהה שנוצרה בליגה. אנחנו פשוט לא יכולים לעשות זאת עם ראש צלול ולספק את המקסימום עבור האוהדים תחת המצב הנוכחי. שלום ואהבה לכולם ובבקשה שימרו על עצמכם".
מהמינהלת נמסר: "מחר בבוקר תתקיים ישיבת דירקטוריון ובה יתקבלו החלטות לגבי צעדינו העתידיים. אנחנו מבינים את מצוקתם של השחקנים הזרים ובמשך היומיים האחרונים המינהלת עסקה במציאת פתרונות על מנת לגרום להם להרגיש בטוחים יותר ולצלוח את התקופה הלא פשוטה הזו. מדובר בעוד אתגר לא פשוט שזימנה לנו השנה האחרונה, אחרי מגיפת הקורונה, אנו מקווים שמחר נצליח להגיע לפיתרון הטוב ביותר עבור השחקנים וליגת העל בכדורסל. עם זאת חשוב לנו להבהיר ששחקנים שיעזבו את הארץ חד צדדית, למרות הפתרונות השונים שהוצעו להם, פוגעים בקבוצותיהם ובליגה, המינהלת והקבוצות רואות זאת בחומרה וישקלו כיצד לפעול כנגד שחקנים אלה".
גם אם זה היה תלוי בטיירוס מגי, כוכב הפועל חולון, הפתרון הנכון הוא לסגור את הליגה ולסיים את העונה. הגארד צייץ הבוקר בחשבון הטוויטר שלו: "לבטל את העונה", ותייג את מינהלת הליגה. ולא רק הוא מסתבר. הזרים של כל קבוצות הליגה מדברים ביניהם בשעות האחרונות על עזיבה אפשרית בעקבות המצב הבטחוני בארץ ומבצע" "שומר החומות" שנכנס ליומו הרביעי.
מגי אמנם שבר את ידו ולא צפוי לשוב לשחק עוד העונה, אבל הוא עדיין בישראל יחד עם אשתו. באחת מהמתקפות על חולון, אחד הטילים פגע בקרבת מקום לזרים של הקבוצה וחלק מאנשי המועדון.
6 צפייה בגלריה
טיירוס מגי
טיירוס מגי
טיירוס מגי
(צילום: עוז מועלם)
6 צפייה בגלריה
הציוץ של מגי
הציוץ של מגי
הציוץ של מגי
(צילום מסך מתוך חשבון הטוויטר של טיירוס מגי)
מי שעוד לחוץ מהסיטואציה, אבל בינתיים לפחות לא רוצה לבטל את העונה או לעזוב, הוא מאמן חולון, סטפנוס דדאס, שאשתו ושלושת ילדיו נמצאים איתו כאן בישראל אחרי תקופה ארוכה שלא ראה אותם. אם היה נראה שעד אתמול הזרים משלימים עם המצב ואף משמשים כשגרירי הסברה של ישראל במאבק ברשתות החברתיות, הטילים למרכז ב-48 שעות האחרונות כנראה שינתה את הדעה של חלקם.
מגי לא לבד, גם סטנטון קיד, הזר של הפועל ירושלים שהצטרף במהלך העונה, לא רוצה להישאר בארץ. הפורוורד אף ציין כי כל הניסיונות של אנשי י-ם להרגיעו לא מצליחים: "אני לא יכול לשבת ופשוט לשמוע שאומרים לי 'היי, זה נורמלי על הטילים, אנחנו עוברים את זה כל הזמן'. אנחנו צריכים לחזור הביתה. הביטחון שלנו לא מובטח, אנחנו לא יודעים מה קורה". בירושלים יקיימו בערב אימון, בו ינסו להסביר להם יותר לעומק את הסיטואציה ויבקשו מהם להישאר.
6 צפייה בגלריה
הציוץ של סטנטון קיד
הציוץ של סטנטון קיד
הציוץ של סטנטון קיד
(צילום מסך מתוך חשבון הטוויטר הרשמי של סטנטון ריד)
6 צפייה בגלריה
האזעקה תפסה את שחקני הפועל ת"א בזמן האימון
האזעקה תפסה את שחקני הפועל ת"א בזמן האימון
האזעקה תפסה את שחקני הפועל ת"א בזמן האימון
(צילום: באדיבות הפועל ת"א)
במכבי ראשל"צ, ג'רמי פארגו בשיחות עם אנשי הקבוצה והבהיר שאם המצב הנוכחי ממשיך, הוא מתכוון לעזוב. גם דריל מונרו מספר ש"הראש שלו לא בכדורסל" ושני הזרים הנוספים, אקיל מיצ'ל וג'אמיל ווילסון, חוששים גם כן מהמצב. בקבוצה מתכוונים, כאמור, להיענות להצעת לנציאנו ולהטיס אותם לקפריסין.
מנכ"ל הפועל ירושלים, גיא הראל, צייץ בנושא: "ניסיתי לשכנע את הליגה להודיע שאנחנו מפסיקים כל פעילות כדי שהשחקנים והצוותים יוכלו להיות בבית, בטוחים ועם המשפחות שלהם. ובזמן שאנחנו עושים את זה, נעריך מחדש את המצב תוך כדי קבלת החלטות בהתאם. בליגה מתעקשים לקבל החלטה כל יום ביומו, ושמו את האחריות על השחקנים שיקבלו החלטה אם הם רוצים לשחק או לא".
6 צפייה בגלריה
הראל מגיע לישיבה
הראל מגיע לישיבה
מבין את הזרים. הראל
(צילום: עוז מועלם)
"אני מבין לחלוטין את המצב של השחקנים הזרים כאן, הלחץ שלהם והלחץ של המשפחות שלהם שיחזרו הביתה", המשיך הראל. "אנחנו נעצור את הפעילות שלנו כל עוד אנחנו צריכים ועד שהדברים יחזרו למצב הנורמלי שלהם ונוכל לחדש את הליגה. בתקווה שמוקדם יותר מאשר מאוחר. תשמרו על עצמכם ועל משפחותיכם, אני מאמין שנחזור לשחק בקרוב".
האזעקה בגוש דן אחה"צ תפסה את שחקני הפועל ת"א באימון, והם התפנו בזריזות לממ''ד בהיכל קבוצת שלמה. בתוך כך, מינהלת הליגה הודיעה כי לאור המצב, המפגש בין מכבי חיפה לעירוני נהריה בבית התחתון, שהיה אמור להיערך היום, נדחה למועד מאוחר יותר. מצטרף גם לגמר הגביע בין מכבי תל אביב למכבי ראשון לציון שנדחה ולמשחקים אחרים בליגה.
פורסם לראשונה: 11:18, 13.05.21