עונת היורוליג צפויה להיפתח ב-1 באוקטובר, אך עוד לפני כן ישנן הרבה בעיות שצצו בישיבת הדירקטוריון האחרונה בהשתתפות בעלי הקבוצות. כך לפחות על פי דיווח מיוון. על פי הפרסום, בעלי הקבוצות, ביניהם דייויד פרדמן ממכבי ת"א, התנגדו למספר חוקים חדשים בפרוטוקול.
ישיבת הדירקטוריון נערכה בשיחת זום במשך 3.5 שעות בה הוצג פרוטוקול הבריאות לקראת העונה החדשה בצל נגיף הקורונה. אחד הנושאים שעלה ועורר התנגדות גורפת מצד הבעלים היה הטלת קנס במידה וקבוצה לא תוכל להופיע למשחק בשל הגבלות הקורונה במדינה.
2 צפייה בגלריה
כעוס. פדרמן
כעוס. פדרמן
כעוס. פדרמן
(צילום: ראובן שוורץ)
נקבע כי במידה וקבוצה לא תוכל לארח את המשחק היא תצטרך למצוא מדינה אחרת שתסכים לקיים את אותו מפגש. אך אם לא תצליח לעשות זאת, היא תצטרך לשלם קנס של 150 אלף אירו.
על פי הדיווח, פדרמן אמר בישיבה: "אנחנו אולי יריבים על הפרקט, אבל לא נעניש אחד את השני על דברים שאנחנו לא יכולים לשלוט בהם. המסמכים האלה לא נוצרו ע"י אנשי כדורסל". באותו הרגע, נציגי קבוצות שונות כמו צסק"א מוסקבה ומילאנו הביעו תמיכה בדבריו, ולאחר מכן כל שאר הקבוצות יישרו קו נגד הנהלת היורוליג בנושא זה.
2 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
איך תיראה עונת היורוליג? לא ברור. ווילבקין
(צילום: ראובן שוורץ)
בתום הישיבה ביקשה הנהלת היורוליג מהקבוצות לשלוח בהמשך השבוע את הערותיהם על מנת שיוכלו למצוא פתרונות מתאימים, כולל בנוגע לשיטת המשחקים שלפי בעלי הקבוצות לא יכולה להישאר במתכונת הנוכחית. זאת מאחר וקבוצות לא יוכלו לנסוע לשלוש מדינות שונות בשבוע אחד.