"היה משחק קשוח מאוד, הם קבוצה מאומנת וחזקה וזה היה צמוד 40 דקות". מאמן עירוני נס ציונה, בראד גרינברג, חגג את הניצחון 80:81 על פארמה הרוסית, אשר העלה את קבוצתו לגמר היורופקאפ.
נס ציונה תתמודד בגמר נגד אוסטרוב הפולנית, שניצחה 66:77 את אורדאה הרומנית בחצי הגמר השני. גרינברג הוסיף: "הובלנו ביתרון יפה, אבל לא שלטנו יותר מדי כדי לשמור על היתרון. היינו בבעיית עבירות, לא שמרנו על הקליעה שלהם מבחוץ, ובסוף עשינו עבודה טובה על זה. יש להם שחקנים שקשה לשמור עליהם. שמרנו אותם על 30 נקודות במחצית השנייה, ידענו לשמור על הכדור וזה היה חשוב. הם פיזיים מאוד, נכנסים לגוף שלך ולוחצים. הם טובים מאוד בלי הכדור".
4 צפייה בגלריה
טל דן ובראין אנגולה
טל דן ובראין אנגולה
טל דן ובראין אנגולה
(צילום: עוז מועלם)
על וויין סלדן, שקלע את הנקודות המכריעות וסיים את המשחק עם 24 נקודות, אמר גרינברג: "ווין היה מצוין בלי הכדור. הוא יכל לייצר לנו מומנטום ולתפוס כדורים חשובים. איבדנו רק חמישה כדורים מול קבוצה גדולה הגנתית, צריך לתת קרדיט לפטריק, בריאן ו-ווין".
המאמן התייחס ליכולת של טל דן, שעלה לשחק למרות פציעתו והמשיך אחרי שנפגע שוב: "הנוכחות של טל חשובה. הוא תורם באופן נורמלי כמו שהוא עושה בדרך כלל. מוסר מדהים ושחקן עם אייקיו כדורסל גבוה. הוא ניסה לשחק למרות הפציעה שלו ביד ואז הוא נחתך בראש. היה לו רצון גדול לשחק. נמרוד לוי הוא שחקן טוב שעבר עונה קשה, הוא מתחיל להרגיש בנוח, כשהוא נכנס למשחק, הוא לא היסס וקלע שלשה אחרי 30 שניות. זה עזר לביטחון שלו. הוא יכול לשים את הכדור בסל, אבל כשאתה לא זורק יותר מדי אז כל זריקה היא יותר קשה".
4 צפייה בגלריה
בראד גרינברג
בראד גרינברג
"משחק קשוח". בראד גרינברג
(צילום: עוז מועלם)
סלדן הגיב: "באנו אגרסיביים ורצינו לשחק את המשחק שלנו. הם קבוצה גדולה, ידענו שאנחנו צריכים להיות אגרסיביים ולהשיג עצירות. ידעתי שיש לנו הזדמנות כל עוד נגיע למשחק צמוד. למרות הניצחון, סלדן לא היה במצב רוח טוב. הסיבה: חברו הטוב טראנס קלארק (19) נהרג בארצות הברית בתאונת דרכים. על כך הוא סיפר: "קמתי ב-6 וחצי בבוקר להרבה הודעות טקסט ולא ידעתי איך להגיב, הייתי בשוק. הראש שלי רץ במחשבות כל היום. אני מחשיב את טרנס כאח קטן, אני מכיר אותו מגיל 5. חשבתי עליו עד תחילת המשחק, ידעתי שאני צריך לתת הכל בשבילו. החיים שלנו קצרים ואנחנו לא יודעים מתי ההזדמנות תסתיים. ידעתי שאני צריך לתת הכל".
4 צפייה בגלריה
וויין סלדן בפעולה
וויין סלדן בפעולה
"באנו אגרסיביים". סלדן בפעולה
(צילום: עוז מועלם)
על יכולתו הוסיף סלדן: "הייתי עם הרבה ביטחון, פטריק הסתכל עליי כשהוא עבר את המגרש. החטאתי כמה זריקות לפני זה אבל ידעתי שהקבוצה סומכת עליי שאקלע. השחקנים ריווחו את המגרש והצלחתי לקלוע את הזריקה. יש לנו גארדים טובים, לא קלענו טוב במיוחד הערב, אבל שמרנו על הכדור.
"עשינו את מה שצריך לעשות. שחקני הפנים שלנו הצליחו לשמור חזק ושיחקנו את הכדורסל שאנחנו רוצים לשחק. זה חשוב מאוד לנס ציונה ולמדינה. אנחנו מודים לאוהדים על כך שהיינו בסיטואציה הזאת ומחכים לראות אותם שוב ביום ראשון".
4 צפייה בגלריה
עירוני נס ציונה
עירוני נס ציונה
בראין אנגולה
(צילום: עוז מועלם)
מאמן פארמה, קאזיס מקסוויטיס: "ברכות לנס ציונה, הם שיחקו עד הסוף. התחלנו את המשחק רע מאוד ושלטנו בו מהרבע השני. לא הצלחנו לשמור על היתרון ואיבודי הכדור שלנו הובילו ל-17 נקודות שלהם במעבר. הסל האחרון שלהם היה במשחק מעבר, לא יכולנו לעצור את זה בעבירה. הקהל עזר לקבוצה הביתית, בפתיחת המשחק זה לא הלך לכיוון שלנו. לא שמענו תמיד את ההוראות בהתקפה או בהגנה, זה לא עזר.זרקנו יותר מדי שלשות ומאמנים אוהבים יותר נקודות מהצבע. אני לא חושב שלקחנו זריקות רעות, במיוחד בתחילת המשחק. אני לא אוהב את האיזון הזה. שיחקנו טוב, אבל לא מספיק טוב כדי לזכות בטורניר".