"מכבי תל אביב מארחת את היריבה הכי מושבעת שלה, בידיעה שניצחון יכול להזניק מחדש את מאמצי ההעפלה לפלייאוף", נכתב באתר הרשמי של המועדון לפני המפגש הערב (שלישי, 21:05) מול צסק"א מוסקבה.
במועדון יודעים שזהו ניסיון אחרון להצית מחדש את המוטיבציה שנעלמה לה אחרי ההפסד השלישי ברציפות ביורוליג לבאיירן מינכן וההפסד להפועל אילת שקטע רצף של שבעה ניצחונות בליגה הישראלית במטרה להציל את העונה האירופית ואת חלום הפלייאוף.
3 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב
השחקנים מקווים לדחיפה מהקהל שיגיע להיכל
(צילום: עוז מועלם)
הצהובים מדורגים במקום ה-14 בטבלה עם מאזן של 10 ניצחונות לעומת 14 הפסדים וכדי להתברג בתוך השמינייה הם יצטרכו לרשום בין שמונה לתשעה ניצחונות מתוך עשרת המשחקים שנותרו להם. משימה שנשמעת בלתי אפשרית על הנייר.
הרצון של הצהובים הוא להשיג ניצחון חשוב מול הקבוצה הרוסית, שנמצאת בתקופה פחות טובה עם חמישה הפסדים מתוך שמונת משחקיהם האחרונים, אבל בכל זאת מדובר באחת הקבוצות החזקות ביורוליג, שמדורגת במקום השני בטבלה עם מאזן של 17 ניצחונות מול 8 הפסדים, כך שקל זה לא יהיה.
בכל מקרה, ניצחון בהחלט ייתן אנרגיות חדשות לקראת המשחק השני השבוע מול ולנסיה ביום חמישי. התקווה של הצהובים היא ש-300 האוהדים שיוכלו להיכנס הערב למגרש ידרבנו את השחקנים ויתנו להם אקסטרה מוטיבציה.
3 צפייה בגלריה
אנטה ז'יז'יץ' מטביע
אנטה ז'יז'יץ' מטביע
"שמחים מאוד שהוא חזר". ז'יז'יץ' על כספי
(צילום: עוז מועלם)
אתמול במסיבת העיתונאים, עומרי כספי, שחזר לסגל אחרי חודש וחצי של היעדרות (וירוס בבטן), שפך את הלב והסביר מה עבר עליו בכל התקופה האחרונה. מי שהתייחס לחזרתו היה אנטה ז'יז'יץ', שאמר: "עברה עליו עונה קשה מאוד, התאוששות ארוכה מפציעה, הוא חזר ואז נעדר שוב. אנחנו שמחים מאוד שהוא חזר, הוא מביא איכויות שונות. הוא יצטרך זמן כדי לחזור לקצב מלא, אבל כמובן שהוא שחקן נהדר והוא חשוב מאוד עבורנו".
באופן כללי בצוות המקצועי של מכבי ת"א מעדיפים להתכונן ליריבות כקבוצה ולא אוהבים לדבר על שחקן ספציפי, בטח כשמדובר על צסק"א, שמורכבת מלא מעט שחקנים איכותיים ובעלי ניסיון.
3 צפייה בגלריה
מייק ג'יימס
מייק ג'יימס
לא יהיה פשוט מולו. מייק ג'יימס
(צילום: CSKAbasket.com)
ועדיין, אי אפשר להתעלם מהכוכב של האורחת, מייק ג'יימס, שמוביל את היורוליג עם ממוצע של 20.5 נקודות למשחק. "זה יהיה משחק קשה", הוסיף ז'יז'יץ'. "יש להם את ג'יימס, שהוא סקורר מצוין והפוקוס יהיה עליו, אבל יש להם עוד שחקנים טובים".