הפועל חולון רחוקה ניצחון אחד על ברינדיזי ביום רביעי הבא (21:00) בהיכל טוטו כדי לעשות היסטוריה ולעלות לראשונה בתולדות המועדון לרבע גמר של מפעל אירופי. הניצחון של הסגולים אמש (שלישי) על קרשיאקה בחוץ - 76:77, מעמיד אותם בסיטואציה פשוט נהדרת לקראת המשך הטופ 16 בליגת האלופות.
שימו לב לנתון הנדיר והמרשים: כל הניצחונות של חולון בשלב הנוכחי הושגו בחוץ (קרשיאקה, ברינדיזי וטופאש בורסה). חולון מדורגת במקום הראשון בבית שלה עם מאזן 1:3.
3 צפייה בגלריה
שחקני חולון חוגגים
שחקני חולון חוגגים
שחקני חולון חוגגים
(צילום: fibaphotos)
במשחק אתמול באמת שהיה הכל: חולון פתחה בצורה נהדרת והוליכה 0:9 ו-3:12, אבל הפסיקה לקלוע במשך שבע דקות רצופות ונקלעה לפיגור 29:18 ברבע השני. בתחילת החצי השני מקסים דה זאו יצא בחמש עבירות, המאמן סטפנוס דדאס הורחק כמה דקות לאחר מכן ומי שעמד על הקווים היה עוזרו עמית שרף.
דווקא בפיגור של 12 נקודות (54:42) מהרגע שבו דדאס הורחק, חולון החלה לשחק הרבה יותר טוב וארבע דקות לסיום קבעה שוויון 66:66 (ריצת 1:9). גיא פניני, ששתי דקות לסיום עמד על 0 מ-5 לשלוש, תפר שתי צ'אקות ענקיות וסידר לקבוצתו יתרון 71:74. סק הנרי בשלשה משוגעת הצליח לכפות שוויון 76:76 כשנותרו 0.6 שניות לסיום.
הארכה? ממש לא. סמיח ארדן הוותיק, שנכנס לשחק לשניות האחרונות כדי לנסות ולהפריע לחולון, דרך על הקו בזמן הוצאת החוץ של פניני וקיבל עבירה טכנית אמנם נכונה, אבל בשלב כזה במשחק אין ספק שהיא סופר הזויה. טיירוס מגי ניצל את ההזדמנות קלע את זריקת המתנה מקו העונשין וחולון יצאה לחגוג.
3 צפייה בגלריה
שרף חוגג
שרף חוגג
שרף חוגג
(צילום: ראובן שוורץ)
"זה מסוג המשחקים שתזכור הרבה אחרי שהקריירה שלך תיגמר", אמר ווילי וורקמן. "להיות בפיגור גדול מאוד ולחזור ולנצח, זאת הקבוצה הכי עיקשת ששיחקתי בה. גם כשהמצב קשה אנחנו אומרים לעצמנו שאנחנו יכולים לנצח".
"אני צריך להודות לעוזר מאמן שלי שהחליף אותו בסיטואציה לא פשוטה", אמר דדאס. גם השחקנים ידעו להודות לשרף, כאשר בסיום קפצו עליו מרוב אושר והרימו אותו באוויר. זאת לא הפעם הראשונה שהעוזר מחליף את היווני אחרי הרחקה, גם במפגש העונה מול הפועל חיפה בליגה זה קרה - וגם אז הסגולים ניצחו.
על המשחק עצמו אמר דדאס: "למרות הפיגור בחצי הראשון הייתי רגוע מאוד כי הגענו לזריקות שלנו והחטאנו אותן. במחצית אמרתי לשחקנים שהמצב שלנו טוב, ואנחנו צריכים לשחק לאט לאט כדי לחזור. קרשיאקה קבוצת חוץ טובה יותר מאשר הצורה שבה היא משחקת בבית כי היא נלחצת, וראו את זה היום".
3 צפייה בגלריה
ווילי וורקמן
ווילי וורקמן
וורקמן
(צילום: fibaphotos)
על רגעי ההכרעה המותחים ומה שהביא לקבוצתו את הניצחון החשוב, אמר דדאס: "לצד השלשות הגדולות שלנו במאני טיים, הצלחנו בסופו של דבר לקלוע זריקות חשובות גם מקו העונשין. ניצחנו את כל הקבוצות בבית בחוץ, וזה סימן טוב. יש לי חבורה נהדרת של שחקנים".