איגוד הכדורסל הודיע היום (שלישי) על כך שהוא יוצא בפיילוט של הכנסת אנשים בלתי מחוסנים למשחקי הכדורסל.
על פי הפיילוט, אנשים שאינם מחזיקים בתו ירוק יוכלו להגיע למגרשי הכדורסל כשעה לפני המשחק, לעבור בדיקת קורונה מהירה שתוצאתה מתקבלת עד 15 דקות, ואם התוצאה שלילית הם יוכלו להיכנס למגרש. הפיילוט יאפשר גם לילדים ונערים עד גיל 16, שאינם ברי חיסון בשלב זה, להיכנס למגרשים.
2 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי ת"א בהיכל
אוהדי מכבי ת"א בהיכל
אוהדי מכבי ת"א בהיכל
(צילום: עוז מועלם)
הפיילוט ייצא לדרך ביום חמישי ה-18 בחודש, אז יארח איגוד הכדורסל טורניר של 3X3 בינלאומי בהשתתפות 10 קבוצות מישראל ועוד שתיים מחו"ל.
על פי המתווה שאושר וכבר יצא לדרך במשחקי ליגת העל, רק 1,000 אוהדים יכולים להיכנס לאולמות הכדורסל הגדולים, כמו היכל מנורה מבטחים ופיס ארנה, כשברוב האולמות מורשים עד 500 אוהדים, כמובן רק בהצגת תו ירוק.
2 צפייה בגלריה
עמירם הלוי
עמירם הלוי
יו"ר איגוד הכדורסל, עמירם הלוי
(צילום: ראובן שוורץ)
להודעת איגוד הכדורסל יש מספר בעיות, הראשונה היא שאין כרגע אישור לפיילוט במשרד הבריאות, משרד התרבות והספורט ובנוסף עוד לא התקיימה ישיבת ממשלה בנושא. ממשרד התרבות והספורט נמסר: "פועלים בשבועות האחרונים על מנת לאשר בדיקות מהירות שיאפשרו הכנסת קהל למגרשי הספורט ולאולמות התרבות, ואף הוצג מתווה מפורט למשרד הבריאות".
בעיה נוספת היא העובדה שלמעשה כל בדיקה כזאת ממומנת על-ידי איגוד הכדורסל. אמנם מדובר בעשרות שקלים בודדים לכל בדיקה, אך האיגוד אמור לקנות כמות גדולה ומדובר בהוצאה לא רגילה.