מהעונה הקרובה ולשלוש השנים הבאות יעלו שתי קבוצות מהליגה הלאומית לליגת העל בכדורסל, כך סוכם היום (רביעי) בפגישה של איגוד הכדורסל והמינהלת.
במסגרת ההבנות סוכם גם כי מספר היורדות בעונות אלה ייקבע על ידי המינהלת בהודעה מראש בזמן סביר לאיגוד הכדורסל. במידה ובשלוש העונות הבאות אחת מקבוצות הליגה הלאומית שיעפילו לליגת העל לא תממש את עלייתה אז החל מאותה עונה והלאה יהיו בליגה 12 קבוצות כאשר תעלה ותרד קבוצה אחת בלבד.
2 צפייה בגלריה
שמואל פרנקל מגיע לישיבה
שמואל פרנקל מגיע לישיבה
שמואל פרנקל
(צילום: יאיר שגיא)
2 צפייה בגלריה
הלוי
הלוי
עמירם הלוי
(צילום: עוז מועלם)
בעונה הנוכחית שתי הקבוצות שיעלו הן בני הרצליה והפועל חיפה, כך שיהיו 13 קבוצות בעונה הקרובה בליגת העל, לאחר שמכבי אשדוד ירדה. לפי ההסכם, האיגוד ישלם למינהלת 1.5 מיליון שקל בכל שנה שיהיו 13 קבוצות.
כמו כן, הוחלט כי יהיה שינוי בשיטת גביע המדינה ויחולקו שני גביעים, אחד בליגת העל ואחד בלאומית.
עמירם הלוי, יו”ר האיגוד, אמר: "אני מקווה שמעתה והלאה נעסוק רק בעיקר ופחות בטפל. הדבר החשוב באמת הוא הכדורסל הישראלי וחשוב שכולנו נירתם לאותה מטרה שהיא קידומו ושגשוגו. אנחנו נותנים תקווה ואופק לקבוצות הליגה הלאומית, שחלקן הגדול נמצא בפריפריה ואני מאמין שבסופו של דבר כולם יצאו נשכרים מההסכם הזה".
יו"ר המינהלת שמואל פרנקל: "אני שמח מאוד שלאחר שנים ארוכות הצלחנו להגיע עם האיגוד להסכם חדש אליו אני מייחל מהיום שנכנסתי לתפקיד. אני מקווה שכעת ניתן להתחיל דף חדש עם האיגוד ונשמח לשתף פעולה עם אנשי האיגוד בכל נושא למען קידום הכדורסל הישראלי והשחקן הישראלי. אני מברך את הפועל חיפה, קבוצה עם מסורת אדירה, על עלייתה לליגת העל ומאחל לה בהצלחה".