מכבי תל אביב מתחילה שלושה ימים חשובים מבחינתה כשתתארח הערב (רביעי, 21:45) בצרפת מול וילרבאן, ולאחר מכן תפגוש ביום שישי את ברצלונה בספרד.
המטרה היא כמובן לשמור על המומנטום ביורוליג לאחר ניצחונות על הכוכב האדום ובאסקוניה. הצהובים רוצים להתאושש מפתיחת העונה הרעה וכרגע הם רק במקום ה-13 בטבלה עם חמישה ניצחונות ושמונה הפסדים.
4 צפייה בגלריה
דראגן בנדר עם כריס ג'ונס וסקוטי ווילבקין
דראגן בנדר עם כריס ג'ונס וסקוטי ווילבקין
בנדר
(צילום: ראובן שוורץ)

בנדר יעזוב או יישאר?

למי שלא זוכר, דראגן בנדר חתם במכבי ת"א לשלושה חודשים בלבד על מנת לאפשר לו לשמור על האופציה לחזור ל-NBA. החוזה של הקרואטי אמור להסתיים בסוף החודש והצהובים עדיין מתלבטים אם להשאירו. בנדר מציג יכולות שונות לחלוטין ביורוליג ובליגת העל.
בזירה המקומית הוא העמיד עד כה ממוצע של 10.7 נקודות עם 6 ריבאונדים, כשבמשחק האחרון שלו מול נס ציונה הצטיין עם 19 נקודות ו-11 כדורים חוזרים. ביורוליג הסיפור שונה והמספרים שלו, 4.2 נקודות ו-3.9 ריבאונדים, לא מספיקים.
4 צפייה בגלריה
דראגן בנדר
דראגן בנדר
סימן שאלה גדול. בנדר
(צילום: ראובן שוורץ)
יש לציין שהישארותו עד לתום העונה לא אמורה לשנות את התוכניות של הצוות המקצועי, שבכל מקרה מתכוון להחתים עוד זר לקו הקדמי אחרי שיסתיימו הניפויים ממחנות ה-NBA. גם מבחינה כלכלית זה לא משנה, כשהרצון הוא לא לחרוג מהתקציב ולהחתים שחקן שלא נחשב ליקר במונחים של מכבי ת"א.

דורסי חזר לעצמו

טיילר דורסי התחיל את העונה עם יכולת התקפית מגומגמת ולא מעט עליות וירידות, גם מבחינה מנטלית. לאחרונה השתפר ורק לשם השוואה: מול באסקוניה קלע 15 נקודות, בארבעת משחקי היורוליג לפני כן רשם במצטבר אותה כמות נקודות.
גם בזירה המקומית חל שיפור כשקלע 14 נקודות בממוצע בשני המשחקים האחרונים, מה שהחזיר לו בעיקר את הביטחון בזמן שבקבוצה מקווים שהוא שם את התקופה הרעה מאחוריו.
4 צפייה בגלריה
טיילר דורסי חוגג
טיילר דורסי חוגג
דורסי חוגג
(צילום: ראובן שוורץ)

"שובם של הפצועים נותן ביטחון"

בקבוצה מקווים לרשום ניצחון שלישי ברציפות ביורוליג, ולא לחזור אחורה. אחת הסיבות לשיפור היא חזרתם של הפצועים, ביניהם עומרי כספי שקיבל מנוחה בשבוע האחרון וצפוי לקחת חלק בשני המשחקים הקרובים. ג'ון דיברתולומאו ויובל זוסמן, שכבר הסירו את החלודה, נראים טוב והגדילו ליאניס ספרופולוס את הרוטציה, מה שמאפשר לשאר השחקנים לקבל מנוחה גדולה במהלך המשחקים ולהגיע מפוקסים לרבע האחרון - נקודת תורפה העונה.
"לא הייתה לנו את ההתחלה שרצינו", הודה סקוטי ווילבקין. "אבל עכשיו זה מרגיש שאנחנו פותחים את העונה מחדש אחרי שכל הפצועים חזרו אלינו, זה נותן המון ביטחון לקבוצה. זוסמן ודיברתולומאו מביאים לקבוצה הרבה קשיחות ולחימה הגנתית. העובדה שקיבלנו אותם בחזרה מביאה לנו יותר יכולות הגנתיות ואיי.קיו כדורסל גבוה. יש לנו הרבה חבר'ה שיכולים לקלוע 20-15 נקודות בקלות בערב, זה מראה שאנחנו קבוצה בריאה, בכל ערב נתון מישהו אחר יכול להוביל".
4 צפייה בגלריה
עומרי כספי ויאניס ספרופולוס
עומרי כספי ויאניס ספרופולוס
נכנס לעניינים. עומרי כספי ויאניס ספרופולוס
(צילום: באדיבות באסקוניה ויטוריה)
אלייז'ה בראיינט הוסיף: "אנחנו צריכים לקחת כל משחק בנפרד, להישאר בפוקוס במה שעומד לפנינו ורק אחר כך להתעסק במשחק הבא. אני חושב שהייתה לנו מנטליות מצוינת לכל אורך התהליך. כל הקבוצות ביורוליג הן איכותיות, וכמו שהמאמן תמיד אומר - אנחנו מכבדים את כל היריבות שלנו ואנחנו מתייחסים לכל יריבה כאילו היא הקבוצה הטובה ביורוליג".