במכבי תל אביב היו כמובן מאוכזבים מההפסד הדרמטי אתמול, 89:87 בהארכה לאולימפיאקוס, שדרדר אותם למקום ה-13 ביורוליג עם מאזן 11:8.
לצהובים הייתה אפשרות לסגור עניין בזמן החוקי, אבל סקוטי ווילבקין החטיא פעם אחת מהקו, 15 שניות לבאזר, ביתרון 71:73 ואולימפיאקוס הצליחה לכפות הארכה. בתוספת הזמן, אותו ווילבקין היה זה שפספס שוב מהקו במאני-טיים ומכבי הפסידה. הגארד אמנם סיים את הערב כקלעי הבולט של מכבי עם 25 נקודות, אבל גם רשם 2 מ-13 לשלוש ואיבד שמונה כדורים. פעם נוספת היה אפשר לראות כמה הקבוצה תלויה בו.
3 צפייה בגלריה
אותלו האנטר
אותלו האנטר
"יכולים לנצח כל קבוצה". האנטר
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
ווילבקין מאוכזב
ווילבקין מאוכזב
שתי החטאות קריטיות. ווילבקין
(צילום: עוז מועלם)
התפוקה השולית של הישראלים היא דבר נוסף שפוגע בקבוצה משמעותית. לפתוח בחמישייה עם יובל זוסמן ועומרי כספי זה משהו שמכבי תל אביב חלמה עליו כבר הרבה זמן. אין ספק שזה נותן לספרופולוס הרבה אופציות לאלתור רוטציות שונות ובעיקר מנוחה לשאר השחקנים, בטח כשיש שני משחקים בשבוע ביורוליג. בפועל, הצהובים היו מעדיפים לקבל תפוקה גדולה יותר מהשניים שנראים מאוד חלודים, מתקשים מול הפיזיות ביורוליג ועושים לא מעט טעויות התקפיות והגנתיות. שניהם, אגב, סיימו ללא נקודות. עוז בלייזר קיבל רק שלוש דקות, בהן קלע נקודה אחת בלבד - היחידה של השחקנים הישראלים. וזה לא מקרה חד פעמי. במשחק הקודם מול אלבה ברלין שלושתם סיימו עם 3 נקודות.
מי שהגיע עצבני ומאוכזב במיוחד למסיבת העיתונאים שלאחר המשחק היה ספרופולוס. "זאת תוצאה רעה", אמר והוסיף: "אנחנו לא מרוצים, אבל צריכים להמשיך הלאה. נצטרך לשכוח מהמשחק הזה ולהתמקד במשחק הבא שמחכה לנו מחר (חמישי, 21:05) מול באסקוניה. אני אוהב את השחקנים שלי ולא שופט אותם אם יש להם ערב רע".
3 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
עצבני. ספרופולוס
(צילום: עוז מועלם)
העונה של טיילר דורסי נמצאת בלא מעט עליות וירידות. אחרי שסיים את המשחק האחרון מול אלבה ברלין עם 25 נקודות והיה נראה מצוין, בקבוצה קיוו שהוא כבר עלה על דרך המלך, אבל אתמול שוב הציג משחק חלש מאוד. "זה הפסד קשה", אמר דורסי. "אבל אנחנו חייבים להתאושש לקראת מחר. ככה החיים, אין משחק טוב בכל יום. באופן אישי, חייב לעבוד על היציבות שלי".
מי שהצליח, למרות ההפסד, לקבל מחמאות היה אותלו האנטר. הסנטר בן ה-34 הוכיח שוב עד כמה הוא חשוב למערכת ולקבוצה כולה, כשחזר לפרקט אחרי שבועיים ללא פעילות. הוא סיים את הערב עם דאבל-דאבל של 11 נקודות ו-10 ריבאונדים.
"הבעיה היא שאנחנו מפסידים את המשחקים שאנחנו צריכים לנצח, אנחנו חייבים להיות הרבה יותר טובים", הודה האנטר בסיום. "אני לא חושב שיש לנו שני סגנונות שונים, צריכים לדעת איך לשחק ביחד. בסוף היום לא אכפת לי מי משחקת מולנו, אנחנו יכולים לנצח כל קבוצה, צריכים להמשיך לבנות את עצמנו כדי להגיע לפלייאוף. אין לנו ספק בכלל ששם מקומנו. אולי לכם יש, אבל לנו אין".