מכבי תל אביב עלתה אתמול לגמר הפלייאוף אחרי ניצחון 79:80 על הפועל אילת בחוץ ו-0:2 בסדרה. כבר בראשון יפגשו הצהובים את המנצחת בסדרה המקבילה בין גלבוע/גליל להפועל חולון. מאחורי הקלעים הצוות המקצועי של הצהובים כבר מתחיל להפעיל את תוכנית המגירה שנרקמה בחודשים האחרונים ולקדם את בניית הסגל לעונה הבאה. מי ששמו עלה לאחרונה כמועמד פוטנציאלי הוא כוכב גלבוע/גליל יפתח זיו.
זיו עבר תהליך עצום מבחינה מקצועית ומנטלית והפך להיות אחד מהשחקנים הישראלים הכי דומיננטיים בליגה עם ממוצע של 12.3 נקודות, 4.9 ריבאונדים ו-4.5 אסיסטים בעונה הסדירה, ובשלושת המשחקים האחרונים בפלייאוף עלה ל-17.3 נקודות וגם העניק ניצחון דרמטי לקבוצתו במשחק הראשון בחצי הגמר מול חולון.
1 צפייה בגלריה
יפתח זיו מול טיילר דורסי
יפתח זיו מול טיילר דורסי
זיו נגד מכבי ת"א. בקרוב בצהוב?
(צילום: אורן אהרוני)
מצבת הגארדים במכבי ת"א אמנם נחשבת לעמוסה עם הישארותו הצפויה של סקוטי ווילבקין והרצון של שני הצדדים להחתמתו לעונה נוספת של כריס ג'ונס בתוספת לג׳ון דיברתולומאו שמחזיק בחוזה. לא מן הנמנע שבמידה שהצהובים יחליטו להציע חוזה לזיו דיברתולומאו יעזוב, זאת בעקבות היכולת החלשה שלו העונה. דיברתולומאו אמנם עבר עונה וחצי קשות עם שתי פציעות משמעותיות, אבל חזק לשחק בנובמבר ועד עכשיו לא הצליח לשוב ליכולת הקודמת שלו, ומעמיד ממוצע של 5.6 נקודות, 2.2 ריבאונדים ו-2.5 אסיסטים בלבד.
יש לציין שבקיץ הקודם התעניינו בזיו לא מעט קבוצות בארץ ובחו"ל, אך הוא החליט להישאר לעונה נוספת בגלבוע/גליל על מנת לצבור עוד ביטחון ודקות משחק, מה שמלמד על כך שהוא אינו מתפתה כ"כ מהר לעבור לכסף גדול או להפוך לשחקן שמקבל דקות מזעריות בגילו, וכך צפוי לקרות גם בקיץ הנוכחי, כשנכון לעכשיו מספר קבוצות מחוץ לישראל כבר הביעו בו עניין, וגם הפועל ירושלים.