מה-זה-היה? העונה הזו של הפועל ירושלים הייתה אחת המוזרות שעברו על המועדון הזה וכללו עזיבה של מאמן, פיטורים של השני, מספר תבוסות קשות ולא מעט בלגן – הערב (שני) כל זה נשכח עם אחד הניצחונות המפתיעים שהיו בכדורסל הישראלי בשנים האחרונות.
מכבי ת"א הייתה פייבוריטית ברורה, אך שלשת ניצחון על הבאזר של מי אם לא אדם אריאל קבע 82:83 מדהים על הצהובים וגרמה לקהל ביציעים לצאת מגדרו ולחגוג, ככל הנראה לראשונה העונה.
3 צפייה בגלריה
הפועל ירושלים חוגגת את הניצחון
הפועל ירושלים חוגגת את הניצחון
הפועל ירושלים חוגגת את הניצחון עם אריאל
(צילום: אורן אהרוני)
"במיוחד בתקופה כזאת, כשאנחנו בסיטואציה קשה ושחקנים עזבו, אני שמח שיכולתי להביא את הניצחון", אמר אריאל, שקלע 15 נקודות (כולן מחוץ לקשת) בסיום. "זה מה שאני עושה, זה מה שעשיתי תמיד. השחקנים רצו שאקח את הזריקה, המאמן עשה תרגיל בשבילי. ידעתי שזה ייכנס, וזה נכנס".
אריאל הוסיף: "זה מדהים מה שהאוהדים האלו עושים, גם כשהולך לנו קשה. הם תומכים בנו ואנחנו נותנים עבורם את הלב. שמח שהחזרנו להם הפעם. אני חושב שמי שנשאר פה יש לו אופי מדהים, כי קבוצה שעוברת מה שאנחנו עברנו, ונשארת ביחד – זה מדהים. לכולם פה יש לב ענק וזה לא מובן מאליו".
המאמן יונתן אלון: "לא ציפינו לתוצאה הזאת. תוך כדי המשחק ראינו שעשינו את הדברים נכון וראינו שאנחנו נשארים במשחק. ואז צריך חבורה של גברים שיבואו ויעשו את ההבדל. גם בפיגור דו ספרתי לא נבהלנו, ידענו בדיוק מה אנחנו רוצים לעשות".
3 צפייה בגלריה
אדם אריאל חוגג עם החברים
אדם אריאל חוגג עם החברים
"שמח שהחזרנו לאוהדים הפעם"
(צילום: אורן אהרוני)
אלון הוסיף: "אני מקווה שיהיו לי ניצחונות יותר גדולים כמאמן. אדם אריאל זה ילד שהגיע להפועל ירושלים אליי לקבוצה בגיל 12. שנה שעברה כשהוא ניצח אותנו (כשחקן ראשל"צ) אמרתי שלפחות הוא קלע את הסל הזה".
עוד אמר המאמן: "אנחנו צריכים להמשיך לעשות את הדברים שלנו ולאוהדים מגיע. מה שהם עברו השנה, זה פשוט מגיע להם. כאחד שהיה פעם שם ביציע, אני יודע איך זה מרגיש וזה כיף".
בסיום, סקוטי ווילבקין, שסיים עם 27 נקודות, תקף בסדרת ציוצים את השופטים (שהחליטו לשרוק לו עבירה טכנית על כך שהשתיק את הקהל אחרי סל שקלע והוסיף מספר ציוצים נגד שחקני ירושלים.
3 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
"אני משתיק את הקהל מאז שהייתי בקולג'". ווילבקין
(צילום: אורן אהרוני)
"אני אעשה את זה שוב, זה היה שווה את זה", צייץ ווילבקין והתייחס לתנועת ההשתקה. "המשחק הזה גם כך לא שינה כלום, אנחנו עדיין מקום ראשון. ולבריימו היה את האומץ להשתיק אותי אחרי המשחק. הבטלן הזה. מעולם לא הייתי צריך פגרת קיץ כמו עכשיו. אני משתיק את הקהל מאז שהייתי בקולג', מעולם לא קיבלתי על זה טכנית עד עכשיו".