צפו בתקציר הניצחון של מכבי ת"א על הפועל ירושלים
אכזבה גדולה בהפועל ירושלים אחרי ההפסד 86:80 למכבי תל אביב בהיכל מנורה מבטחים. מנגד, הצהובים מרוצים מהניצחון וגם מכך שפציעתו של קווינסי אייסי לא התגלתה כחמורה.   ∙ לטבלת ליגת העל בכדורסל
לא בפעם הראשונה העונה, שחקניו של עודד קטש בעטו אתמול (שני) בדלי. עוד לפני הקורונה היה להפועל ירושלים מנהג לאבד יתרון דו-ספרתי ולהגיע לדקות האחרונות בפיגור כשכל הלחץ על הכתפיים שלה. גם הפעם זה קרה, ומיתרון 13 ברבע השלישי לא נשאר זכר. זה הסתיים בהפסד שני העונה מול הצהובים, שהשאיר סיכוי קלוש לסיים את העונה הסדירה במקום הראשון בטבלה. מעשית, הצהובים הבטיחו בכך את אירוח הפיינל-פור. 
4 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס. "הופעה גדולה של סקוטי"
(צילום: אורן אהרוני)
4 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
עודד קטש
(צילום: אורן אהרוני)
הבעיה העיקרית של הפועל ירושלים הייתה התפוקה של הישראלים. תמיר בלאט אומנם סיים עם שישה אסיסטים אבל רק עם שלוש נקודות, נמרוד לוי הסתפק באותו מספר נקודות ובר טימור הוסיף ארבע משלו. ביום שבו ג׳יימס פלדין נתקע התקפית במחצית השנייה, הישראלים היו אמורים לתת את האקסטרה. היחיד מביניהם שעשה את שלו היה עידן זלמנסון (10 נקודות ושבעה ריבאונדים), שאמר בסיום: "קצת הורדנו הילוך באינטנסיביות. אנחנו יודעים שמכבי קבוצה מספיק איכותית כדי לנצל את זה. אנחנו צריכים ללמוד להיות מפוקסים 40 דקות. יש להם גארדים שמושכים המון אש והגבוהים שלהם נהנים מזה. אני בטוח שלמשחק הבא נגיע מוכנים יותר, אנחנו יודעים מתי סופרים את הכסף ולשם נגיע מוכנים".
על העובדה שהמשחק נערך ללא קהל הוסיף זלמנסון: "זה קצת מוזר. קשה לנו בלי האוהדים שלנו, הם נותנים לנו המון אנרגיה ונקודות במשחק. התרגלנו קצת לנושא הזה, מקווה שמהר מאוד נחזור לשחק עם ים אדום מאחורינו". מי שקיבל מחמאות אצל האדומים היה ג'רמי פארגו, שערך את הבכורה שלו דווקא מול האקסית. הוא סיים את הערב עם 13 נקודות, ארבעה ריבאונדים וארבעה אסיסטים וגם הספיק לשלוח מבט לעבר מאמנו לשעבר, יאניס ספרופולוס אחרי שקלע שלשה.  
4 צפייה בגלריה
ג'רמי פארגו
ג'רמי פארגו
ג'רמי פארגו. מחמאות ומבט לאקס
(צילום: אורן אהרוני)
בצד השני, מי שקיבלו את רוב המחמאות היו סקוטי ווילבקין (21 נקודות ו-10 אסיסטים), אלייז׳ה בראיינט שעד הרבע השלישי היה עם 2 נקודות בלבד וסיים את הערב עם 11 , וכמובן אקס ירושלים אמארה סטודמאייר, שהוכיח למאמנו שכל מה שהוא היה צריך זה דקות משחק. סטודמאייר סיים עם 17 נקודות ו-12 בריבאונדים. "זאת הייתה הופעה גדולה של סקוטי",  אמר יאניס ספרופולוס בסיום. "הוא הראה למה הוא המנהיג שלנו. הוא שחקן שיכול לקרוא את המשחק מצוין".
אנג׳לו קלויארו הוסיף: "במחצית הראשונה לא שיחקנו יותר מדי. דיברנו עם השופטים והתעסקנו עם השריקות, ובמחצית השנייה דאגנו לעצמנו וירושלים התעסקו עם השופטים. זה היה ההבדל הגדול.  עצרנו אותם על 33 נקודות במחצית השנייה ושיחקנו הגנה טובה. המאמן תמיד גורם לנו להיות ערניים כשאנחנו צריכים את זה, ושמעו אותו הרבה יותר כשלא היה קהל".
4 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין. המנהיג
(צילום: אורן אהרוני)
דקה לאחר המשחק החיוכים אצל הצהובים התחלפו בפרצופים מודאגים. קווינסי אייסי ירד לספסל ברבע האחרון כשהוא צולע על רגלו השמאלית עם כאבים בברכו. היום (ג') הוא עבר בדיקת MRI והתברר שהוא לא סובל מקרע בשריר ולא ייעדר תקופה ארוכה.
האבחנה הרגיעה את אנשי מכבי תל אביב, שבשלושת המשחקים האחרונים נאלצו להסתדר ללא אותלו האנטר שסובל מכאבים בגבו והרכש החדש, פרדריק בורדיון, שסובל מקרע חלקי בשריר הירך האחורי ולא צפוי לשחק בשבועיים הקרובים.