צפו בתקציר: טיול קליל לראשל"צ, יכולת חלשה של חולון
לא קל להיות אוהד הפועל חולון בימים האלה. אחרי שנים שהאוהדים הסגולים הורגלו להצלחות (זכייה בגביע המדינה, העפלה לגמר הפיינל פור והתברגות בצמרת הטבלה), מאז חידוש העונה - חולון נראית פשוט נורא. אמש (ראשון) הובסה הקבוצה באולמה הביתי - 93:74 על ידי מכבי ראשון לציון, שדי שיחקה בהילוך ראשון ואם רצתה הייתה יכולה לנצח בהפרש הרבה יותר גדול.
מכיוון שלאוהדים אסור להיכנס להיכל ולצפות במשחק לאור מגבלות הקורונה, עשרות הגיעו לפאב בפארק פרס הסמוך וצפו במשחק יחד. בסיום הם התמקמו מחוץ לשער C של ההיכל והביעו את מחאתם בצורה מאוד ברורה. בודדים אף הלכו לאיזור כניסת השחקנים כדי לנסות ולדבר עם ההנהלה.
3 צפייה בגלריה
גיא פניני מול דריל מונרו
גיא פניני מול דריל מונרו
חולון נראית נורא מאז חידוש העונה. פניני מנסה לשמור על מונרו
(צילום: יאיר שגיא)
"איזה זרים הביאו, קולמן, וושינגטון, לאב, שמות של NBA עם יכולת של ליגה ב'", אמר אחד האוהדים. הכעס הגדול מגיע מכיוון שלטענתם בהנהלה לא עשו איתם תיאום ציפיות בנוגע לאיך שהעונה הזאת הולכת להתנהל, או יותר נכון להסתיים. נכון שבתקשורת הצהירו ראשי המועדון כי הם אינם מעוניינים לשוב כלל לשחק, והשחקנים שהוחתמו יחד עם הבאת המושכות לעוזר עמית שרף וההחלטה להשאיר את סטפנוס דדאס, הם הדוגמה לכך, אבל הציפייה של האוהדים הייתה למשהו אחר.
ביום חמישי מחכה לחולון משחק ביתי מול הפועל ירושלים והחשש האמיתי הוא מתבוסה. רבות דובר ונכתב על היריבות בין שתי הקבוצות, ועבור אותם אוהדים היכולת ובעיקר חוסר החשק שהציגו השחקנים לא יעברו הפעם בשתיקה.
3 צפייה בגלריה
עמית שרף
עמית שרף
שרף. כנראה שאין לו פתרונות
(צילום: ראובן שוורץ)
בהנהלה דרך אגב לא מופתעים מהיכולת של השחקנים. כפי שנכתב למעלה הם הגיעו לחידוש העונה ללא ציפיות, כשהמטרה היחידה שלהם הייתה לסיים את הסיבוב השני במקום הרביעי כדי לקבל את המקום בליגת האלופות של פיב"א.
אם ננסה להסתכל על המשחק מבחינה מקצועית, אין בכלל ספק איזו קבוצה רצתה יותר, וגם איזו קבוצה יותר איכותית. 44 ריבאונדים לקחה ראשל"צ לעומת 30 בלבד של חולון, האורחת אמנם איבדה 18 כדורים, אבל חולון הצליחה לייצר מהם רק 11 נקודות. לעומת זאת, קבוצתו של שרף איבדה 20 כדורים וראשל"צ השיגה מהם 24 נקודות. את שלושת המשחקים שלה מאז פגרת הקורונה הפסידה חולון בהפרש מצטבר של 69 נקודות, נתון פשוט בלתי נתפס שבעבר היה כבר גורם לזעזוע במועדון.
3 צפייה בגלריה
דזי וושינגטון
דזי וושינגטון
הזרים לא מספקים את הסחורה. דזי וושינגטון
(צילום: ראובן שוורץ)
אם דיברנו על איכות הזרים של חולון, אז זה בא לידי ביטוי בשורה הסטטיסטית: דזי וושינגטון, ג'רמיין לאב, שאבון קולמן וג'ימי הול, השיגו יחד רק 28 נקודות (0 מ-6 לשלוש), לעומת 42 של זרי ראשל"צ.
בהנהלת חולון מתעסקים כבר בעונה הבאה. שלמה אייזיק כבר אמר כי אינו מוכן לתמוך לבד במועדון וכמו בכל עונה להביא מהבית מיליוני שקלים. המטרה כעת היא למצוא מספר אנשי עסקים שיתאחדו יחד לקבוצת ניהול, כשכל אחד מהם ישים סכום כסף מסוים. בתקופה האחרונה כבר נערכו מספר פגישות בניסיון לעניין אנשי עסקים בכך, ובשבועות הקרובים המאמץ אף יגבר.