החתמת יפתח זיו לשנתיים במכבי תל אביב גרמה ללא מעט תגובות חיוביות ושליליות. ההיסטוריה הלא מחמיאה של הצהובים עם שחקנים ישראלים שהצטיינו בליגה, אך כשהגיעו אל ההיכל לא קיבלו צ'אנס, הייתה במוקד השיח ברשתות החברתיות.
אחד המגיבים שגרם למיני סערה הוא גיל אמיתי, שחקנה של א.ס רמת השרון מהליגה הלאומית, בעברו שחקן בליגת העל, וכיום אחד הבכירים בארגון השחקנים.
3 צפייה בגלריה
גיל אמיתי
גיל אמיתי
גיל אמיתי
(צילום: אורן אהרוני)
אמיתי רצה להחמיא לזיו, אך הציוץ שלו דווקא עורר סערה: "לדעתי כל שחקן שיכול לברוח מפה ולעשות קריירה באירופה צריך לעשות את זה כי הכדורסל בארץ זה בית קברות לשחקן המקומי".
את הציוץ שלו חתם אמיתי: "אבל בחייאת, לא כל ישראלי שחותם במכבי 'גומר את הקריירה שלו'. תנו קצת קרדיט וכבוד לאלו שחותמים, גם אתם לא אוהדי מכבי".
3 צפייה בגלריה
(צילום מסך מתוך חשבון הטוויטר של גיל אמיתי)
3 צפייה בגלריה
(צילום מסך מתוך חשבון הטוויטר של גיל אמיתי)
אחרי שקיבל מספר תגובות, שבהן נכתב כי השחקן הישראלי מקבל מתנות בגלל החוקים, ענה אמיתי: "בדיוק בגלל זה אני חושב ששחקנים ישראלים צריכים לברוח מפה, כי הם משחקים בגלל מתנות ו'אין ברירה', לא בגלל שהם חלילה יותר טובים מעשרות הזרים הבינוניים שבאים לפה כל עונה. ללכת לעשות קריירה ולהתקדם בלי התפיסה המחורבנת שיש פה זה עדיף, אבל כן, ברור למה חותמים במכבי, אין ויכוח".
אמיתי ידוע בציוצים מעוררי המחלוקת שלו. לפני שנה כתב על מאמנו לשעבר בעירוני נס ציונה, נדב זילברשטיין: "הוא אפס מאופס, שקרן ורמאי. לא סובל את הבנאדם. לא תמצא שחקן אחד שעבר אצלו ואפילו מחבב אותו. לא חושב שיש קונזצנוס כזה על מאמן בהיסטוריה. למה? אני יכול לכתוב ספר על מה שהיה מהרגע שעלינו ליגה (בפעם האחרונה) עד הרגע שעברתי לאשדוד".