הפועל חולון התקרבה אמש (שלישי) לזכייה בתואר ראשון עבור המועדון מאז גביע המדינה ב-2018, כשניצחה 77:81 את גלבוע/גליל בחצי גמר הליגה הבלקנית, ובחמישי (20:00) היא תפגוש את אקדמיק פלובדיב הבולגרית במשחק הגמר בהיכל טוטו.
זה לא הלך קל לסגולים, בדיוק כמו כל המשחקים שנערכו העונה בין הצדדים (1:3 לחולון בסיכום המפגשים). בכלל, נראה שמתפתחת יריבות ספורטיבית נהדרת בין החולונים לחבורה של אבישי גורדון אשר נלחמות על המקום הרביעי בטבלת ליגת העל, שמוביל ליתרון ביתיות, והן אף עשויות להיפגש שוב ברבע גמר הפלייאוף.
5 צפייה בגלריה
הפועל חולון חגיגה
הפועל חולון חגיגה
דה זאו ובורדיון חוגגים אחרי ההעפלה לגמר
(צילום: ראובן שוורץ)
"ידענו שיהיה משחק קשה, וכל המפגשים מולם העונה היו צמודים. הם ניסו לנצח עם הגבוהים שלהם בפנים, ואנחנו בעזרת הריווח. אני שמח שהשיטה שלנו ניצחה את האתלטיות המרשימה שלהם", אמר דדאס בסיום.
בעקבות אי הגבלת כמות הזרים בבלקנית, חולון שיחקה אתמול עם שישה זרים לעומת ארבעה של האורחת. אחד מהשחקנים שקיבל צ'אנס הוא נייט ססטינה, שביום רגיל במידה שחמשת הזרים האחרים כשירים לא נרשם בטופס. האמריקאי, שהגיע לפני שישה שבועות למועדון, סיים עם 9 נקודות ו-5 ריבאונדים ב-17 דקות.
5 צפייה בגלריה
סטפנוס דדאס
סטפנוס דדאס
דדאס בפוזה אופיינית
(צילום: ראובן שוורץ)
"בחרתי להחתים אותו כי הוא גבוה שמתאים לפילוסופיה שלי. הוא יכול לזרוק מבחוץ וגם לחדור לסל. בכוונה הבאתי שחקן רוקי כי אם הוא יישב על הספסל הוא לא יתלונן לעומת שחקן ותיק. אני מאוד אגרסיבי איתו כי אני רוצה שהוא ישחק ברמה הכי גבוהה שלו. הוא עוזר לנו ואנחנו עוזרים לו", החמיא דדאס לפורוורד.
"זה נהדר להיות שחקן צעיר בקבוצה כזאת. אני מביא הרבה אנרגיה ומאמץ מהספסל. אני מקווה שאמשיך להשפיע על המגרש", אמר ססטינה. לקראת הגמר, הוסיף: "זכייה בתואר היא הכל. זה משהו שאתה מוסיף לרזומה שלך. האוהדים היו מדהימים ויהיו מדהימים גם בחמישי, אני כבר לא יכול לחכות למשחק".
5 צפייה בגלריה
אוהדי חולון
אוהדי חולון
אוהדי חולון
(צילום: ראובן שוורץ)
חולון כבר פגשה פעמיים את אקדמיק בשלב הבתים השני של הבלקנית, וניצחה בשני המשחקים. בחמישי מול הקהל הביתי שלה היא פייבוריטית ברורה להניף את הגביע. "זה קשה לנצח את אותה קבוצה שלוש פעמים, כמו שלמדתי בקולג'. נצטרך להסתכל שוב בווידאו ולהגיע מוכנים מנטלית. אם נגיע ונשחק באותה אנרגיה ומאמץ זה צריך להביא לנו עוד ניצחון", סיכם ססטינה.
דדאס ממש לא מזלזל ביריבה למרות פערי הרמות הברורים: "נתנו כבר שני גביעים העונה למכבי ת"א (גביע ווינר וההפסד בחצי גמר גביע המדינה), אז אמרתי לשחקנים בחדר ההלבשה שאנחנו לא יכולים לפספס את ההזדמנות לזכות בבלקנית למרות העייפות. אני רוצה שהאולם ביום חמישי יהיה מלא עד כמה שאפשר לאור מגבלות הקורונה. נלחם ולא נזלזל ביריבה".
5 צפייה בגלריה
מייל בהומאז' לאלון מזרחי
מייל בהומאז' לאלון מזרחי
מיילס. חולם על כסף גדול
(צילום: ראובן שוורץ)
מי שהיה פנטסטי אתמול הוא אייזאה מיילס, שסיים עם 18 נקודות (5 מ-7 לשלוש) ו-9 ריבאונדים. ברגעים הקשים מיילס היה שם עבור חולון עם שלשות קריטיות. לצערם של הסגולים הם מבינים שככל הנראה לא יוכלו להשאיר אותו במועדון בעונה הבאה למרות האופציה שיש להם עליו.
למרות שכבר שיחק בטורקיה וצרפת, בלי יותר מדי הצלחה, בטח לעומת התקופה שלו בחולון, מיילס עדיין רעב להתקדם ולהרוויח יותר כסף, למרות שברור לו שהשיטה של דדאס מתאימה לו כמו כפפה ליד.
5 צפייה בגלריה
טיירוס מגי
טיירוס מגי
מגי. לא ממהר לשום מקום
(צילום: ראובן שוורץ)
עוד שחקן שלא צפוי להישאר הוא טיירוס מגי, שבעבר כבר אמר שרק בקיץ יתפנה לבדוק את ההצעות שיקבל, ולא ימהר לקחת החלטה בשלב כזה בעונה. כזכור, חולון כבר החתימה לעונה הבאה את כריס ג'ונסון וסי.ג'יי האריס.
בנושא אחר, הדיון המשמעתי של יו"ר חולון איתן לנציאנו בעקבות דו"ח השיפוט החמור שנכתב נגדו על התנהגותו לטענת השופטים במשחק מול עירוני נס ציונה, ייערך הערב (17:30) באיגוד. לנציאנו ביקש בזמנו לדחות את הדיון כדי להגיע אליו מוכן לאחר ששכר את שירותיו של עורך הדין רועי רוזן. יו"ר הסגולים טוען כי כלל לא קילל את השופטים, בניגוד למה שנכתב בדו"ח, והגיע הזמן שפעם אחת דברים יעמדו על דיוקם. כמו כן, בצד של לנציאנו לא מבינים איך דו"ח המשקיף שמנקה אותו מכל טענות השופטים כלל לא נלקח בחשבון ולא צורף לתיק.