הסיבוב הראשון של גביע המדינה יוצא בשעה זו לדרך עם משחק על טהרת ליגת העל בין הפועל חיפה למכבי ת"א.
שלושה מפגשים נערכו בין השתיים העונה, כולם התקיימו בתל אביב ובכולם ניצחה מכבי בפער חד-ספרתי: 84:89 במשחק אימון בהדר יוסף, 74:83 ברבע גמר גביע ווינר בהיכל קבוצת שלמה ו-75:81 בליגת העל בהיכל מנורה מבטחים.
4 צפייה בגלריה
אותלו האנטר
אותלו האנטר
אותלו האנטר נאבק עם ג'ייסון סיגרס
(צילום: גיל נחושתן)
הצהובים (שהודחו בעונה שעברה ברבע גמר הגביע) במאזן 1:5 העונה בליגת העל ומגיעים אחרי ה-63:67 המרשים ביום חמישי האחרון בספרד על באסקוניה ביורוליג. מנגד, האדומים עם מאזן 2:4 בליגה ועדיין לא הפסד ברוממה.
כבר ביום רביעי הצהובים ישחקו שוב, הפעם משחק חוץ ביורוליג מול וילרבאן הצרפתית ויסיימו את השבוע במפגש קשה במיוחד בספרד מול ברצלונה הנוצצת.

מהלך המשחק

נסטרנקו וסיגרס העלו את חיפה ל-0:6 מהיר ומכבי נראתה מבולבלת מעט בדקות הראשונות. יכולה טובה מתחת לסל של האנטר ושלשה של ווילבקין הפכו את התוצאה (8:9). בוקלס ההנגה של הצהובים לא הצליחה לעצור את נסטרנקו ובוקלס ונקלעה לפיגור ארבע, אבל ריצת 0:9 מהירה שלחה את האלופה הישראלית ל-15:20 מבטיח. פרימן מיזער נזקים מהעונשין ובסיום הרבע 19:22 למכבי ת"א.
4 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין מחפש פירצה בהגנה
(צילום: גיל נחושתן)
הנדנדה המשיכה גם ברבע השני. שתי שלשות של ראקים בוקלס העלו את חיפה ל-25:27. ווילבקין קלע את השלשות השנייה והשלישית שלו (כולל עבירה) והעלה את מאזנו ל-10 נקודות בדרך לשוויון 34:34. סל ועבירה של האנטר המצוין ונקודות של זוסמן נתנו למכבי יתרון חמש, 38:43. בהפסקה 40:43 לאורחת.
הרבע השלישי עוד התחיל צמוד, והפועל חיפה הוליכה 47:50 - מאותו הרגע כל מטאטא ירה במכבי. זה החל בעבירה בלתי ספורטיבית של אוונאס, המשיך במקבץ שלשות של האורחת, כולל אחת בלתי אפשרית של דיברתולומאו וכל זה הסתכם בריצת 3:27 (!) ויתרון שיא שעמד על 53:74. בסיום הרבע סיגרס שם שתיים והרבע נסגר ב-55:74 משוגע לחלוטין.
4 צפייה בגלריה
אותלו האנטר
אותלו האנטר
אותלו האנטר
(צילום: גיל נחושתן)

ניצחון שני העונה להפועל ת"א: 71:94 על נהריה

הפועל ת"א שיחררה לא מעט לחץ עם הצגה מול עירוני נהריה החלשה. פתיחת העונה הגרועה ורצף של ארבעה הפסידים הרעידו לא מעט את הכיסא של יאניס קסטריטיס, אבל הפעם הסיפור היה שונה לחלוטין.
הצגה של האדומים בראשות רג'י אפשואו (33 נקודות ו-8 ריבאונדים) וגייב יורק (20 נקודות ו-6 אסיסטים) לא השאירה סיכוי למארחת בחצי השני. הפתיחה דווקא הייתה של נהריה, שעלתה ל-0:10 מהיר, אבל הפועל הצליחה לחזור הודות ליכולת נהדרת מחוץ לקשת (11 שלשות ב-41 אחוז, 7 מהן של אפשואו).
4 צפייה בגלריה
רג'י אפשואו
רג'י אפשואו
סיפק הצגה מחוץ לקשת. רג'י אפשואו
(צילום: פיב"א)
המחצית השנייה הייתה במעמד צד אחד – שחקני הפועל עשו מה שהם רוצים על הפרקט, עלו ליתרון שיא שהגיע ל-29 נקודות וחגגו בסיום ניצחון חשוב.
פורסם לראשונה: 21:11, 13.12.20