הפועל ירושלים פתחה את העונה הזו עם מאזן מרשים של שבעה ניצחונות רצופים ואפס בטור ההפסדים. הערב (שני) זה השתנה, כשעירוני נס ציונה הגיעה לארנה, עשתה מה שהיא רוצה על הפרקט, וניצחה בצדק 83:99.
עודד קטש והשחקנים שלו ממש לא ישמחו שההפסד הזה הגיע דווקא עכשיו, שכן עוד שלושה ימים, כבר ביום חמישי, מחזיקת הגביע פוגשת את מכבי תל אביב לקלאסיקו של הכדורסל הישראלי. וככה, איך לומר זאת בעדינות, אין לירושלים מה למכור.
5 צפייה בגלריה
טיישון תומאס
טיישון תומאס
מתוסכל. טיישון תומאס
(צילום: אלכס קולומויסקי)
5 צפייה בגלריה
סולימאן בריימו
סולימאן בריימו
סולימאן בריימו
(צילום: אלכס קולומויסקי)
נורת האזהרה הכי גדולה שצריכה להידלק לירושלים אחרי המשחק הזה היא העובדה שנס ציונה לא גנבה הערב ניצחון - היא עשתה זאת בצדק גמור אחרי ששלטה לחלוטין, הוביל לאורך כל שלבי המשחק ופשוט הייתה הרבה יותר טובה. זהו הניצחון השלישי ברציפות של הכתומים, שמאז הגעת הזרים החדשים נראית נהדר.
פטריק מילר ובראיין אנגולה כיכבו עם 25 נקודות כל אחד, האחרון הפציץ 7 מ-11 מחוץ לקשת וגם הוסיף 11 ריבאונדים. ג'רום מיינסי סייע עם 19 נקודות ו-8 ריבאונדים וקוואן צ'יטהאם הוסיף 16 נקודות ו-9 ריבאונדים. אז נכון, אמנם הישראלים קלעו ביחד רק 14 נקודות, אבל כשכל ארבעת הזרים מספקים את הסחורה, בראד גרינברג לא יכול להתלונן.
בירושלים אדם אריאל קלע 17 נקודות, כריס קרמר הוסיף 16 משלו וטיישון תומאס הוסיף 13, אבל נראה שללא ג'ייקובן בראון, שהפעם קיבל מנוחה, אין מי שייקח על עצמו את האחריות כשהקבוצה משחקת לא טוב.
5 צפייה בגלריה
פטריק מילר מול כריס קרמר
פטריק מילר מול כריס קרמר
עשה מה שהוא רוצה. פטריק מילר מול כריס קרמר
(צילום: אלכס קולומויסקי)

מהלך המשחק

תומאס ובריימו קלעו את שני הסלים הראשונים במשחק, הכתומים התאוששו מהר ובהובלת מיינסי ומילר הגיבו ב-12 נקודות ללא מענה, 4:12 באמצע הרבע. בריימו קטע בצורת של חמש דקות והוסיף אסיסט לשלשה של היל, אבל קררה ואנגולה לא איפשרו לפער לרדת וקוואן צ'יטהאם ב-4 נקודות רצופות הגדיל את הפער ל-11 נקודות, 11:22. ג'אמיל ווילסון (שלשה) ואדם אריאל (קליעה מחצי מרחק וסל מהזדמנות שנייה) עלו טוב מהספסל ומיזערו נזקים, עודד קטש ספג עבירה טכנית אבל קרמר בארבע נקודות רצופות צימק ל-25:22 בלבד אחרי 10 דקות.
תומאס סגר ריצת 3:11 בקליעת עונשין, אבל מיינסי שחזר לפרקט עם שתי עבירות החזיר את הכתומים לקצב והגדיל ל-25:31. אריאל המשיך להחזיק את האדומים בתמונה ומלבד הקליעה מבחוץ הראה גם יכולת חדירה טובה, אלא שאנגולה וקררה לא נתנו לו להתקרב ומילר החזיר את ההפרש לדו-ספרתי בצמד סלים, 32:44. אריאל קלע מחצי מרחק עם הקרש, עידן זלמנסון חסם את דן, הוסיף סל ועבירה בצד השני ובקליעת עונשין נוספת הוריד ל-44:38. בריימו סגר ריצת 0:8, דן ענה בצד השני וחתם את המחצית ביתרון 40:46.
5 צפייה בגלריה
תמיר בלאט מול טל דן
תמיר בלאט מול טל דן
תמיר בלאט מול טל דן
(צילום: אלכס קולומויסקי)
קרמר ואנגולה החליפו שלשות בחזרה מחדרי ההלבשה, מילר טס לדאנק קל במתפרצת ובלאט שעד אז עמד על 0 מ-6 מהשדה עלה על הלוח עם שלשה, 52:46. קרמר ותומאס קירבו את ירושלים למרחק סל, אבל מיינסי שעבד מצוין מתחת לסלים ואנגולה שקבר עוד אחת מבחוץ הגדילו ל-52:61. קרמר דייק פעמיים מהקו, רביב לימונד החזיר את הפער לדו-ספרתי בשלשה וצ'יטהאם קבע 54:65 אחרי טכנית לחובת קרמר. זלמנסון ודן קלעו בצבע, בלאט צלף מבחוץ, זלמנסון קלע סל נוסף עם המון כח אבל מילר הגיב מחצי מרחק, 61:69. זלמנסון קלע 1 מ-2 מהקו ומילר בסל יפהפה מאסיסט של דן נתן לנס ציונה יתרון 62:71 עם 10 דקות לסיום.
היל התחיל את הרבע הרביעי בנקודות מריבאונד התקפה, דן ביצע עבירה רביעית בהתקפה וירד לנוח אבל מיינסי קבע 64:73. בריימו צימק בסל ועבירה, צ'יטהאם אגב בשלשה ואנגולה בעוד אחת השווה את יתרון השיא, 67:79. אנגולה המשיך לצלוף מטווחי NBA, מיינסי נשאר לשחק עם ארבע עבירות וסיפק גג גדול ושלשה נוספת של צ'יטהאם קבעה כבר 20 הפרש, 72:92. קרמר ואריאל לא איבדו אמונה והמשיכו להילחם, אנגולה ומיינסי לא ממש התרגשו ושייטו לניצחון חוץ גדול, 83:99.
5 צפייה בגלריה
ג'רום מיינסי
ג'רום מיינסי
לירושלים לא הייתה תשובה לזרים של נס ציונה. ג'רום מיינסי
(צילום: אלכס קולומויסקי)
פורסם לראשונה: 20:56, 28.12.20