הלחימה בעזה ומטח הרקטות לאיזור המרכז גורמים לעוד שינויים בליגת העל. אחרי שהוחלט כי המשחקים יועברו לאילת לאור המצב, הבוקר (ראשון) נערכה ישיבת דירקטוריון של מינהלת הליגה ובסיומה הוחלט להקטין העונה את מספר היורדות משתיים לאחת. המשמעות היא שרק עירוני נהריה, שכבר איבדה סיכוי להינצל יורדת, מכבי חיפה ובני הרצליה ניצלו.
ומה בנוגע לעולות מהלאומית? מספרן יישאר על שתיים, כלומר בעונה הבאה ליגת העל תכלול לא פחות מ-14 קבוצות. ההחלטה על היורדת האחת צפויה לעלות שוב להצבעה בישיבת הדירקטוריון ביום שלישי, אחרי שמספר יושבי ראש של הקבוצות לא הסכימו עם המהלך.
3 צפייה בגלריה
ישיבה במשרדי מינהלת הליגה
ישיבה במשרדי מינהלת הליגה
ישיבת מינהלת הליגה
(צילום: דנה קופל)
3 צפייה בגלריה
שרון דרוקר מאוכזב
שרון דרוקר מאוכזב
דרוקר. הרצליה נשארה בליגה
(צילום: ראובן שוורץ)
בנוסף, הוחלט כי קבוצות שזרים עזבו או יעזבו אותן יוכלו להחתים זרים חדשים או ישראלים. ספק אם זרים חדשים יסכימו להגיע לארץ, אבל יש כמה שסיימו את דרכם בליגה השנייה ועדיין נמצאים בישראל, כמו גם שחקנים מקומיים. יש לציין כי קבוצות לא יוכלו להחתים ששיחקו העונה בליגה אחרי ה-5 במאי. שחקן חדש שיירשם (זר או ישראלי) יהיה על חשבון זר שעזב. קבוצה לא תוכל להחתים זרים אם לא עזבו אותה אחרים. ניתן יהיה להחתים זרים חדשים עד יום לפני סדרות חצי גמר הפלייאוף.
אחת הקבוצות שנפגעה בצורה הקשה ביותר מעזיבת הזרים היא הפועל ירושלים, כאשר טיישון תומאס, ריי מקאלום, סטנטון קיד ומלקולם היל לא ימשיכו. מי שצפוי להצטרף בחוזה עד תום העונה הוא ג'וליאן בויד (31, 2.01), שסיים את העונה באליצור קריית אתא מהליגה הלאומית בה העמיד ממוצעים של 17.7 נקודות ו-8.3 ריבאונדים. גם ראשל"צ ספגה מכה קשה לקראת המאבק שלה על כניסה לפלייאוף וגמר גביע המדינה, כאשר ג'רמי פארגו כבר טס בחזרה לארה"ב.
3 צפייה בגלריה
אלון והראל
אלון והראל
אלון והראל. י-ם תצליח להנחית זרים חדשים?
(צילום: ראובן שוורץ)
נכון לעכשיו רוב הקבוצות עדיין לא ירדו כלל לאילת, וביום שלישי מתוכננת ישיבת מינהלת נוספת שלאחריה יוחלט על פי המצב האם אכן באופן סופי לחדש את המשחקים ב'בועה' בעיר הדרומית. במידה שכן, המשחקים יחלו ביום חמישי.
בנושא אחר, גמר גביע המדינה בין מכבי תל אביב למכבי ראשון לציון שנדחה בעקבות המצב, ייערך ב-27 במאי בהיכל טוטו.