נבחרת ישראל בכדורסל גילתה היום (חמישי) מי יהיו היריבות שלה בשלב הבתים של טורניר היורובאסקט, שיתקיים בספטמבר בשנה הבאה. הכחולים-לבנים שישחקו בבית 4 מצפים למפגש מסקרן מול סרביה החזקה. גם צ'כיה, פולין, פינלנד והולנד יתמודדו מול החבורה של עודד קטש. את הכדורים אגב הוציא מהקערה דרק נוביצקי האגדי.
הטורניר היה אמור להיערך לקראת סוף השנה, אבל נדחה בעקבות הדחייה של אולימפיאדת טוקיו 2020 לקיץ הקרוב בעקבות הקורונה. 24 נבחרות בסך הכל העפילו לאליפות שתיפתח ב-1 בספטמבר 2022 ותסתיים ב-18 בספטמבר. שלב הבתים יתקיים בארבע ערים שונות: קלן, מילאנו, טביליסי ופראג. שלבי הנוקאאוט ייערכו כולם בברלין.
2 צפייה בגלריה
פניני במאבק על כדור
פניני במאבק על כדור
פניני ומנקו
(צילום: FIBA photos)
עמוס פרישמן יו"ר הועדה המקצועית דיבר על תוצאות ההגרלה: "לפני הכל אנחנו גאים על כך שנבחרת ישראל עלתה לאליפות אירופה בדרך בה עלתה. זו אליפות אירופה ואין הגרלות קלות ברמה הזו. אני מבטיח שהנבחרת תגיע מוכנה למשימה ומזכיר שעד אליפות אירופה מצפים לנו עוד ארבעה חלונות של מוקדמות גביע העולם וגם זו מטרה שאנחנו מציבים עבור הנבחרת".
פרשימן הוסיף: "לא הקטנתי ציפיות כשהוגרלנו לבית עם ספרד ופולין במוקדמות ואני לא מקטין אותן כעת, אבל כשנגיע קרוב יותר לאליפות ונדע מה הסגל שלנו, נוכל להציב מטרות ברורות יותר".
2 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
עודד קטש. אתגר גדול מול סרביה
(צילום: EPA)
נבחרת ישראל העפילה לטורניר לאחר שסיימה במקום הראשון בבית 1 של המוקדמות שכלל גם את ספרד, פולין ורומניה. רגע השיא היה כמובן בניצחון 87:95 על ספרד. מאזנה של הנבחרת בסיום המוקדמות עמד על 1:5, כאשר ההפסד היחיד היה במחזור הסיום מול הספרדים בפולין בחודש פברואר.

הבתים ביורובאסקט

בית 1: ספרד, טורקיה, גאורגיה, רוסיה, בלגיה, בולגריה.
בית 2: צרפת, ליטא, גרמניה, סלובניה, הונגריה, בוסניה.
בית 3: יוון, איטליה, אסטוניה, קרואטיה, אוקראינה, בריטניה.
בית 4: סרביה, צ'כיה, פולין, פינלנד, ישראל, הולנד.
לוח המשחקים של נבחרת ישראל ביורובאסקט: 2.9 מול פינלנד, 3.9 מול הולנד, 5.9 מול פולין, 6.9 מול סרביה, 8.9 מול צ'כיה.