כבר הפסקנו לספור כמה פעמים השנה ראינו את התמונה הזו – סקוטי ווילבקין, בסיום הופעה גדולה, רואה את לוח התוצאות מציג עם הבאזר מספרים שהולכים בכיוון של היריבה – בדרך כלל אחרי טעות גדולה שלו או של אחד מחבריו, ולא מצליח להסתיר את התסכול והעצבים. סוף-סוף ראינו אמש את התיקון.
ווילבקין (22 נקודות) היה פשוט ענק בדקות הסיום, עם זריקות הרבה יותר טובות מהרגיל וקבלת החלטות טובה, ודווקא נמניה נדוביץ' – האיש שהתפוצץ עם 39 נקודות – טס חזרה לאתונה מתוסכל ומאוכזב. ווילבקין יכול לתת לו כמה עצות בנוגע להרגשה הזו.
4 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
הדברים עבדו הפעם. סקוטי ווילבקין
(צילום: ראובן שוורץ)
4 צפייה בגלריה
עומרי כספי
עומרי כספי
ווילבקין קיבל עזרה מהאנטר וכספי
(צילום: ראובן שוורץ)
אחרי תקופה לא הכי מוצלחת במשחקיה ביורוליג, וזה עוד ניסוח עדין מאוד, מכבי תל אביב מתחילה להתייצב והיא בדרך הנכונה. השמינייה הראשונה עדיין רחוקה מדי, אבל אחרי הניצחון בברצלונה היא הוסיפה לרשימה גם אחד על פנאתינייקוס בקרב בין שתי קבוצות שמחזיקות בשישה גביעי אירופה כל אחת ומתחלקות 13:13 בדיוק במפגשים ביניהן. רק חבל שווילרבאן נשארה ככתם מקצועי, כי ניצחון בליון על היריבה החלשה היה מציב את הצהובים במאזן 8:8, עם תקוות למהפך לכיוון החיובי בקרוב.
ממאבקי העבר המרתקים והססגוניים בין השתיים, ומהאוהדים הקנאים שמילאו את האולמות בת"א ובאתונה, הקורונה השאירה רק זכרונות - אבל שלא תטעו, על הפרקט התנהל מאבק כפי שלא נראה כבר הרבה זמן בהיכל או ביורוליג בכלל, קרב פנומנלי ממש בין ווילבקין לנדוביץ'. הביצועים של האורח היו נדירים, עם שיא נקודות אישי שגם היה שיא עונתי ביורוליג, שבע שלשות, מהלכים מדהימים ומדד אדיר של 47 – אבל הוא גם היה היחיד בקבוצתו שקלע בספרות כפולות.
4 צפייה בגלריה
נמניה נדוביץ'
נמניה נדוביץ'
הצגה אדירה של הסרבי. נמניה נדוביץ'
(צילום: ראובן שוורץ)
ווילבקין, שנתן דקות סיום מהאגדות, קיבל המון עזרה מדראגן בנדר, אותלו האנטר ואלייז'ה בראיינט, וגם עומרי כספי תרם ליכולת הקבוצתית. אז אולי סקוטי סיים עם 17 נקודות פחות מנדוביץ', אבל במאני-טיים היה האיש שלא איפשר ליריבה להפוך את הקערה, למרות שהייתה קרובה לכך בסיום.
ברבע הראשון וקצת בשני נראה היה שמכבי ממשיכה בקו ההגנתי האימתני בברצלונה, אבל עד כמה שההגנה חשובה, ישנם משחקים שההתקפה מנצחת. בזמן האחרון היה למכבי קשה מאוד לקלוע, רק שהפעם מה שהביא בסופו של דבר את הניצחון הייתה היכולת ההתקפית. כנראה שההערות והביקורות של יאניס ספרופולוס מתחילות להיכנס לראש של השחקנים, וגם הוא כל הזמן מתקן ומשנה שורה של החלטות. ולמרות שידע כבר ניצחונות גדולים וחשובים יותר, תאמינו לי שכמאמן ותיק ביוון ניצחון על פנאתינייקוס תמיד עושה משהו מיוחד בלב עבורו.
4 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
ניצחון על פאו תמיד עושה משהו טוב בלב. יאניס ספרופולוס
(צילום: ראובן שוורץ)