5 צפייה בגלריה
שחקני חולון חוגגים
שחקני חולון חוגגים
שחקני חולון חוגגים
(צילום: fibaphoto)
ספק אם ניב משגב האמין בשנת 2013 כשהחל בקריירת הבוגרים שלו בליגה א' במדי הפועל עכו, ששמונה שנים לאחר מכן הוא יככב במשחק חוץ קריטי באחד מגביעי אירופה מול קבוצה איטלקית חזקה. אבל זה בדיוק מה שקרה אמש (רביעי). הרכז, שהגיע להפועל חולון באמצע העונה מעירוני נהריה, היה האקס פקטור של הסגולים עם 12 נקודות ב-85:87 הדרמטי על ברינדיזי בפתיחת הטופ 16 של ליגת האלופות.
משגב, שלא תמיד נמצא ברוטציה של סטפנוס דדאס, הצליח לדחוק הצידה במשחק שני רכזים מנוסים הרבה יותר ממנו, יוגב אוחיון ועודד ברנדוויין שסופסלו, והוכיח מדוע המאמן היווני כל כך רצה לצרפו.
5 צפייה בגלריה
ניב משגב
ניב משגב
משגב. מליגה א' לגביע אירופה
(צילום: fibaphoto)
"עבדנו קשה תקופה ארוכה באימונים כי לא היו לנו משחקים. התכוננו למשחק הזה בצורה מאוד טובה, ואני גאה בקבוצה שלי. זה ניצחון גדול", אמר בסיום משגב, שקיבל הרבה דקות, בעיקר ברבע הרביעי, עם הרחקתו של טיירוס מגי.
חולון הגיעה להתמודדות עם תוכנית משחק ברורה. למרות שריצ'רד האוול טס עם הקבוצה לאיטליה, בצוות המקצועי ידעו שהסיכוי שישותף קטן מאוד ולכן לא בנו עליו. ואכן הוא לא סיים את האימון המסכם וצפה במשחק בביגוד אזרחי.
המטרה של הסגולים הייתה להוציא את הכדור מהידיים של רכז ברינדיזי, דריוס תומפסון, שבהיעדרו של דיאנג'לו הריסון הפצוע, הוא מקבל ההחלטות העיקרי של הקבוצה.
5 צפייה בגלריה
דריוס תומפסון
דריוס תומפסון
תומפסון. לא תפקד
(צילום: fibaphoto)
התוכנית עבדה בצורה מושלמת כאשר תומפסון סיים את המשחק עם 5 נקודות בלבד (2 מ-7 מהשדה), וגם נקלע לבעיית עבירות. כשהוא לא בעניינים לברינדיזי הרבה יותר קשה, ועובדה שהיא איבדה 21 כדורים, אותם תרגמה חולון ל-21 נקודות בצד השני.
"הייתה לנו תוכנית משחק טובה מאוד", אמר דדאס במסיבת העיתונאים אחרי ההתמודדות. "המטרה הייתה לתקוף את תומפסון עם הגארדים הגדולים שלנו וששאר השחקנים יקבלו החלטות. בסוף המשחק זה היה קריטי מאוד".
גם ג'יימס בל, אקס חולון, שהספיק עוד לקלוע את הסל האחרון של קבוצתו שנתן לה יתרון 85:83, הודה כי זאת אחת הסיבות המרכזיות להפסד של קבוצתו: "לחולון הייתה תוכנית משחק מצוינת והיא הוציאה אותה לפועל. אי אפשר לקחת ממנה את הניצחון הזה".
5 צפייה בגלריה
סטפנוס דדאס
סטפנוס דדאס
דדאס. ניהול משחק טוב
(צילום: fibaphoto)
על המשחק עצמו, אמר דדאס: "זאת דרך נהדרת לפתוח את הטופ 16. ידענו שאנחנו משחקים נגד קבוצה עם ביטחון, שמשחקת נהדר בליגה האיטלקית וגם בשלב הראשון בליגת האלופות. רמת הקושי הייתה גבוהה".
היווני התייחס לחסרונם של צמד הגבוהים שלו: "אין ספק שהייתה לנו בעיה בגודל (ברינדיזי ניצחה 20:35 בכדורים החוזרים) כי חסרנו את מיילס והאוול, אבל כקבוצה הצלחנו להסתדר עם זה. מבחינה פסיכולוגית זה ניצחון חשוב, וגם בכל מה שקשור להמשך הדרך שלנו במפעל".
בנוסף למשגב, כריס ג'ונסון וסי.ג'יי האריס היו כהרגלם מצוינים עם 17 נקודות כ"א, אבל מי שבסוף היה זה שקלע את השלשה המכרעת שנתנה לחולון יתרון 19.1 שניות לסיום, אותו לא שמטה, הוא גיא פניני. הפורוורד היה שם עבור הסגולים עם 11 נקודות והרבה מנהיגות, וכמובן שזה לא סל הניצחון הראשון שלו בקריירה, וכנראה שגם לא האחרון.
5 צפייה בגלריה
גיא פניני
גיא פניני
פניני. מישהו הופתע שהשלשה נכנסה?
(צילום: fibaphoto)
לחולון אין יותר מדי זמן לשמוח מהניצחון מכיוון שכבר בעוד יומיים היא מתארחת אצל גלבוע/גליל בליגה, ולאחר מכן יוצאת למסע באירופה עם שני משחקים מול טופאש בורסה הטורקית בליגת האלופות ולאחר מכן במקדוניה מול קומאנובו המקדונית.