חשש ולחץ. אלו המילים שמלוות את מכבי תל אביב לקראת המפגש הערב (חמישי, 19:30) מול אנאדולו אפס הטורקית, במסגרת המחזור השביעי ביורוליג. רגע לפני שהצהובים עולים לפרקט באולם סינאם ארדם במטרה לנסות לשנות את פני העונה הזו, הנה נקודות המפתח לקראת המשחק.

לגמור את החודש

הצהובים נמצאים במאזן שלילי של ארבעה הפסדים לעומת שני ניצחונות ומדורגים במקום ה-14 בטבלה. הפסד נוסף עלול להוות בעיה קשה בהמשך הדרך, ולא מדובר רק בהמשך העונה, אלא בעיקר על חודש נובמבר שכולל משחקים לא פשוטים. אחרי המפגש מול אנאדולו, שחקניו של יאניס ספרופולוס יארחו בהיכל מנורה-מבטחים את ז'לגיריס קובנה שמדורגת במקום הראשון, לאחר מכן יצאו למשחקי חוץ מול ריאל מדריד ו-ולנסיה. הם יסגרו את החודש במשחק מול מילאנו.
5 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב. יחגגו גם בטורקיה?
(צילום: עוז מועלם)

דורסי מחפש יציבות

מכבי ת"א זקוקה ליציבות התקפית מצדו של טיילר דורסי. את העונה שעברה הוא פתח עם ממוצע של 2.6 נקודות בחמשת המשחקים הראשונים, אך זה נבע מכך שהוא לא היה רשום לליגת העל והתקשה להשתלב. גם העונה דורסי לא שיחק בשתי מסגרות, בשל עצירת הליגה המקומית, אבל אחרי שהחל את עונתו השנייה במדים הצהובים, בקבוצה מצפים ממנו ליותר.
חוסר היציבות ההתקפי בולט במיוחד בהפסדים לעומת הניצחונות. בהפסד מול אולימפיאקוס לדוגמא הוא קלע ארבע נקודות ומול פנרחבצ'ה הסתפק בנקודה אחת בלבד. לעומת זאת בניצחון מול חימקי, הצטיין עם 26 נקודות.
5 צפייה בגלריה
טיילר דורסי
טיילר דורסי
טיילר דורסי. לא יציב
(צילום: אורן אהרוני)

הצמד הקרואטי

בקבוצה מרוצים מההתקדמות שעשה אנטה ז'יז'יץ' במשחקים האחרונים ובעיקר מבחינה התקפית. מי שסייע לו בכך הוא סקוטי ווילבקין שלקח אותו כפרויקט וניסה לשלב אותו בכל דרך אפשרית. עם זאת, מבחינה הגנתית זה עדיין לא מה שיאניס ספרופולוס מצפה ממנו, ולכן ברגעים המכריעים של משחקים אותלו האנטר מועדף על פניו.
במקרה של בנדר, דבר לא השתנה. בהתחלה ספרופולוס הסביר את היכולת האיומה שלו בכך שהוא לא שיחק מאז חודש מרץ ולאחר מכן זה עבר לתירוצים של בנדר שנימק את היכולת שלו במרווחים הארוכים בין המשחקים ובשוני בין השיטה האירופית לזו הנהוגה ב-NBA.
5 צפייה בגלריה
דראגן בנדר ואנטה ז'יז'יץ'
דראגן בנדר ואנטה ז'יז'יץ'
אחד מתאקלם, השני פחות. דראגן בנדר ואנטה ז'יז'יץ'
(צילום: ראובן שוורץ)
בפועל, בנדר רשם במשחקים האחרונים באירופה ממוצעים של 2.7 נקודות ו-2.7 ריבאונדים, נראה מבולבל, לא מצליח להשפיע התקפית ומציג בעיקר רכות הגנתית שגורמת למאמן היווני לצאת מכליו. בקבוצה עדיין רוצים לתת לו את ההזדמנות להשתלב ובטוחים שהוא יוכל לתרום הרבה יותר, אבל הפורוורד חתום על חוזה זמני עד סוף דצמבר, כך שלקבוצה יש אופציה לא להשאירו ולחזק את הסגל בשחקן אחר.

הסגל החסר של אנאדולו

הקבוצה הטורקית מדורגת במקום ה-12 בטבלה עם מאזן של שני ניצחונות ושלושה הפסדים, כשמשחקה מול וילרבאן נדחה בגלל הקורונה וצפוי להיערך רק בחודש דצמבר. החשש הכי גדול של הצהובים היה מחזרתו של שיין לארקין שבמשחק הראשון שלו בשבוע שעבר קלע 15 נקודות כשעלה מהספסל.
5 צפייה בגלריה
לארקין
לארקין
לארקין. בספק
(צילום: AP)
חדשות טובות עבור הצהובים הגיעו אתמול מדיווחים שונים בטורקיה בהם רשמו שלרשותו של ארגין עתמאן לא יעמדו לארקין, בראיינט דאנסטון וסרטאץ׳ שאנלי, כשבנוסף גם טיבור פלייס נמצא בספק. למרות הסגל החסר וההודעה על כך שנמצא חולה קורונה נוסף בקבוצה הטורקית, במכבי ת"א דרשו מהשחקנים לא להקל ראש ביריבה.