צפו בהצגה של גלבוע/גליל מול חולון

לפני פתיחת הסדרה הזו לא בטוח שמישהו נתן סיכוי להפועל חולון להוציא משהו מהפועל גלבוע/גליל, וזה למרות שהיא הגיעה עם יתרון הביתיות. קאמבק נהדר במשחק הראשון נתן לסגולים ניצחון יקר בבית ושחקניו של עמית שרף קיוו לסגור סיפור הערב (שני). איך נאמר בעדינות, זה לא עבד להם.
גלבוע/גליל הציגה את הכדורסל שהתרגלנו לראות ממנה בחודש האחרון, מחצה את היריבה שלה ועלתה ליתרון שיא שעמד על 37 נקודות, כשבסיום לוח התוצאות הראה 65:99 לפני משחק שלישי ומכריע בסדרה שיתקיים ביום חמישי.

4 צפייה בגלריה
מייקל יאנג
מייקל יאנג
מייקל יאנג
(צילום: נחום סגל)

הרבע הראשון עוד היה צמוד (21:22 לחולון), אבל אז המארחת נתנה גז, סיפקה תצוגת קליעות אדירה מכל הטווחים ופתחה פער ממנו הסגולים כבר לא היו מסוגלים לחזור. ברבעים השני והשלישי גלבוע/גליל קלעה ביחד 69 נקודות (לעומת 34 בלבד של יריבתה) כשעל התזמורת מנצח יפתח זיו.
זיו סיים עם 13 נקודות בלבד, אבל גם הוסיף עשרה אסיסטים וחמישה ריבאונדים. מלבדו, עוד חמישה שחקנים סיימו בספרות כפולות, כשמייקל יאנג הוביל את רשימת הקלעים עם 18 נקודות.

4 צפייה בגלריה
ליאור ליובין
ליאור ליובין
ליאור ליובין
(צילום: נחום סגל)

4 צפייה בגלריה
עמית שרף
עמית שרף
עמית שרף
(צילום: נחום סגל)

מהלך המשחק

הפתיחה הייתה כולה של המארחת, שעלתה על הלוח תוך שניות בודדות עם דאנק של זיו, קיבלה שש נקודות מהירות ממיצ'ל, כולל אלי הופ נפלא, ושלחה את האורחים לפסק זמן בפיגור 10:2. הסגולים יצאו מההלם עם קליעות עונשין של קולמן ורועי הובר, הפורוורד הזר ופניני צלפו מבחוץ ואוריאל טרוצקי חתם 12 נקודות ללא מענה, 10:14. טים קולמן עלה מהספסל אחרי פסק זמן מקומי ומיד קבר שלשה, פניני הגיב מיד באחת משלו אבל בהתקפה הבאה ספג עבירה טכנית על ניסיון פלופ בזריקה מבחוץ ותומאסון בחדירה טובה הוריד ל-17:15. הול קלע סל ועבירה, גיל בני נכנס לעניינים עם שלשה, הובר מסר אסיסט שלישי לטרוצקי אבל עמית גרשון בסל ועבירה הוריד ל-22:21 בסיום הרבע.

4 צפייה בגלריה
ג'ימי הול
ג'ימי הול
ג'ימי הול
(צילום: נחום סגל)

אחרי שלא קלע כלל ברבע הראשון, יאנג עלה חד לרבע השני, ניצל את בעיית העבירות של הול וביחד עם קולמן וגרשון שצלפו מבחוץ נתן למארחים יתרון 24:33. פניני הגיע לספרות כפולות וניסה לשמור את הסגולים בתמונה, אלא שיאנג המשיך את החגיגה בהתקפה, זיו הקפיץ את מיצ'ל לעוד אלי הופ, קולמן הגיע לדו-ספרתי גם כן וזיו, שנראה נהדר במגרש הפתוח, קבע 31:52 בחמש נקודות רצופות. סל ועבירה של קולמן החולוני ושלשה של אוחיון עצרו ריצת 9:34 ושלחו את ליאור ליובין לפסק זמן, קולמן המקומי דייק מהקו אבל לאב, שחזר מטיפול רפואי, קלע סל בכורה, 54:38. הצמד זיו את מיצ'ל סיפק סל נוסף בצבע, לאב בשלשה קשה צימק ל-56:41 בירידה להפסקה.
לאב קלע נקודה שביעית ברציפות אחרי ההפסקה והול קלע סל נוסף, אבל יאנג עשה כל מה שהוא רוצה בצד השני, מיצ'ל ניצל מיס מצ'ים בצבע ודאנק של תומאסון קבע 46:71. פסק זמן של האורחים לא ממש עצר את הדהירה המקומית, תומאסון שוב הטביע ואחרי חמש רצופות של זיו עלה הפער ל-48:78. תומאסון ונתנאל ארצי לא הורידו את הרגל מהגז וגרשון קבר שלשה שלישית, הרוש והראל דדון ניסו לשפר קצת את המצב על לוח התוצאות ובסיום רבע חד-צדדי נוסף 56:90 לגלבוע/גליל.
הרבע הרביעי כבר היה לפרוטוקול בלבד, שני המאמנים איפשרו מנוחה לכוכבים ושלחו לפרקט את שחקני קצה הרוטציה. הובר וגרשון החליפו שלשות, דדון הטביע וטים קולמן המשיך את המשחק המצוין שלו וקבע 61:97. שתי הקבוצות הורידו הילוך ובסיום 65:99 לגלבוע/גליל, שמשווה את הסדרה ל-1:1.
פורסם לראשונה: 20:58, 20.07.20