הפועל חולון תעלה הערב (20:00) למשחקה ה-53 מאז שהעונה החלה באופן רשמי לפני 190 ימים, כאשר תנסה לזכות בליגה הבלקנית במפגש מול אקדמיק פלובדיב בהיכל טוטו. בחישוב מהיר מדובר במשחק כל שלושה ימים וחצי, לוח זמנים שמתאים לקבוצת NBA ולא לקבוצה מישראל. כמובן שהסיבה היא הקורונה שגרמה בין השאר לחולון לשחק בבלקנית, לא משהו שתכננו בקבוצה קודם לכן, אבל גם העובדה שהגיעה רחוק בליגת האלופות (פיינל 8), בגביע ווינר (גמר) ובגביע המדינה (חצי גמר), ולא "זרקה" משחקים בדרך, השפיעה על הכמות.
האחראי על ניווט הספינה מבחינה לוגיסטית הוא המנכ"ל רועי דבורה, שמספר על חלק מהחוויות ההזויות בעונה. כך למשל למשחק מול פלובדיב בשלב הבתים בבלקנית נאלצה חולון למצוא פתרון אחרי שברגע האחרון אל-על ביטלה את הטיסה לבולגריה. "כבר חשבנו לטוס בטיסה פרטית דרך ירדן, או אולי דרך קפריסין, אבל פתאום צצה טיסה של חברת פגסוס לאיסטנבול, ומשם לקחנו אוטובוס של שש שעות, עברנו את הגבול בין טורקיה לבולגריה דרך האנגר נטוש שנראה כמו תחילתו של סרט אימה, ובסוף הגענו ליעד".
2 צפייה בגלריה
הפועל חולון חגיגה
הפועל חולון חגיגה
שחקני חולון. עונה מיוחדת
(צילום: ראובן שוורץ)
חודש קודם, בחזרה מהמפגש מול קומאנובו הצפון מקדונית, חשבו בחולון לקחת אוטובוס לאתונה (מרחק של 500 ק"מ) ולחזור בטיסה עם מכבי תל אביב, שבדיוק סיימה את משחקה מול פנאתינייקוס, אבל ברגע האחרון איחדו כוחות עם נבחרת הנערים בכדורעף שהייתה במחנה אימון בזאגרב, ושכנעו את אל-על, שתכננה להחזיר את הצעירים, לבצע עצירה בסופיה על מנת לקחת את הקבוצה.
השיא היה כאשר חולון כמעט שיחקה שני משחקים באותו יום בשתי מסגרות שונות ב-3 באפריל - נגד מכבי ראשון לציון בליגה המקומית ומשחק בית נגד קומאנובו בבלקנית. "חשבנו אולי לעלות עם הנוער וחיזוק של כמה שחקנים מהבוגרת מול קומאנובו, ושעתיים אחרי זה להתמודד נגד ראשל"צ, אבל בסוף ירדנו מהרעיון כי לא הייתה לזה צורה", מסכם דבורה.
2 צפייה בגלריה
מנכ"ל הפועל חולון רועי דבורה
מנכ"ל הפועל חולון רועי דבורה
דבורה
(צילום: גיל נחושתן)
גם אם תנצח הערב ותזכה בתואר ראשון מאז גביע המדינה ב-2018, חולון עדיין לא תוכל להגיע לנחלה כי פחות מ-48 שעות אחרי היא תשחק נגד הפועל ת"א, ובשלישי כבר תטוס לפיינל 8 ברוסיה.

דדאס: "הזדמנות היסטורית"

בחולון מקווים שכל 2,150 הכרטיסים למשחק יימכרו והאולם יהיה מלא עד כמה שניתן נוכח מגבלות הקורונה. "זאת הזדמנות היסטורית להוסיף עוד גביע לארון הגביעים של הפועל חולון. עברנו העונה דרך קשה וארוכה בליגה הבלקנית, הצבנו לעצמנו יעד להניף את הגביע הזה, והערב צריך לעמוד ביעד הזה", אמר סטפנוס דדאס.
"העובדה שכל הקבוצות הישראליות השתתפו בליגה הבלקנית הפכה את זה למיוחד יותר ולקשה יותר ללכת עד הסוף. עכשיו, אנחנו צעד אחד משם ואני רוצה שכל אוהדי חולון יהיו חלק מהאירוע הזה כדי לחגוג ביחד עם כולם ולהריע לקבוצה הנפלאה הזו שבנינו העונה. הנוכחות של האוהדים שלנו בהיכל הולכת לתת לנו את הדחיפה לנצח את המשחק הזה ולצאת עם ביטחון מלא לפיינל 8 בשבוע הבא", סיכם המאמן היווני.