המשחק בין אליצור חולון לבנות הרצליה בליגת העל לנשים, שהיה אמור להיערך הערב (שני), נדחה, פחות מארבע שעות לפני קיומו, מאחר ועדיין לא הגיעו תשובות (חיוביות או שליליות) מהבדיקות שעברו השחקניות מהקבוצה מהשרון. כזכור, הרצליה שיחקה בשבוע שעבר מול מכבי חיפה, שם התגלו שתי שחקניות חיוביות לנגיף.
אלא שלפני הדחייה נרשמה סאגה גדולה. בהרצליה ביקשו מהמינהלת לדחות את המשחק, אולם חולון סירבה והוא היה אמור להתקיים, אם התשובות היו מגיעות בזמן. וזה מבלי ששחקניות הרצליה ערכו אימון אחד מיום חמישי האחרון.
3 צפייה בגלריה
מרינה מייברי
מרינה מייברי
פוסט מהלב. שחקניות הרצליה
(צילום: באדיבות מינהלת הנשים בכדורסל)
"אנשים איבדו כל פרופורציה", אמרו בהרצליה. "אנחנו רק דואגים לבריאות השחקניות. אין לנו ולא הייתה לנו שום כוונה לגרום לדחייה של המשחק. הרי אנחנו אלה שהסכמנו לא לשחק מול חיפה, שהייתה עם זרה אחת. וכן, הסכמנו לשחק בהרכב הנוכחי למניעת כל טענה מיתממת שאנחנו מנסים להרוויח זמן עד החתמת הזרה החדשה".
בפוסט שפרסמה הקבוצה בפייסבוק נכתב: "עם כל הכבוד, את מי מעניין הספורט או המשחק כאשר יש שחקניות שבאו במגע עם חולה מאומתת וטרם קיבלו תשובות? מי שומר על הבריאות שלנו? איפה הסולידריות והאנושיות בתקופה הכל כך מורכבת הזו? מאחלים לכולנו ימים יפים יותר, ימים אנושיים יותר, ובעיקר, ימים בריאים יותר".
מאליצור חולון נמסר בתגובה: "בנות הרצליה עשו הכל כדי לא לשחק את המשחק הערב. הם היו צריכים לקבל הפסד טכני וקנס כספי גבוה מהמינהלת. הקבוצה שידעה שנחשפה לחולות מאומתות הייתה אמורה לבצע בדיקת קורונה לכל השחקניות ולצוות ביום חמישי ולקבל תשובה באותו יום, כפי שמכבי חיפה ביצעה ועשתה. ואז לא הייתה מניעה שהקבוצה תתאמן ביום שישי ותשחק בשני. רק בשבת נזכרו בהרצליה לשלוח את השחקניות והצוות להיבדק. למרות שיש מספר מתחמים של בדיקות בעיר, בהן מקבלים תשובה תוך 24 שעות, החליטו שם לשלוח חלק מהשחקניות לתל אביב, כי שם מקבלים תשובה תוך 72 שעות. ברור שהכל נעשה רק כדי שהמשחק לא יתקיים במועדו".
3 צפייה בגלריה
מרינה מייברי
מרינה מייברי
לא תשחק הערב מול חולון. מייברי
(צילום: באדיבות מינהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
בנוסף, גם המשחק בין מכבי עירוני ר"ג לרמת השרון נדחה, מאחר ומספר שחקניות רמת גן באו במגע עם חולה קורונה. המשחקים שכן ייערכו הערב (19:00) במסגרת המחזור השביעי: הפועל פ"ת - אליצור רמלה, מכבי אשדוד - הפועל ראשל"צ.

מינהלת הנשים לגרוטו: "חסנו את השחקניות"

בשעות הצהריים יו"ר מינהלת הליגה לנשים, הילה קניסטר בר-דוד, שלחה מכתב לפרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, בבקשה לחסן את שחקניות ליגת העל: "מדובר בעשרות בודדות של שחקניות ואנשי צוות, אשר המשך פעילותן חיוני לספורט, לחברה, לתודעה הציבורית ובסופו של דבר לחוסנה הערכי של מדינת ישראל".
3 צפייה בגלריה
הילה קניסטר בר-דוד
הילה קניסטר בר-דוד
בקשה לחסן את השחקניות. קניסטר בר-דוד
(צילום באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
"מינהלת הליגה פועלת החל מפתיחת עונת המשחקים 2020/21 בהתאם להנחיות משרד התרבות והספורט ומשרד הבריאות בדבר קיום משחקים בליגות בוגרים בענפי הכדור. יחד עם זאת, בשל גל התחלואה הגובר בימים אלה, והצורך בשמירה על בריאותם של השחקניות והצוותים הרפואיים, אנו חווים קשיים רבים בהמשך פעילות הקבוצות תחת המגבלות הקיימות והתחלואה הגוברת, וחוששים מהתפרצות של המחלה בתוך קבוצות הליגה וביניהן", עוד נכתב. "אבקש לבצע בדיקות קורונה אחת לשבוע לכל השחקניות (בין אם באמצעות ניידות מד"א ובין אם באמצעות קופות החולים), וזאת על מנת לאפשר ניתור וקטיעת שרשראות הדבקה בתוך הליגה".