הפועל תל אביב הודיעה הבוקר (שישי) על צירופו של ג'סטין טילמן (24, 2.03 מ') עד סיום העונה. האדומים כבר היו במשא ומתן עם טילמן בחודש דצמבר האחרון, אבל הפורוורד האמריקני העדיף את הצעתה של בורסאספור הטורקית על פני זו של הקבוצה הישראלית.
טילמן מגיע כרגע על חשבונו של ג'יי פי טוקוטו ששבר את הקרסול וישוב לפעילות ככל הנראה רק בעוד שישה שבועות. "אני שמח על ההצטרפות של ג׳סטין. הקבוצה הייתה זקוקה לגבוה נוסף שיעזור לה בקרבות בצבע בשני צדי המגרש. האקטיביות והרעב שג׳סטין מביא למגרשים שלנו, אותם הוא כבר למד להכיר, יעזרו לו להשתלב במהרה", אמר דני פרנקו לאחר ההחתמה.
2 צפייה בגלריה
ג'סטין טילמן
ג'סטין טילמן
ג'סטין טילמן
(צילום: באדיבות הפועל תל אביב)
טילמן מכיר מצוין את הליגה הישראלית. בעונת 2019/20 הוא שיחק במדי גלבוע/גליל והעמיד ממוצע של 19.9 נקודות (62 אחוזים ל-2) ו-10.3 ריבאונדים ב-31.6 דקות. אבל הרומן שלו עם הצפוניים היה קצר אחרי ששבר את רגלו ושיחק בסך הכל ב-14 משחקים.
את 2020/21 פתח בססארי, אבל לא הרשים. אמנם בליגת האלופות קלע 14.2 נקודות וקלט 4.8 ריבאונדים, אבל בליגה האיטלקית תרם רק 8.7 נקודות ו-3.5 ריבאונדים. באמצע ינואר עבר לבורסאספור הטורקית, אך לא מצא את מקומו בעיקר מכיוון שעמדות הפנים בקבוצה היו די מלאות עוד לפני הגעתו. בחמישה משחקים בלבד בהם נטל חלק קלע טילמן 5.8 נקודות ולקח 3.8 ריבאונדים ב-18.2 דקות. הטורקים יצאו לפגרה של שבועיים בעקבות חלון הנבחרות והחליטו לשחררו.
2 צפייה בגלריה
דני פרנקו
דני פרנקו
פרנקו. החתמה ראשונה שלו
(צילום: שרון צור)
בהפועל ת"א בחנו בימים האחרונים במקביל את צירופם של ג'אמיל ווילסון מהפועל ירושלים, שצפוי לעזוב בקרוב, וכן את זו של דונטה סמית' ממכבי חיפה, אולם בסופו של דבר החליטו לצרף את טילמן. בקבוצה ממשיכים בחיפושים אחרי גארד זר.
נגיף הקורונה פגע בצורה קשה במשפחתו של טילמן בשנה האחרונה. תוך חודשיים הוא איבד את אביו ואימו שנדבקו בנגיף הקורונה. "אימא זה משוגע שהלכת לעולמך", כתב בזמנו הפורוורד/סנטר בחשבון האינסטגרם שלו. "אני לא מאמין לשטויות האלה. היית הכתף שלי לבכות עליה. האישה הכי מתוקה שהכרתי. היינו מחוברים ותמיד הלכתי אחרייך".