עירוני נס ציונה עשתה אמש (שישי) היסטוריה כשעלתה לראשונה בתולדותיה לפיינל פור אירופי. אמנם מדובר ביורופקאפ, המפעל הרביעי בחשיבתו ביבשת, אבל עדיין זה חתיכת הישג מכובד. החבורה של בראד גרינברג עשתה זאת אחרי שהביסה 80:105 את היראקליס היוונית ב'בועה' בדן בוס.
נס ציונה נהנתה ממשחק התקפי יוצא מן הכלל, מסרה לא פחות מ-28 אסיסטים, וקיבלה את שחקני המפתח שלה ביכולת שיא. כך למשל בראיין אנגולה סיים עם 27 נקודות (9 מ-16 מהשדה), ג'רום מיינסי הוסיף דאבל דאבל של 26 ו-10 ריבאונדים ופטריק מילר תרם 19.
2 צפייה בגלריה
אנגולה מאושר
אנגולה מאושר
אנגולה מאושר
(צילום: Fiba photos)
"אני מאוד מתרגש, במיוחד שזאת השנה הראשונה שלי באירופה", אמר מיינסי, ששיחק לאורך כל הקריירה שלו במרכז ודרום אמריקה, והגיע ללב המושבה באמצע העונה אחרי פתיחת רעה של נס ציונה. "אני שמח לרשום את ההישג הזה עם המועדון ולהיות חלק ממנו. מחכה בקוצר רוח לפיינל פור".
המאמן בראד גרינברג הוסיף: "זה הישג נהדר. היינו יוצאים מן הכלל, מחוברים לאורך כל המשחק. שמרנו טוב, הנענו את הכדור וקלענו באחוזים גבוהים". הקפטן טל דן סיכם: "גאה מאוד בחברים, בצוות המקצועי ובהנהלה. זה הישג גדול למועדון, מקווה שנוכל לארח את הפיינל פור בישראל ולשחק מול האוהדים שלנו. רוצים לעשות היסטוריה בעיר".
2 צפייה בגלריה
דן חוגג
דן חוגג
דן חוגג
(צילום: Fiba photos)
יש לציין כי אם אכן נס ציונה תצליח להביא את הפיינל פור לישראל, ספק אם תוכל לארח אותה באולמה הקטן, ונראה יותר סביר כי האירוע היוקרתי יועבר למתקן יותר ראוי, כמו למשל היכל קבוצת שלמה בתל אביב או היכל טוטו בחולון.
בחצי הגמר תתמודד נס ציונה מול פארמה הרוסית, כאשר במשחק השני ישחקו אורדאה הרומנית ואוסטרוב הפולנית.