האם גלבוע/גליל תופיע למשחק שלה הערב (חמישי, 18:00) מול מכבי תל אביב ללא ארבעת הזרים שלה. מאתמול ג'ו תומאסון, אייזאה קאזנס, ג'הייבה פלויד וקרי בלאקשיר משוחחים עם אנשי הקבוצה ומבקשים לעזוב את ישראל בעקבות הירי לאיזור הצפון.
יש לציין כי עד אתמול הזרים היו די רגועים, אבל הרקטות שנורו מלבנון, וגם העובדה שלא מעט שחקנים אמריקאים כבר עזבו, כולל סמרדו סמואלס, מהפועל חיפה, שהיה בקשר טוב עם חלקם, גרמו להם לשנות את דעתם.
2 צפייה בגלריה
ג'הייבה פלויד
ג'הייבה פלויד
ג'הייבה פלויד
(צילום: אלכס קולומויסקי)
יחד עם זאת, בגלבוע/גליל מנסים לשכנע את הזרים להישאר, ובשעות האחרונות נמצאים איתם במרתון שיחות כדי למנוע את עזיבתם. מי שבטוח לא ייקח חלק במשחק הצמרת נגד מכבי ת"א הוא תומאסון שסדק את היד וייעדר שבוע. הזרים של אבישי גורדון סופר משמעותיים לקבוצתו וקולעים כמעט 49 נקודות מתוך ה-84 של קבוצתו.
בנושא אחר, במועדון זועמים על החלטת דירקטוריון המינהלת למנוע מהם לארח הערב בבית את גלבוע/גליל. בקבוצה מציינים כי עבדו קשה לאורך כל העונה על יתרון הביתיות שלהם בבית העליון, והם לא צריכים להיפגע מהעניין, בעיקר שבטוח לשחק בגן נר, אולי אפילו יותר מאיזור הקריות לשם נורו אתמול כאמור טילים.
2 צפייה בגלריה
ג'ו תומאסון חוגג
ג'ו תומאסון חוגג
ג'ו תומאסון
(צילום: אלעד גרשגורן)
בדירקטוריון המינהלת הוחלט לנקוט בצעד הזה על מנת למנוע חוסר ספורטיביות כשהקבוצות באיזור המרכז והדרום לא יכולות לארח לאור המצב. יש לציין כי במינהלת עדיין לא פרסמו את מיקום המשחקים הקרובים של הפועל אילת בתקווה שתושג הפסקת אש והקבוצות יוכלו לשוב לארח בבית, ובכך הדרומיים לא יצטרכו להגיע לאיזור הצפון.

רשימת הזרים העוזבים עד כה

מכבי ת"א: טיילר דורסי
הפועל חולון: טיירוס מגי, אייזאה מיילס
הפועל אילת: ג'וש ניבו (קפריסין)
הפועל י-ם: ריי מקאלום, טיישון תומאס, מלקולם היל, סטנטון קיד
הפועל חיפה: סמרדו סמואלס
הפועל ב"ש: אריק גריפין
מכבי ראשל"צ: ג'רמי פארגו, דריל מונרו, ג'אמיל ווילסון
בני הרצליה: טרל פארקס
מכבי חיפה: דווין מארבל
עירוני נהריה: מקנזי מור (יוון)