לפחות לפי התוצאה בסיום (72:92) נראה שמכבי תל אביב טיילה אתמול (ראשון) מול מכבי ראשל"צ ועלתה בלי בעיות לגמר גביע ווינר, אבל בפועל על הפרקט התחוללו לא מעט דרמות. במה שנראה כמו ערב "פריקת עצבים" של הצהובים אחרי ההפסד לפנרבחצ'ה ביום חמישי האחרון ביורוליג.
הערב התחיל עם מכה שקיבל עוז בלייזר באפו, מה שגרם לו לדמם כמעט על חצי פרקט, בזמן שכל הצוות הרפואי של הצהובים זינק לעברו. עם ירידתו לחדר ההלבשה היה נראה שהוא כבר לא יחזור לשחק, אבל בלייזר הציג את אותה הנחישות שהוא מראה מהיום הראשון שלו במדים הצהובים והתעקש לשוב.
3 צפייה בגלריה
דורסי, גודס
דורסי, גודס
דורסי וגודס ברגע העימות
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
דורסי, גודס
דורסי, גודס
נגמר בסולחה. דורסי וגודס
(צילום: עוז מועלם)
ברבע השני טיילר דורסי זרק בחוזקה את הכדור לעברו של גיא גודס, המאמן של הכתומים הגיב עם תנועות גוף של התקרבות מעט מאיימת לעבר הגארד, מה שעלה לשניהם בעבירה טכנית. בהמשך דורסי העיף מרפק לגולן גוט. בעקבות זאת הוא ספג עבירה בלתי ספורטיבית והרחקה, כשכל הדרך לחדר ההלבשה הוא סינן לעצמו מילים ובעט באחד הכיסאות. יש לציין שבמכבי ת"א לא אהבו את ההתנהגות של הגארד ואף ביקשו ממנו בסיום להיכנס לחדר ההלבשה של ראשל"צ, שם התנצל בפני גודס.
מכבי ת"א כבר עלתה ליתרון בן 28 נקודות במהלך המחצית הראשונה, אבל שחקני מכבי ראשל"צ ידעו לנצל את עודף הביטחון והירידה באינטנסיביות וצימצמו עד למינוס 9 לקראת סוף הרבע השלישי. בשלב הזה יאניס ספרופולוס לקח פסק זמן ופשוט הוציא את כל התסכול שהצטבר אצלו אחרי ההפסד לפנרבחצ'ה, הטיח את הלוח שלו על הפרקט וצרח בטירוף על השחקנים שלו: "מה לעזאזל אתם עושים? תשחקו כבר כדורסל". היווני התייחס לאותו פסק זמן לאחר המשחק כשאמר בחיוך: "זה חלק מהסודות המקצועיים שלי, בפעם הבאה אולי גם אשבור את הלוח".
הציוץ של בלייזר והאף הנפוח
מקס היידגר, שלראשונה קיבל דקות במדים הצהובים וסיים את הערב עם 12 נקודות, הגיב בעצמו לסיטואציה על הספסל: "זה בסדר מבחינתי, הדברים האלה קורים, הגיע לי, לא עשיתי את מה שאני אמור לעשות. המאמן רוצה בטובתי ובטובת הקבוצה, אז עושים מה שצריך".
מי שישבו על אזרחי הפעם היו אלייז'ה בראיינט, דראגן בנדר וכריס ג'ונס. במקומם קיבלו את הדקות הישראלים הצעירים, דורי סהר, יונתן אטיאס ועידן אלבר. "אנחנו רוצים לבנות דור חדש למכבי ת"א", הודה המאמן בסיום. "מאמן זר שנותן לישראלים בני 18 ו-20 לשחק זה לא קל. תראו לי עוד מאמן זר שעושה את זה, ולא רק בישראל. אם הייתי רוצה להציל את התחת שלי, הייתי אומר להנהלה שתביא לי שחקנים מוכנים כי החבר'ה האלה עוד לא מוכנים. הם עדיין בתהליך, אבל אני רוצה ליצור שחקנים, לא רק להביא תוצאות. עשיתי את זה בכל הקריירה שלי".
3 צפייה בגלריה
ספרופולוס
ספרופולוס
לקח בסוף הכל בחיוך. ספרופולוס
(צילום: עוז מועלם)
לצהובים היה חשוב לנצח גם בגלל האפשרות לזכות בתואר ראשון העונה וגם כדי להתחיל את השבוע ברגל ימין, אחרי שנקלעו לסיטואציה בעייתית ביורוליג עם מאזן שלילי של 4:2. במועדון מודעים לקושי שמחכה לקבוצה בשלושת השבועות הקרובים. כבר ביום חמישי הקרוב הם יפגשו את אנאדולו אפס בטורקיה. לאחר מכן את ז'לגיריס קובנה בהיכל והקינוח: משחק חוץ מול ריאל מדריד.